Szkolenie dla kierowców pojazdów uprzywilejowanych kat. B - Małopolski pociąg do kariery - sezon 1 i Nowy start w Małopolsce z EURESem
Szkolenie dla kierowców pojazdów uprzywilejowanych kat. B - Małopolski pociąg do kariery - sezon 1 i Nowy start w Małopolsce z EURESem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kursy specjalistyczne
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Kandydaci na kierowców pojazdów uprzywilejowanych i pojazdów przewożących wartości pieniężne w zakresie prawa jazdy kat. B
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu MP i dla Uczestników Projektu NSE.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji13-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 112 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami ( Dz. U. z 2023 r. poz. 622 z późn.zm.)
- Zakres uprawnieńA1, A2, A, B, B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D, D+E
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie kierującego pojazdem do bezpiecznego wykonywania manewrów na drodze oraz pokazanie granic, których przekroczenie sprawia, że panowanie nad pojazdem przestaje być możliwe. Istotne jest również przedstawienie trudności związanych z kierowaniem pojazdem w różnych warunkach, w szczególności na śliskiej nawierzchni.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Osoba szkolona po ukończeniu i zdaniu egzaminu wewnętrznego posiada zaświadczenie uprawniające do wydania zezwolenia do prowadzenia pojazdów uprzywilejowanych i bankowozów. | Kryteria weryfikacji W celu weryfikacji umiejętności przeprowadzany jest egzamin. Egzamin składa się z części teoretycznej, która obejmuje 20 pytań tekstowych jednokrotnej odpowiedzi. Warunkiem przystąpienia do egzaminu części praktycznej jest pozytywny wynik z części teoretycznej. Podczas egzaminu praktycznego należy poprawnie wykonać: slalom, hamowanie awaryjne w zakręcie oraz ominięcie przeszkody w zakręcie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program usługi:
Dzień 1: Kurs składa się z 6 godzin zajęć teoretycznych (po 45 min).
Dzień 2: Kurs składa się z 8 godzin zajęć praktycznych (po 60 min) w tym zajęcia teoretyczne + egzamin wewnętrzny. *
*ostateczny harmonogram przesyłany jest przed planowanym szkoleniem, organizator zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian.
Tabela nr 1 przedstawia omawiane zagadnienia.
Tabela nr 1 |
||||
temat |
zagadnienia |
GODZ |
||
T |
P |
|||
1 |
Przepisy ruchu drogowego |
1.Wybrane definicje i pojęcia |
2 |
- |
2.Zasady w ruchu drogowym |
||||
3.Podstawowe manewry w ruchu drogowym |
||||
4.Prawa i obowiązki kierującego pojazdem uprzywilejowanym oraz ułatwienia w ruchu drogowym dotyczące kierującego pojazdem uprzywilejowanym |
||||
5.Taktyka jazdy pojazdem uprzywilejowanym i pojazdem przewożącym wartości pieniężne |
||||
6.Ruch pojazdów w kolumnie |
||||
2 |
Psychologia transportu |
1. Wpływ percepcji na kierowanie pojazdem |
2 |
- |
2. Wpływ osobowości na zachowania kierowcy na drodze |
||||
3. Stres w pracy kierowcy |
||||
4. Wpływ alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu oraz zmęczenia na zachowanie i zdolność kierowania pojazdem |
||||
3 |
Problematyka wypadków drogowych |
1. Pojęcie zdarzenia drogowego |
2 |
- |
2. Wypadki drogowe – przyczyny, ocena i zapobieganie |
||||
3. Statystyka wypadków drogowych |
||||
4./2 |
Technika i taktyka jazdy w warunkach specjalnych w zakresie prawa jazdy kategorii B1, B i B+E, C1, C1+E, C i C+E, D1, D1+E, D i D+E |
1. Ogólne zasady techniki i taktyki jazdy pojazdem |
- |
1 |
2. Kierowanie pojazdem po wyznaczonej trasie – slalomy |
||||
3. Hamowanie na prostym odcinku toru szkoleniowego |
- |
2 |
||
4. Kierowanie pojazdem na prostym odcinku toru szkoleniowego i na łuku podczas pokonywania |
- |
2 |
||
5. Wyprowadzanie pojazdu z poślizgu w warunkach symulowanych na płycie poślizgowej |
- |
3 |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Zajęcia Teoretyczne | Prowadzący nadkom. Joanna Biel-Radwańska | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Zajęcia Praktyczne | Prowadzący Mirosław Bartuś | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Egzamin teoretyczno-praktyczny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto1 200,00 PLN
- Koszt usługi netto1 200,00 PLN
- Koszt godziny brutto85,71 PLN
- Koszt godziny netto85,71 PLN
Prowadzący
Prowadzący
nadkom. Joanna Biel-Radwańska
Mirosław Bartuś
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Dostęp do informacji w formie prezentacji.
Warunki uczestnictwa
Wymagania:
- posiada co najmniej prawo jazdy kat. B lub odpowiednią kategorię, o którą się ubiega
- posiada ukończone 21 lat
Dla uczestników projektu MP i NSE
Informacje dodatkowe
Usługa skierowana jest do Uczestników Projektów MP i NSE.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi