Farmakologia w neurologii. Szkolenie dla lekarzy weterynarii i techników weterynarii.
Farmakologia w neurologii. Szkolenie dla lekarzy weterynarii i techników weterynarii.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Rolnictwo
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do lekarzy weterynarii oraz techników weterynarii z woj. Kujawsko-Pomorskiego stale praktykujących w zawodzie, potrzebujących rozwinąć wiedzę i umiejętności z obszaru samodzielnego i świadomego stosowania farmakologii w neurologii. Usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój”.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji17-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi22
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Farmakologia w neurologii. Szkolenie dla lekarzy weterynarii i techników weterynarii.” przygotowuje do samodzielnego i świadomego stosowania farmakologii w neurologii przez lekarzy weterynarii i techników weterynarii stale praktykujących w zawodzie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Prawidłowo dobiera leki do zaburzeń behawioralnych u zwierząt. | Kryteria weryfikacji Prawidłowo przeprowadza neurololalizację. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje zróżnicowane poziomy witaminy D. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Dobiera leki do zaburzeń neurologicznych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Prawidłowo kończy terapię farmakologiczną. | Kryteria weryfikacji Określa moment odstawienia gabapentyny. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Definiuje konsekwencje za długiego leczenia farmakologicznego schorzenia neurologicznego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Planuje zakończenie leczenia farmakologicznego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Dobiera “perełki” farmakologiczne o spektakularnym działaniu. | Kryteria weryfikacji Uzasadnia dobór “perełki” farmakologicznej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Prawidłowo dawkuje “perełki” farmakologiczne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Kontroluje dawkowanie w procesie leczenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Stosuje najnowsze schematy i wytyczne przy leczeniu padaczki u psów i kotów. | Kryteria weryfikacji Ocenia dobór schematu leczeniu padaczki u psów i kotów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Dobiera leki do zaburzeń behawioralnych u zwierząt. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Zauważa anomalie w leczeniu padaczki i prawidłowo na nie reaguje. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Charakteryzuje metody diagnozowania schorzeń związanych z uszami od zespołu Hornera do zespołu Pareza n. VII. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia zespoły schorzeń uszu tj.: przedsionkowy, Hornera, Pareza n. VII. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Planuje i dobiera sposób leczenia schorzeń uszu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Ocenia efektywność procesu leczenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
OTWARCIE SZKOLENIA (Małgorzata Mikuła)
- Przywitanie uczestników
- Przedstawienie celów i metod szkolenia
- Przeprowadzenie pre testu
MODUŁ 1.Neurologia w gabinecie internisty (Małgorzata Mikuła)
- Badanie neurologiczne;
- Neurolokalizacja;
- Diagnostyka różnicowa VITAMIN D;
- Case study.
MODUŁ 2. Farmakologia w neurologii (Małgorzata Mikuła)
- To jak w końcu jest z tą gabapentyną- dawać 2 czy 3 x dziennie?
- Jakie leki na jakie zaburzenia behawioralne, co może się stać gdy źle dobierzemy leki na „głowę”?
- Terapia kiedyś się kończy – jak prawidłowo odstawiać leki neurologiczne?
- „Perełki” farmakologiczne o spektakularnym działaniu- czy je znasz?
- Interakcje/idiosynkrazje/polipragmazje – jak łączyć leki w neurologii?
MODUŁ 3. Padaczka u psów i kotów – tyle o niej powiedziano, a Ty wciąż czujesz się z tym tematem nieswojo i nie jesteś pewna czy diagnozujesz/leczysz właściwie? Z tym już koniec! Dziś poznasz najnowsze wytyczne/schematy w tym temacie. (Małgorzata Mikuła)
- Diagnostyka różnicowa;
- Dobór terapii Monitoring terapii;
- Status epilepticus.
MODUŁ 4. „Ulubione uszy” - okiem neurologa (Małgorzata Mikuła)
- Zespół przedsionkowy;
- Zespół Hornera;
- Pareza n. VII.
ZAMKNIĘCIE SZKOLENIE (Małgorzata Mikuła)
- Sesja pytań i odpowiedzi zamykających, utrwalająca zdobytą wiedzę;
- Podziękowanie.
WALIDACJA SZKOLENIA (Liliana Rytel)
- Walidacja efektów szkolenia podczas badań i zadań praktycznych metodą obserwacji w warunkach symulowanych;
- Przeprowadzenie testu wiedzy.
Szkolenie realizowane jest w godzinach dydaktycznych, przerwy wliczają się do czasu trwania szkolenia.
Minimalne wymagania w stosunku do uczestników, aby cel usługi został osiągnięty: Uczestnik szkolenia, zdobytą wiedzę i umiejętności ugruntowuje w trakcie sesji pytań i odpowiedzi. Następnie przechodzi przez proces walidacji składający się z dwóch metod walidacji: obserwacja w warunkach symulowanych oraz test wiedzy, co umożliwi sprawdzenie czy cel usługi został osiągnięty. Dla lepszego przyswojenia programu szkolenia uczestnicy otrzymają materiały w formie papierowej i elektronicznej. Materiały te umożliwią im powrót i powtórzenie wiedzy zdobytej na szkoleniu w dowolnym momencie. Dzięki temu uczestnicy osiągną zamierzony cel szkolenia.
Warunki organizacyjno – logistyczne:
Szkolenie opiera się̨ głównie na warsztatach praktycznych: ćwiczeniach, badaniach. Uczestnicy będą pracować zarówno indywidualnie, parami jak i całą grupą. Na potrzeby organizacji szkolenia wynajmujemy narzędzia niezbędę do przeprowadzenia badań. Wszyscy uczestnicy zostaną wyposażeni w środki ochrony osobistej. Ponadto podczas wybranych części praktycznych odbędą się badania psów i kotów.
Szkolenie organizowane jest zgodnie z zasadami zapewniającymi dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami. Planując i realizując szkolenie uwzględniamy ich potrzeby, usuwamy bariery, a także zapobiegamy ich powstawaniu. Uczestnik szkolenia ma możliwość poinformowania firmę szkoleniową o szczególnych potrzebach telefonicznie, mailowej oraz wypełniając formularz zgłoszeniowy lub kartę informacyjną. O możliwych barierach czy konieczności dopasowania materiałów dydaktycznych dostosowanych do indywidualnych potrzeb (np. w formie materiałów napisanych Alfabetem Braille) należy poinformować podczas telefonu potwierdzającego zgłoszenie udziału.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 OTWARCIE SZKOLENIA Przywitanie uczestników Przedstawienie celów i metod szkolenia | Prowadzący Małgorzata Mikuła | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 MODUŁ 1.Neurologia w gabinecie internisty • Badanie neurologiczne; • Neurolokalizacja; • Diagnostyka różnicowa VITAMIN D; • Case study | Prowadzący Małgorzata Mikuła | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Mikuła | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 MODUŁ 2. Farmakologia w neurologii • Terapia kiedyś się kończy – jak prawidłowo odstawiać leki neurologiczne? | Prowadzący Małgorzata Mikuła | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Mikuła | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 MODUŁ 2. Farmakologia w neurologii • „Perełki” farmakologiczne o spektakularnym działaniu- czy je znasz? • Interakcje/idiosy nkrazje/poliprag mazje – jak łączyć leki w neurologii? | Prowadzący Małgorzata Mikuła | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Mikuła | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 MODUŁ 2. Farmakologia w neurologii • „Perełki” farmakologiczne o spektakularnym działaniu- czy je znasz? • Interakcje/idiosy nkrazje/poliprag mazje – jak łączyć leki w neurologii? | Prowadzący Małgorzata Mikuła | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 MODUŁ 3. Padaczka u psów i kotów – tyle o niej powiedziano, a Ty wciąż czujesz się z tym tematem nieswojo (...) Dziś poznasz najnowsze wytyczne/schem aty w tym temacie. Diagnostyka (...) | Prowadzący Małgorzata Mikuła | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Mikuła | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 MODUŁ 3. Padaczka u psów i kotów (...) Dobór terapii Monitoring terapii; Status epilepticus. | Prowadzący Małgorzata Mikuła | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Mikuła | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 MODUŁ 4. „Ulubione uszy” - okiem neurologa • Zespół przedsionkowy; • Zespół Hornera; | Prowadzący Małgorzata Mikuła | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Mikuła | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 MODUŁ 4. „Ulubione uszy” - okiem neurologa • Pareza n. VII | Prowadzący Małgorzata Mikuła | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 ZAMKNIĘCIE SZKOLENIE • Sesja pytań i odpowiedzi zamykających, utrwalająca zdobytą wiedzę; • Podziękowanie. | Prowadzący Małgorzata Mikuła | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 WALIDACJA SZKOLENIA • Walidacja efektów szkolenia podczas badań i zadań praktycznych metodą obserwacji w warunkach symulowanych; • Przeprowadzenie testu wiedzy. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 01:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto3 300,00 PLN
- Koszt usługi netto3 300,00 PLN
- Koszt godziny brutto150,00 PLN
- Koszt godziny netto150,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Mikuła
pt.: "Zależność pomiędzy stanem klinicznym a obrazem tomografii rezonansu magnetycznego kręgosłupa u psów z ostrymi objawami neurologicznymi w latach 2015-2019 w aglomeracji warszawskiej”. Aktualnie poszerza swoją wiedzę, uczestnicząc w studiach neurologii w European School for Advanced Veterinary Studies, co umożliwia dostęp do najnowszych badań i technologii związanych z neurologią weterynaryjną. Pani Małgorzata od 2015 prowadzi Przychodnię
Weterynaryjną Neurovet w Warszawie.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Dla lepszego przyswojenia programu szkolenia uczestnicy otrzymają materiały w formie papierowej. Materiały szkoleniowe przygotowane przez Trenera są przejrzyste i spełniają wymagania standardu dostępności WCAG 2.1. Realizujemy wymagania opisane w WCAG 2.1 przestrzegamy wskazanych w nim zasad postrzegalności, funkcjonalności, zrozumiałości oraz solidności określanej również jako kompatybilności.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest czynne wykonywanie zawodu lekarza weterynarii lub technika weterynarii w formie samozatrudnienia lub umowie o prace trwającej minimum 3 miesiące od momentu szkolenia.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój”.
Adres
Adres
budynku, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy. Sala zawiera informacje dotyczące ścieżek ewakuacji z uwzględnieniem osób o potrzebach specjalnych.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi