Zaburzenia integracji sensorycznej - szkolenie dla pracowników i osób związanych z placówkami opiekuńczymi.
Zaburzenia integracji sensorycznej - szkolenie dla pracowników i osób związanych z placówkami opiekuńczymi.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Logopedzi, neurologopedzi, terapeuci SI, pedagodzy ( w tym przedszkolni), nauczyciele żłobków, psycholodzy, fizjoterapeuci oraz wszystkie osoby zainteresowane tematyką integracji sensorycznej w placówkach opiekuńczych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji15-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia jest przygotowanie uczestnika do samodzielnego definiowania diagnozy oraz prowadzenia planu terapeutycznego zaburzeń sensorycznych u dzieci, w tym do przeprowadzenia wywiadu, obserwacji, wprowadzenia systemu wczesnej interwencji oraz budowania strategii postępowania w sytuacji zdefiniowanych zaburzeń SI.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą zaburzeń sensorycznych | Kryteria weryfikacji 1. Rozpoznaje i charakteryzuje etapu rozwoju motorycznego dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji 2. Rozpoznaje i charakteryzuje wskazania do konsultacji ze specjalistami | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Przeprowadza analizę oraz planuje kroki terapeutyczne w zakresie zaburzeń sensorycznych | Kryteria weryfikacji 1. Przeprowadza wywiad, zbiera dane dotyczące zaburzeń SI | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji 2. Samodzielnie definiuje diagnozę oraz terapię zaburzeń SI | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 3. Przygotowuje plan terapeutyczny SI | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kontroluje sytuacje społeczne | Kryteria weryfikacji 1. Buduje wizerunek profesjonalisty | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji 2. Buduje poczucie zaufania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie dostosowane jest do potrzeb następujących grup:
Logopedzi, neurologopedzi, terapeuci SI, pedagodzy ( w tym przedszkolni), nauczyciele żłobków, psycholodzy, fizjoterapeuci oraz wszystkie osoby zainteresowane tematyką integracji sensorycznej w placówkach opiekuńczych.
Szkolenie poprzez swój zakres tematyczny oraz rozbudowaną część warsztatową wpłynie pozytywnie na poziom umiejętności uczestnika w obszarze zaburzeń sensorycznych u dzieci.
Szkolenie będzie miało formę wykładową i warsztatową.
Forma warsztatowa zapewni realizację celu edukacyjnego
Usługa będzie realizowana w godzinach zegarowych.
Dzień 1
- Rozwój motoryczny dziecka
- Czerwone flagi w rozwoju motorycznym dziecka – kiedy udać się do fizjoterapeuty/logopedy/psychologa
- Wczesna diagnoza i obserwacja dziecka (badanie fizykalne i obserwacja wzorców psycho-ruchowych)
- Warsztaty
Dzień 2
- Wczesna interwencja (pielęgnacja, stymulacja, pozycjonowanie i założenia terapeutyczne w pracy z dzieckiem)
- Zaburzenia samoregulacji u dzieci – charakterystyka zachowania
- Strategie postępowania przy zaburzeniach samoregulacji dzieci
- Warsztaty
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Rozwój motoryczny dziecka, czerwone flagi. | Prowadzący Katarzyna Zawada | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Wczesna diagnoza i obserwacja dziecka, warsztaty SI | Prowadzący Katarzyna Zawada | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Wczesna interwencja, zaburzenia samoregulacji. | Prowadzący Katarzyna Zawada | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Strategia postępowania, Warsztaty SI | Prowadzący Katarzyna Zawada | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 240,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 240,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto140,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto140,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Zawada
Osoba prowadząca uslugę
mgr Katarzyna Zawada – niezależny Szkoleniowiec terapii SI. Fizjoterapeutka z wieloletnim (18)stażem pracy w środowisku medycznym. Certyfikowany specjalista w dziedzinie fizjoterapii metodą Vojty, Bobath, PNF, Mc Kenzie, terapii manualnej wg dr Ackermanna i B.Zukunft Huber, Kinetic Control oraz terapii w kombinezonach Dunag. Terapeuta integracji sensorycznej, członek PSTIS. Na codzień pracuje w Centrum Zaawansowanej Fizjoterapii Tactum Sanitas w Kielcach oraz Niepublicznym Przedszkolu „Zygzak” w Kielcach.
Wykształcenie:
2005 Licencjat Fizjoterapia Akademia Świętokrzyska w Kielcach
2007 Magister Fizjoterapia Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie
Wybrane certyfikaty:
• „Miogopedia – terapia miofunkcjonalna praktycznie”
• „Sensomotoryczna Terapia Widzenia”,
• „Diagnoza i Terapia SI osób z niepełnosprawnością intelektualną (NI),
• „Rozumowanie kliniczne w diagnozie i terapii SI”,
• „Uprawnienia do używania komputerowego Asystenta Terapii Integracji
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
MATERIAŁY:
Skrypt, notes, długopis.
Informacje dodatkowe
Informacja o zwolnieniu z VAT: Dz. U. poz. 1722 §3, ust. 1, pkt 14 z dnia 20 grudnia 2013 roku.
Uwaga do harmonogramu szkolenia:
Przerwa obiadowa ustalona jest na godz. 13:00 do 13:30, jednakże ze względu na warsztatowy charakter szkolenia oraz ewentualny jego przebieg – za zgodą trenera oraz uczestników godzina ww. przerwy może zostać zmieniona. Krótkie przerwy w szkoleniu organizowane będą na bieżąco.
Informacja dotycząca realizacji usługi zgodnie z wytycznymi:
Usługa rozwojowa realizowana w formie usługi stacjonarnej, zostanie zrealizowana zgodnie
z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa i zaleceniami Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi