SZKOŁA PROJECT MANAGERÓW – SZKOŁA.PM®
SZKOŁA PROJECT MANAGERÓW – SZKOŁA.PM®
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby pełniące funkcje kierownicze w różnych branżach, które chcą pogłębić swoje umiejętności zarządzania projektami z uwzględnieniem zrównoważonego rozwoju.
Specjaliści odpowiedzialni za realizację projektów, którzy chcą zintegrować aspekty zrównoważonego rozwoju w swoje codzienne działania, minimalizując negatywny wpływ na środowisko i społeczeństwo.
Osoby z doświadczeniem w zarządzaniu projektami, które chcą rozszerzyć swoje kompetencje o znajomość metodyk zwinnych (Agile) oraz tradycyjnych (kaskadowych) w kontekście zrównoważonego rozwoju.
Osoby z organizacji, które wdrażają lub planują wdrożyć strategie zrównoważonego rozwoju, i które potrzebują narzędzi do efektywnego zarządzania projektami zgodnie z tymi zasadami.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji09-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi160
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym studiów "Szkoła Project Managerów – SZKOŁA.PM®" jest przygotowanie uczestników do efektywnego zarządzania projektami z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju. Program ma na celu zapoznanie uczestników z różnymi podejściami do zarządzania projektami, takimi jak metodyka kaskadowa i zwinna (Agile), oraz nauczyli się, jak stosować te metody w praktyce.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się w zakresie wiedzy:Absolwent posiada gruntowną wiedzę na temat różnych metod zarządzania projektami, w tym metodyki kaskadowej i zwinnej (Agile), oraz wie, jak te podejścia można zastosować w różnych kontekstach branżowych. Absolwent rozumie kluczowe zasady zrównoważonego rozwoju oraz zna metody i narzędzia, które mogą być wykorzystywane do minimalizacji negatywnego wpływu projektów na środowisko i społeczeństwo. Absolwent zna sposoby integracji zasad zrównoważonego rozwoju na różnych etapach realizacji projektu i rozumie, jak te zasady wpływają na długoterminowe cele organizacji. | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się w zakresie umiejętności:Absolwent potrafi planować, realizować i kontrolować projekty z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju, w tym minimalizacji wpływu na środowisko i promowania odpowiedzialności społecznej. Absolwent potrafi dobrać i zastosować odpowiednie narzędzia oraz techniki zarządzania projektami w zależności od kontekstu i specyfiki projektu, zwłaszcza w obszarze projektów ekologicznych i społecznych. Absolwent jest w stanie efektywnie kierować zespołami projektowymi, promując zrównoważone podejście i motywując zespół do osiągania celów projektowych zgodnych z zasadami odpowiedzialności społecznej i środowiskowej. | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych:Absolwent potrafi podejmować świadome decyzje, uwzględniając zarówno efektywność projektu, jak i jego wpływ na środowisko i społeczeństwo. Absolwent rozwija umiejętność kreatywnego i innowacyjnego podejścia do rozwiązywania problemów, które pojawiają się w kontekście zrównoważonego zarządzania projektami. Absolwent potrafi pełnić rolę promotora zrównoważonego rozwoju w organizacji, wpływając na kulturę organizacyjną oraz strategię zarządzania projektami, z naciskiem na odpowiedzialność społeczną i ekologiczną. | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Zakres materiału | Liczba godzin |
Moduł 1. Podstawy zrównoważonego zarządzania projektami i procesami w organizacji - wprowadzenie definicyjne | 4 |
1. Zrównoważona strategia, wizja i misja organizacji – integracja projektów z celami zrównoważonego rozwoju | |
2. krytyczne czynniki sukcesu i kluczowe wskaźniki wydajności | |
3. podstawy zarządzania programem i portfelem | |
4. definicja i cechy projektu | |
5. koncepcja projektu w strategii przedsiębiorstwa – zrównoważony model biznesowy projektu | |
6. projekt a proces i zadanie | |
Moduł 2. Określenie celu projektu – zajęcia projektowe | 4 |
1. rodzaje celów | |
2. matryca celów – logframe LFA | |
3. zasady tworzenia celów w projektach | |
Moduł 3. Cykl życia projektu – model fazowy – zajęcia projektowe | 4 |
1. planowanie płynne i sekwencyjne z uwzględnieniem zrównoważonego rozwoju | |
2. główne produkty w projekcie | |
3. kamienie milowe | |
Moduł 4. Zarządzanie interesariuszami w zrównoważonym projekcie – zajęcia projektowe | 2 |
1. rejestr interesariuszy z uwzględnieniem ekologicznych i społecznych aspektów | |
2. macierz interesariuszy uwzględniająca wpływ na zrównoważony rozwój | |
3. strategie zarządzania interesariuszami i kluczowe działania w kontekście odpowiedzialności społecznej i ekologicznej | |
4. zrównoważony zespół projektowy i role w projekcie | |
5. kluczowe osoby w projekcie z naciskiem na zrównoważony rozwój | |
6. struktura podziału pracy w zespole w kontekście zrównoważonego zarządzania zasobami | |
7. Plan Komunikacji w projekcie uwzględniający zrównoważone praktyki | |
Moduł 5. Otoczenie projektu i analiza zagrożeń pod kątem zrównoważonego rozwoju – zajęcia projektowe | 2 |
1. SWOT w projekcie z naciskiem na tematykę zrównoważonego rozwoju | |
2. matryca kontekstu projektu uwzględniająca aspekty ekologiczne i społeczne | |
3. PESTLE z uwzględnieniem czynników związanych ze zrównoważonym rozwojem | |
Moduł 6. Zrównoważone planowanie i szacowanie projektu - wprowadzenie definicyjne | 2 |
1. zasady planowania w zgodzie z celami zrównoważonego rozwoju | |
2. metody szacowania: oddolne, parametryczne, porównawcze, trzypunktowe | |
Moduł 7. Zarządzanie zakresem w zrównoważonym projekcie – zajęcia projektowe 1 | 6 |
1. definicja zakresu projektu | |
2. struktura podziału pracy i produktów | |
3. produkty i opis produktu uwzględniający minimalizację wpływu na środowisko | |
4. pakiety prac i opis pakietu pracy z uwzględnieniem efektywnego gospodarowania zasobami | |
Moduł 8. Zarządzanie czasem w projekcie – zajęcia projektowe | 8 |
1. szacowanie czasu trwania zadań i etapów z uwzględnieniem zrównoważonych praktyk | |
2. diagram sieciowy | |
3. harmonogramowanie | |
Moduł 9. Zarządzanie zasobami w projekcie – zajęcia projektowe | 8 |
1. zasoby w projekcie – rodzaje i podział | |
2. histogram zasobów | |
3. bilansowanie zasobów z uwzględnieniem minimalizacji zużycia i odpadów | |
Moduł 10. Zarządzanie kosztami w projekcie – zajęcia projektowe | 8 |
1. rodzaje kosztów | |
2. rodzaje budżetu | |
3. pochodzenie środków - źródła finansowania zielonych projektów | |
4. histogram kosztów | |
5. krzywa skumulowana kosztów | |
Moduł 11. Zarządzanie ryzykiem w projekcie – zajęcia projektowe | 8 |
1. definicja ryzyka – zagrożeń i szans | |
2. identyfikacja ryzyk z uwzględnieniem czynników zrównoważonego rozwoju | |
3. rejestr ryzyka z uwzględnieniem aspektów środowiskowych | |
4. reakcje na ryzyko | |
5. strategie zarządzania ryzykiem | |
6. wycena ryzyk | |
7. analiza ilościowa i jakościowa ryzyka | |
8. metoda EMV (Expected Monetary Value) | |
9. budżet ryzyka | |
Moduł 12. Zarządzanie kontraktem a zarządzanie projektem i zarządzanie produktem - zajęcia teoretyczne | 4 |
1. projekt i produkt | |
2. kontrakty i kontraktowanie z uwzględnieniem standardów środowiskowych | |
3. kary umowne za nieprzestrzeganie norm ekologicznych | |
4. roszczenia związane z naruszeniem zrównoważonych praktyk | |
5. odpowiedzialność organizacji, właściciela i zarządu w kontekście zrównoważonego rozwoju | |
6. rodzaje organizacji zorientowanych na zrównoważony rozwój | |
Moduł 13. Zarządzanie jakością w zrównoważonym projekcie – zajęcia projektowe | 12 |
1. zasady jakości: TQM, Cykl Deminga – PDCA, Lean Six-Sigma, EFQM, IPMA PEB | |
2. definicje i miary jakości, | |
3. analiza jakości poszczególnych etapach życia projektu, | |
4. formalny przegląd jakości z uwzględnieniem zrównoważonego rozwoju | |
5. narzędzia i metody pomiaru jakości w zrównoważonych projektach | |
6. koszty jakości | |
Moduł 14. Narzędzia i techniki monitorowania projektu – zajęcia warsztatowe | 8 |
1. monitorowanie, kontrola, audyt i ocena projektu z perspektywy zrównoważonego rozwoju | |
2. metody i narzędzia monitorowania projektu | |
3. Earned Value Method – założenia i zastosowanie metody w zielonych projektach, ćwiczenia praktyczne – rozwiązywanie zadań z zakresu EVM | |
Moduł 15. Zarządzanie dokumentacją, konfiguracją i zmianą – zajęcia warsztatowe | 8 |
1. prowadzenie dokumentacji zmian | |
2. zasoby do realizacji zmian | |
3. koszty i ryzyko w zarządzaniu zmianą - w tym związane z wdrażaniem zrównoważonych zmian | |
4. alternatywne sposoby realizacji zmiany | |
5. uzasadnienie biznesowe zmiany | |
6. zarządzanie konfiguracją projektu | |
Moduł 16. Zarządzanie finansami i uzasadnienie biznesowe zrównoważonego projektu – zajęcia warsztatowe | 4 |
1. przepływy finansowe | |
2. analiza finansowa i ekonomiczna z perspektywy zrównoważonego rozwoju | |
3. typy i zakres uzasadnienia biznesowego dla projektów zrównoważonych | |
4. zarządzanie uzasadnieniem projektu dla zielonego projektu | |
Moduł 17. Zarządzanie integralnością projektu – zajęcia projektowe | 4 |
1. opracowanie karty projektu | |
2. opracowanie planu zarządzania projektem z perspektywy ekologicznej | |
3. bezpośrednie zarządzanie pracą nad projektem | |
4. monitorowanie i kontrolowanie prac projektowych z niaciskiem na zrównoważony rozwój | |
5. wykonanie zintegrowanej kontroli zmian | |
6. zamknięcie projektu z uwzględnieniem oceny zrównoważonego wpływu | |
Moduł 18. Zarządzanie komunikacją w zrównoważonym projekcie – zajęcia warsztatowe | 8 |
1. rodzaje komunikacji | |
2. style komunikacji | |
3. relacje i zaangażowanie | |
4. cechy osobowości i ich wpływ na komunikację w projekcie zorientowaną na zrównoważony rozwój | |
5. prezentacja i negocjacje z naciskiem na ekologiczne rozwiązania | |
6. feedback | |
7. ocena organizacji, zachowań i komunikacji w organizacji | |
Moduł 19. Zarządzanie zasobami ludzkimi w projekcie – zajęcia warsztatowe | 8 |
1. etapy budowania zespołu zorientowanego na zrównoważony rozwój | |
2. zarządzanie konfliktem i kryzysem w kontekście zielonych projektów | |
3. delegowanie i ocena zadań w zrównoważonych projektach | |
4. motywowanie i teorie motywacji | |
Moduł 20. Przywództwo, zarządzanie i wpływ w projekcie – zajęcia warsztatowe | 6 |
1. style kierownicze - Siatka Blake&Mouton | |
2. paradygmaty przywództwa | |
3. przywództwo sytuacyjne Herseya&Blancharda | |
Moduł 21. Kompetencje kierownika projektu w zrównoważonym zarządzaniu | 2 |
1. zarządzanie sobą i autorefleksja | |
2. przedsiębiorczość i kreatywność w zielonych projektach | |
3. orientacja na wyniki | |
4. etyka, normy i kanon zachowań organizacyjnych | |
5. spójność wewnętrzna i rzetelność | |
Moduł 22. Warsztat Scruma w praktyce – zajęcia projektowe oraz warsztat narzędzi agile | 16 |
1. Planowanie, produkty, przyrost, retrospektywa | |
2. Efektywne wymagania, definition of done, komunikacja i angażowanie interesariuszy | |
3. Priorytetyzacja i szacowanie prac | |
4. Role i odpowiedzialności zespołowe i organizacyjne | |
5. Utrzymywanie prawidłowych zachowań | |
6. Podstawowe problemy we wdrażaniu agile/scruma | |
a. jak zacząć agile? | |
b. jak kontraktować klientów agile? | |
c. jak delegować zadania agile? | |
Warsztat egzaminacyjny | 24 |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Spotkanie organizacyjne | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto7 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto45,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto45,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Pauly
Doświadczenie: ponad 20 letnie doświadczenie zawodowe w zarządzaniu projektami z menadżerami i przedsiębiorcami, administracją, edukacją, sektorem badawczo-rozwojowym i społecznym, ponad 12 tys. ludzi w projektach, zespoły komercyjne i zespoły administracyjne, 100 mln pozyskanych środków unijnych, udział w projektach o sumarycznym budżecie ponad 1 mld zł. Łączy wiedzę i doświadczenie w projektach komercyjnych i publicznych w tym europejskich, prowadzi warsztaty z użyciem hard&soft skills dla managerów. Jest aktywną członkinią organizacji związanych z budowaniem doskonałości zarządzania projektami, przedsiębiorczości, biznesu i jakości w edukacji, członkinią izb gospodarczych w regionie oraz ekspertem projektów unijnych na szczeblu krajowym i regionalnym. Przez 17 lat prowadziła firmy w branży konsultingowej oraz szkoleniowo-doradczej. Laureatka odznaki honorowej za zasługi dla województwa śląskiego.
Prof. nadzw. dr hab. Marcin Lis
Posiada bogate doświadczenie korporacyjne zdobyte w międzynarodowych firmach usługowych, był zatrudniony na kluczowych stanowiskach menedżerskich związanych z tworzeniem systemów zarządzania relacjami z klientami, zarządzaniem jakością i procesami, zarządzaniem projektami, wieloletni manager na poziomie Executive w Orange S.A., jest absolwentem studiów MBA.
Jest Prezesem Delegatury (Dąbrowa Górnicza) Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach, członkiem międzynarodowego stowarzyszenia The European Academy of Management (EURAM c/o EIASM – European Institute for Advanced Studiesin Management), wiceprezesem Zarządu Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa oddział Dąbrowa Górnicza, wiceprezesem Zarządu Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego w Katowicach, wiceprezesem Zarządu Śląskiego Związku Pracodawców Lewiatan, członek Rady Programowej Krajowego Klastra Kluczowego „Silesia Automotive & Advanced Manufacturing” Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Dr inż. Mateusz Trzeciak
Doświadczenie: project manager specjalizujący się w zarządzaniu ryzykiem w projektach branży IT. Ukończył szereg szkoleń z zakresu kompetencji miękkich oraz symulacji biznesowych. Project manager zaangażowany w realizację projektów komercyjnych, badawczych oraz non-profit. Jest aktywnym działaczem wiodących organizacji związanych z budowaniem doskonałości zarządzania projektami zarówno na skalę lokalną (Członek Śląskiej Grupy Regionalnej IPMA Polska, członek zarządu Stowarzyszenia Wychowanków Polsl) oraz krajową (Przewodniczący Komisji Rewizyjnej IPMA Young Crew Polska). Organizator corocznej konferencji branżowej PM NIGHTS Myśl Projektowo. Autor lub współautor kilkudziesięciu publikacji naukowych, trener, dydaktyk, publicysta.
Tymoteusz Rduch
Doświadczenie: przedsiębiorca, architekt i administrator systemów IT, bezpieczeństwa systemów, kierownik projektów IT, Scrum Master i Agile Coach, szef działu IT w firmie produkcyjnej w ramach międzynarodowej korporacji. Specjalizuje się w zarządzaniu projektami, zwinnych metodach wytwarzania produktów - Scrum, e-marketingu, grafice komputerowej oraz wykorzystaniu narzędzi online w biznesie i edukacji. Współpracuje aktywnie z Fundacją Rozwoju Innowacji Edukacyjnych wIEm specjalizującej się m.in. w zdalnych formach edukacji, brał udział w wielu projektach IT np.: rozbudowy platformy Moodle na Politechnice Krakowskiej, informatyzacji bibliotek, szpitali miejskich oraz wdrożeń produkcyjnych, ekspert projektów unijnych w dziedzinie IT.
Maciej Nowak
Doświadczenie: Od 2007 roku związany z bankowością przedsiębiorstw. Od marca 2013 prowadzi własną działalność, w ramach której wspiera małe i średnie firmy w planowaniu, finansowaniu, realizacji i analizie projektów inwestycyjnych oraz deweloperskich, w szczególności tych finansowanych kredytem. Specjalizuje się w analizie kredytowej oraz projektach inwestycyjnych. Wspiera procesy związane z zarządzaniem finansami. Przygotowuje analizy i rekomendacje, które pomagają zyskać cenne bezpieczeństwo finansowe, szczególnie ważne w firmach, które szybko się rozwijają. Pomaga optymalnie zaplanować inwestycje i zabezpieczyć najbardziej korzystne źródła ich finansowania. Posiada doświadczenie z różnorodnych branż, dzięki czemu skutecznie ocenia otoczenie inwestycyjne.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały z wytypowanych zajęć po ich realizacji.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty oplaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
Ukończone studia I lub II stopnia.
Informacje dodatkowe
1 godzina zajęć w Akademii WSB = 45 min. zajęć dydaktycznych
Zajęcia prowadzone w czasie rzeczywistym.
Absolwent uzyskuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Akademii WSB oraz certyfikat ukończenia niepublicznej placówki kształcenia ustawicznego Szkoła Project Managerów – Szkoła.PM® w dwóch językach (polski i angielski) wraz z nadaniem jednostek PDU: 160 oraz JAP: 320
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty oplaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
UWAGA! Harmonogram może ulec zmianie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy ClickMeeting, Teams oraz Zoom
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple