Usługa - Studia podyplomowe - PEDAGOGIKA SPECJALNA - LOGOPEDIA
Usługa - Studia podyplomowe - PEDAGOGIKA SPECJALNA - LOGOPEDIA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe przeznaczone są dla absolwentów studiów wyższych (studiów I, II stopnia; jednolitych studiów magisterskich), którzy ukończyli dowolne specjalności z obszaru nauk humanistycznych, kierunków medycznych i nauk o zdrowiu, pedagogiki, psychologii, filologii, fizjoterapii.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników100
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi600
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po ukończeniu studiów podyplomowych w zakresie logopedii absolwent posiadający Przygotowanie Pedagogiczne uzyska kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela-logopedy. Osoba nieposiadająca Przygotowania Pedagogicznego uzyska kwalifikacje logopedy-specjalisty.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Absolwent Studiów Podyplomowych posiadający Przygotowanie Pedagogiczne uzyska kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela-logopedy. Osoba nieposiadająca Przygotowania Pedagogicznego uzyska kwalifikacje logopedy-specjalisty. | Kryteria weryfikacji Absolwenci studiów wyższych (studiów I, II stopnia; jednolitych studiów magisterskich), którzy ukończyli dowolne specjalności z obszaru nauk humanistycznych, kierunków medycznych i nauk o zdrowiu, pedagogiki, psychologii, filologii, fizjoterapii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Przygotowanie w zakresie merytorycznym obejmuje m.in. przedmioty:
- Fonetyka i fonologia współczesnego języka polskiego
- Podstawy neuropsychologii
- Mózgowe mechanizmy mowy
- Kształtowanie się i rozwój mowy dziecka
- Zaburzenia głosu i mowy
- Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii
- Podstawy audiologii i foniatrii
- Anatomia i fizjologia narządu głosu i słuchu
- Współczesne metody badania narządu mowy i słuchu
- Logorytmika i logopedia artystyczna
- Diagnoza i terapia dysleksji
- Profilaktyka logopedyczna
- Wczesne wspomaganie rozwoju językowego dziecka
- Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (ACC)
- Zaburzenia mowy u dorosłych
- Diagnoza logopedyczna
- Wczesna interwencja logopedyczna
- Metodyka terapii logopedycznej
- Metodyka wychowania słuchowego
- Terapia zaburzeń płynności mówienia
- Podstawy języka migowego
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 41 Podstawy pedagogiki specjalnej | Data realizacji zajęć 18-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 41 Dydaktyka specjalna | Data realizacji zajęć 18-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 18:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 41 Diagnostyka w pedagogice specjalnej | Data realizacji zajęć 19-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 18:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 41 Etyka zawodu nauczyciela | Data realizacji zajęć 20-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 41 Fonetyka i fonologia współczesnego języka polskiego | Data realizacji zajęć 20-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 18:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 41 Podstawy neuropsychologii | Data realizacji zajęć 09-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 41 Mózgowe mechanizmy mowy | Data realizacji zajęć 09-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 18:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 41 Kształtowanie się i rozwój mowy dziecka | Data realizacji zajęć 10-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 41 Zaburzenia głosu i mowy | Data realizacji zajęć 10-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 18:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 41 Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 41 Podstawy audiologii i foniatrii | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 18:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 41 Anatomia i fizjologia narządu głosu i słuchu | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 41 Współczesne metody badania narządu mowy i słuchu | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 18:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 41 Logorytmika i logopedia artystyczna | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 41 Diagnoza i terapia dysleksji | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 18:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 41 Profilaktyka logopedyczna | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 41 Wczesne wspomaganie rozwoju językowego dziecka | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 18:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 41 Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej | Data realizacji zajęć 08-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 41 Zaburzenia mowy u dorosłych | Data realizacji zajęć 08-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 18:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 41 Diagnoza logopedyczna | Data realizacji zajęć 10-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 41 Wczesna interwencja logopedyczna | Data realizacji zajęć 10-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 18:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 41 Metodyka terapii logopedycznej | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 41 Metodyka wychowania słuchowego | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 18:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 41 Terapia zaburzeń płynności mówienia | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 41 Podstawy języka migowego | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 18:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 41 Podstawy pedagogiki specjalnej | Data realizacji zajęć 24-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 41 Dydaktyka specjalna | Data realizacji zajęć 24-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 18:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 41 Diagnostyka w pedagogice specjalnej | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 41 Etyka zawodu nauczyciela | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 18:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 41 Fonetyka i fonologia współczesnego języka polskiego | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 41 Podstawy neuropsychologii | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 18:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 41 Mózgowe mechanizmy mowy | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 41 Kształtowanie się i rozwój mowy dziecka | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 18:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 41 Zaburzenia głosu i mowy | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 35 z 41 Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 18:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 36 z 41 Podstawy audiologii i foniatrii | Data realizacji zajęć 14-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 37 z 41 Anatomia i fizjologia narządu głosu i słuchu | Data realizacji zajęć 14-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 18:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 38 z 41 Współczesne metody badania narządu głosu i słuchu | Data realizacji zajęć 15-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 39 z 41 Logorytmika i logopedia artystyczna | Data realizacji zajęć 15-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 18:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 40 z 41 Diagnoza i terapia dysleksji | Data realizacji zajęć 16-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 41 z 41 Profilaktyka logopedyczna | Data realizacji zajęć 16-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 18:10 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto4 400,00 PLN
- Koszt usługi netto4 400,00 PLN
- Koszt godziny brutto7,33 PLN
- Koszt godziny netto7,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Puchała
Katolicki Uniwersytet Lubelski - Studia magisterskie - Filologia polska ze specjalizacją edytorską i glottodydaktyczną
Studia doktoranckie: Literaturoznawstwo
Uniwersytet Marii Curie- Skłodowskiej - Studia Podyplomowe - Kształcenie kadry akademickie do roli wykładowców przedmiotu Ochrona własności intelektualnej, Studia Podyplomowe- Logopedia
Dodatkowe Kwalifikacje i umiejętności:
MFT 9-99 Stars- Miofunkcjonalna Terapia dla osób w wieku 9-99 ze specjalną terapią artykulacji - szkolenie nadające uprawnienia do prowadzenia terapii miofunkcjonalnej.
Fizjologiczna metoda terapii zaburzeń ustnej fazy połykania i oddychania dzieci od 3-4 roku życia z dyslalią obwodową.
Kurs na wychowawcę kolonijnego
Milena Sobieraj
Uniwersytet Humanistyczno- Przyrodniczy im. Jana Kochanowskiego w Kielcach, kierunek: Filologia polska z językiem angielskim - licencjat
kierunek: Filologia polska - magister
kierunek: Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną - studia podyplomowe
kierunek: Logopedia - studia podyplomowe
Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim, kierunek: Oligofrenopedagogika - studia podyplomowe
Wyższa Szkoła Humanistyczno- Ekonomiczna w Brzegu
Kierunek: Surdopedagogika i Tyflopedagogika - studia podyplomowe
Pedagogika Specjalna - edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu - studia podyplomowe
Pedagogika specjalna- diagnoza i terapia pedagogiczna - studia podyplomowe
Integracja sensoryczna - studia podyplomowe
Kursy/ Szkolenia / Konferencje:
Trening Umiejętności Społecznych
Rozpoznawanie i wspomaganie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Terapia ręki
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna w przedszkolach, szkołach i placówkach
Diagnozowanie problemów i potrzeb edukacyjnych w przedszkolu i szkole
Wsparcie dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu
Organizacja pracy logopedy w szkole/przedszkolu
Trening umiejętności społecznych jako projekt korygowania nieprawidłowości w zachowaniu dzieci i młodzieży
Niedokształcenie mowy o typie afazji (afazja dziecięca) - diagnoza i terapia
Opóźniony rozwój mowy - diagnoza i terapia
Katarzyna Bieniek
Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie - doktor nauk o kulturze fizycznej
Uniwersytet Humanistyczno- Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach, Wydział Nauk o Zdrowiu, kierunek: Fizjoterapia - magister
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Wydział Pedagogiczny i Artystyczny, kierunek: Przygotowanie pedagogiczne do pracy nauczycielskiej - studia podyplomowe
Uniwersytet Humanistyczno- Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach, Wydział Nauk o Zdrowiu, kierunek: Organizacja i zarządzanie o ochronie zdrowia - studia podyplomowe
Izabela Leśniewska
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Wydział Matematyki i Fizyki, kierunek: matematyka - magister, uzupełniające na kierunku matematyka w zakresie nauczania matematyki - magister
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Jana Kochanowskiego w Kielcach, Wydział Matematyczno- Przyrodniczy, kierunek: matematyka z podstawami informatyki - licencjat
Wyższa Szkoła Humanistyczno- Ekonomiczna w Brzegu, Wydział Pedagogiczny, kierunek: logopedia - studia podyplomowe, kierunek: Fizyka - studia podyplomowe
Kursy:
Kwalifikacyjny z Surdopedagogiki, Kwalifikacyjny z zakresu terapii pedagogicznej - Samorządowy Ośrodek Doradztwa Metodycznego i Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach
Wewnętrzne mierzenie jakości pracy placówki oświatowej - Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach
Kurs dla kierowników wycieczek szkolnych i wychowawców kolonii - Ośrodek szkoleniowy "Ekonomik"
Doświadczenie:
Nauczyciel matematyki i informatyki w Szkole Podstawowej nr 4 w Skawinie
Nauczyciel matematyki w Gimnazjum nr 1 w Skawinie
Nauczyciel matematyki w Zespole Szkół w Wodzisławiu
Wykładowca Akademicki w Instytucie Studiów Podyplomowych Andrago-Centrum Kielce
Nauczyciel w Samorządowej Szkole Podstawowej w Brześciu
Beata Ludwicka - Dula
Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Filologiczny, kierunek: filologia polska - magister
Studium Nauczycielskie w Jędrzejowie o specjalności praca-technika z plastyką na podbudowie programowej szkoły średniej
Wyższa Szkoła Zarządzania Gospodarką Regionalną i Turystyką w Kielcach, kierunek: Logopedia - studia podyplomowe
Wyższa Szkoła Humanistyczno- Ekonomiczna w Brzegu, Wydział Nauk Społecznych i Ekonomicznych, kierunek: Pedagogika specjalna - edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu - studia podyplomowe
Doświadczenie zawodowe:
Jestem czynnym egzaminatorem maturalnym, sprawdzam pracę z języka polskiego;
Pracowałam jako nauczyciel języka polskiego, prowadziłam fakultety przygotowujące do egzaminu maturalnego w Niepublicznym Liceum Ogólnokształcącym "Cosinus". Otrzymałam nagrodę od Dyrektora za stuprocentową zdawalność matury.
W latach 2019-2020 pracowałam jako wykładowca akademicki przedmiotu dydaktyka na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach.
Od 2015 roku pracuję jako wykładowca akademicki przedmiotów : komunikacja społeczna, metodyka nauczania plastyki, dydaktyka ogólna w Konsorcjum Naukowo- Edukacyjnym w Kielcach.
Jestem nauczycielem współorganizującym kształcenie ucznia z zespołem Aspergera w Szkole Podstawowej nr 23 w Kielcach.
Obecnie pracuję jako nauczyciel przedmiotów: język polski, plastyka, technika oraz pełnie obowiązki logopedy szkolnego w Szkole Podstawowej w Wolicy
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla studentów są udostępniane na platformie MSTeams.
Koszt całkowity:
4400 zł - czesne
150 zł - wpisowe (płatne dodatkowo)
Dodatkowo słuchacz zobowiązany jest do odbycia praktyk - 180 godzin.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój
Warunki uczestnictwa
Warunki uczestnictwa Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez operatora, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia odbywają się na platformie MSTeams
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe