Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością słuchową – Surdopedagogika. Studia podyplomowe WSHIU Akademia Nauk Stosowanych
Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością słuchową – Surdopedagogika. Studia podyplomowe WSHIU Akademia Nauk Stosowanych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracownikówwsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Adresatami studiów są osoby, które chcą pracować z dziećmi i młodzieżą z dysfunkcjami rozwojowymi w zakresie wzroku i słuchu różnego stopnia:
- nauczyciele przedszkoli,
- nauczyciele przedmiotów ze wszystkich typach szkół (specjalnych, integracyjnych, ogólnodostępnych) kształcących dzieci i młodzież z uszkodzonym słuchem,
- wychowawcy zatrudnieni w internatach, placówkach opiekuńczych, świetlicach środowiskowych,
- logopedzi,
- psycholodzy i pedagodzy szkolni,
- pedagodzy pracujących w poradniach, w tym w poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
Studia są kierowane do osób, które:
- posiadają kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej.
- posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji06-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi510
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów podyplomowych z zakresu surdopedagogiki jest przygotowanie merytoryczne i praktyczne słuchaczy do pracy wychowawczo-opiekuńczej, dydaktycznej i rewalidacyjnej z dziećmi i młodzieżą niesłyszącą i słabosłyszącą w przedszkolach, szkołach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych oraz w poradniach psychologiczno-pedagogicznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Znajomość specyfiki niepełnosprawności słuchowej,Stosowanie metod komunikacji alternatywnej i wspomagającej, Rehabilitacja słuchu i mowy, Edukacja włączająca i inkluzyjna, Zarządzanie procesem edukacyjnym, Znajomość technologii wspomagających, Wsparcie rozwoju językowego i komunikacyjnego, Planowanie i realizacja indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych. | Kryteria weryfikacji Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest zaliczenie poszczególnych przedmiotów oraz zdanie egzaminu dyplomowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Nazwa przedmiotu | ilość godzin |
Podstawy pedagogiki specjalnej |
20 |
Edukacja, wychowanie i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością słuchową – wprowadzenie do surdopedagogiki |
30 |
Podstawy prawne funkcjonowania osób niepełnosprawnych |
20 |
Postawy wobec osób niepełnosprawnych i sytuacja rodziny dziecka z niepełnosprawnością |
20 |
Diagnostyka psychopedagogiczna |
20 |
Biologiczne uwarunkowania rozwoju narządu słuchu |
20 |
Otolaryngologia i audiologia pedagogiczna oraz urządzenia techniczne w rehabilitacji słuchu |
20 |
Podstawy fonetyki i ortofonii |
20 |
Podstawy języka migowego |
30 |
Współczesne tendencje w edukacji głuchych |
20 |
Surdologopedia |
15 |
Rehabilitacja społeczna i zawodowa osób niepełnosprawnych z elementami andragogiki specjalnej |
15 |
Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne 150 h |
|
Metodyka nauczania i wychowania dzieci niesłyszących i słabosłyszących w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej |
25 |
Metodyka nauczania i wychowania dzieci z wadą słuchu w nauczaniu przedmiotowym |
20 |
Metodyka wychowania niepełnosprawnych słuchowo w internacie i świetlicy |
15 |
Metody wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością słuchu |
15 |
Zajęcia rewalidacyjne i korekcyjno-kompensacyjne w terapii dzieci z wadą słuchu |
25 |
Komputer w pracy z dzieckiem głuchym |
10 |
Manualne sposoby usprawniania języka |
30 |
Urządzenia techniczne w rehabilitacji słuchu i mowy osób głuchych i słabosłyszących |
10 |
Praktyka zawodowa |
120 |
Razem |
510 |
W trakcie studiów i praktyk pedagogicznych słuchacz:
- uzyska przygotowanie do prowadzenia edukacji i rehabilitacji osób z dysfunkcjami słuchu;
- nabędzie wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne dotyczące diagnozy, projektowania i realizowania programów rewalidacji indywidualnej i grupowej, a także wdrażania różnorodnych metod pracy z osobami z zaburzeniami słuchu;
- poszerzy swoje kompetencje zawodowe o umiejętność dostosowania wymagań edukacyjnych do specjalnych potrzeb ucznia z niepełnosprawnością słuchową.
- Studia mają charakter praktyczny – zdobywamy wiedzę i wykorzystujemy ją w działaniu od razu konfrontując z aktualizowanym stale doświadczeniem wykładowców i partnerów kierunku.
- Priorytetem jest nastawienie na umocowaną w gruntownej wiedzy pracę projektową, zwiększającą poziom kompetencji – w trakcie studiów realizowane są projekty symulacyjne indywidualne i zespołowe.
- Unikatowe połączenie arteterapii z elementami psychoterapii daje studentowi inspirującą i wysoce pożądaną sylwetkę pracownika – specjalisty w tym zakresie, czego nie proponuje obecnie żadna krajowa uczelnia
- Arteterapia jest kierunkiem dającym ogromne możliwości zatrudnienia, realizowania siebie w pracy terapeutycznej
Studia trwają 3 semestry. 510 godzin zajęć dydaktycznych ( zajęcia w formie warsztatów oraz ćwiczeń) w tym 120 godzin praktyk.
Zjazdy odbywają się średnio co 2 tygodnie (sobota, niedziela).
Studia kończą się obroną pracy dyplomowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Harmonogram wg Wirtualnego Dziekanatu | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 10:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 750,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 750,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto7,35 PLN
- Koszt osobogodziny netto7,35 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Krąkowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Wszelkie materiały zapewnia Uczelnia.
Student będzie otrzymywać takie materiały jak:
- prezentacje multimedialne
- skrypty
- pliki dokumentów
- konspekty.
Warunki uczestnictwa
Wymagane: wykształcenie wyższe.
Zapisanie się przed końcem rekrutacji
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Dostęp do komputera i internetu: Studenci będą potrzebować dostępu do komputera z połączeniem internetowym. Komputer jest niezbędny do korzystania z platform e-learningowych, pobierania materiałów, przeglądania artykułów naukowych i komunikacji z prowadzącymi i innymi studentami.
Zajęcia będą się odbywać na platformie Zoom.
Należy posiadać pocztę e-mail.
Zoom – wymagania techniczne dotyczące sprzętu
Zoom – wymagania dotyczące procesora i pamięci RAM
- Minimalne: Procesor: Jednordzeniowy 1Ghz lub wyższy, Pamięć RAM: N/A
- Zalecane: Procesor: Dwurdzeniowy 2Ghz lub szybszy (Intel i3/i5/i7 lub odpowiednik AMD), RAM: 4 Gb
- Uwagi:
- Laptopy dwurdzeniowe i jednordzeniowe mają obniżoną częstotliwość odświeżania obrazu podczas udostępniania ekranu (około 5 klatek na sekundę). Aby uzyskać optymalną wydajność udostępniania ekranu na laptopach, zalecamy procesor czterordzeniowy lub szybszy.
- System Linux wymaga procesora lub karty graficznej obsługującej OpenGL 2.0 lub wyższą.
Zoom – wymagania techniczne dotyczące połączenia sieciowego
Zoom – zalecana szerokość pasma dla spotkań i panelistów webinarowych:
- Do rozmów wideo 1:1:
- Dla wysokiej jakości wideo: 600 kb/s (przesyłanie/pobieranie)
- 720p HD: 1,2 Mb/s (przesyłanie/pobieranie)
- 1080p HD: 3,8Mb/s/3,0Mb/s (przesyłanie/pobieranie)
Zoom – w przypadku grupowych połączeń wideo:
- Dla wideo wysokiej jakości: 1,0 Mb/s/600 kb/s (przesyłanie/pobieranie)
- 720p HD: 2,6Mb/s/1,8Mb/s (przesyłanie/pobieranie)
- 1080p HD: 3,8 Mb/s/3,0 Mb/s (przesyłanie/pobieranie)
- Odbiór galerii: 2.0Mbps, 4.0Mbps
- Tylko dla udostępniania ekranu (bez miniaturki wideo): 50-75kbps
- Udostępnianie ekranu z miniaturką wideo: 50-150kbps
- Dla VoiP audio: 60-80kbps
Link do zajęć będzie udostępniany studentom tydzień wcześniej. Każdy student otrzyma e-maila z linkiem do dołączenia. Link będzie ważny do końca dnia trwania zajęć.
W przypadku braku sprzętu jest możliwość wypożyczyć komputer na terenie uczelni na czas trwania zajęć.