Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka. Studia podyplomowe w WSHIU Akademii Nauk Stosowanych.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka. Studia podyplomowe w WSHIU Akademii Nauk Stosowanych.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracownikówwsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Studia są kierowane do osób, które:
- posiadają kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej (W przypadku tych osób program studiów będzie poszerzony następujące zajęcia: dydaktyka specjalna (30h); diagnostyka w pedagogice specjalnej (30); praktyki zawodowe (60h)
- posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej
- pedagodzy,
- psycholodzy,
- fizjoterapeuci,
- osoby pracujące w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, przedszkolach i innych placówkach zajmujących się dziećmi z zaburzeniami rozwoju.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji06-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi510
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w umiejętności profesjonalnego organizowania wczesnej, kompleksowej i systematycznej pomocy dzieciom zagrożonym nieprawidłowym rozwojem i z niepełnosprawnością oraz ich rodzinom w nabywaniu przez nich umiejętności postępowania z dzieckiem w zakresie określonym przez indywidualny program wczesnego wspomagania.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Diagnoza rozwoju dziecka,Wczesna interwencja i profilaktyka, Znajomość przepisów prawnych i regulacji, Etyka i odpowiedzialność zawodowa, Komunikacja i budowanie relacji z dzieckiem, Wczesne wspomaganie w kontekście inkluzji, Kreatywność i innowacyjność w terapii. | Kryteria weryfikacji Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest zaliczenie poszczególnych przedmiotów oraz zdanie egzaminu dyplomowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Przygotowanie merytoryczne 240h | |
Podstawowe problemy pedagogiki specjalnej.Subdyscypliny pedagogiki specjalnej | 20 |
Podstawy psychologii rozwojowej małego dziecka z elementami psychologii klinicznej | 20 |
Teoretyczne podstawy wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka | 20 |
Medyczne podstawy wczesnej interwencji terapeutycznej i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka | 20 |
Teoretyczne podstawy diagnozowania /diagnostyka w pedagogice specjalnej | 25 |
Sytuacja rodziny dziecka z niepełnosprawnością | 10 |
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej i rewalidacyjnej oraz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w przedszkolu, szkole i placówce specjalistycznej | 20 |
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z zaburzeniami somatycznymi i ruchowymi /zasady rehabilitacji dziecka z zaburzeniami somatycznymi i ruchowymi | 15 |
Wczesna interwencja i wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z zaburzeniami słuchu/zasady rehabilitacji i wychowania słuchowego dziecka z uszkodzonym słuchem | 15 |
Wczesna interwencja i wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z zaburzeniami wzroku/zasady rehabilitacji i rozwijania umiejętności widzenia dziecka z uszkodzonym wzrokiem | 15 |
Wczesna interwencja i wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z zaburzeniami umysłowymi | 15 |
Zasady rehabilitacji i terapii logopedycznej dziecka z zaburzeniami mowy | 15 |
Zasady rehabilitacji dziecka z wczesnymi symptomami autystycznego spektrum zaburzeń | 15 |
Programy terapeutyczne stosowane we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka i wczesnej interwencji | 10 |
Podstawy prawne kształcenia, rehabilitacji i zabezpieczenia społecznego dzieci edukacyjnych z różnymi potrzebami edukacyjnymi | 5 |
Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne 150 h | |
Metodyka konstruowania indywidualnych planów rozwoju dziecka oraz programów terapeutycznych | 20 |
Metody stymulacji i integracji sensorycznej | 20 |
Metody diagnozy i terapii małego dziecka z wadą słuchu | 20 |
Wczesna diagnoza i stymulacja rozwoju dziecka zagrożonego niepełnosprawnością intelektualną | 20 |
Diagnoza i metodyka zajęć z małym dzieckiem przewlekle chorym, z zaburzeniami rozwoju ruchowego, z afazją | 10 |
Diagnoza i metody wczesnego wspomagania rozwoju dzieci niewidomych i słabowidzących | 20 |
Diagnoza i wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z wczesnymi symptomami autystycznego spektrum zaburzeń | 10 |
Zabawa- programy wspomagania rozwoju dziecka małego i w wieku przedszkolnym | 10 |
Metodyka wsparcia rodziny we wczesnej interwencji terapeutycznej domowej / Praca z rodziną dziecka z niepełnosprawnością/Wsparcie rodziców dziecka na wczesnym etapie rozwoju | 20 |
Praktyka zawodowa w placówkach wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania | 120 |
Razem | 510 |
- Studia trwają 2 semestry. 510 godzin zajęć dydaktycznych ( zajęcia w formie warsztatów oraz ćwiczeń).
- Zjazdy odbywają się średnio co 2 tygodnie (sobota, niedziela).
- Studia kończą się obroną pracy dyplomowej.
- Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych uprawniające osoby o co najmniej trzyletnim stażu pracy – zgodnie z art. 46.2 ustawy o działalności leczniczej (Dz.U. 2011.112.654) – do ubiegania się o stanowisko kierownika podmiotu leczniczego niebędącego przedsiębiorcą.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Harmonogram wg Wirtualnego Dziekanatu | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 10:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 850,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 850,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto7,55 PLN
- Koszt osobogodziny netto7,55 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Krąkowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Wszelkie materiały zapewnia Uczelnia.
Student będzie otrzymywać takie materiały jak:
- prezentacje multimedialne
- skrypty
- pliki dokumentów
- konspekty.
Warunki uczestnictwa
Wymagane: wykształcenie wyższe.
Zapisanie się przed końcem rekrutacji
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Dostęp do komputera i internetu: Studenci będą potrzebować dostępu do komputera z połączeniem internetowym. Komputer jest niezbędny do korzystania z platform e-learningowych, pobierania materiałów, przeglądania artykułów naukowych i komunikacji z prowadzącymi i innymi studentami.
Zajęcia będą się odbywać na platformie Zoom.
Należy posiadać pocztę e-mail.
Zoom – wymagania techniczne dotyczące sprzętu
Zoom – wymagania dotyczące procesora i pamięci RAM
- Minimalne: Procesor: Jednordzeniowy 1Ghz lub wyższy, Pamięć RAM: N/A
- Zalecane: Procesor: Dwurdzeniowy 2Ghz lub szybszy (Intel i3/i5/i7 lub odpowiednik AMD), RAM: 4 Gb
- Uwagi:
- Laptopy dwurdzeniowe i jednordzeniowe mają obniżoną częstotliwość odświeżania obrazu podczas udostępniania ekranu (około 5 klatek na sekundę). Aby uzyskać optymalną wydajność udostępniania ekranu na laptopach, zalecamy procesor czterordzeniowy lub szybszy.
- System Linux wymaga procesora lub karty graficznej obsługującej OpenGL 2.0 lub wyższą.
Zoom – wymagania techniczne dotyczące połączenia sieciowego
Zoom – zalecana szerokość pasma dla spotkań i panelistów webinarowych:
- Do rozmów wideo 1:1:
- Dla wysokiej jakości wideo: 600 kb/s (przesyłanie/pobieranie)
- 720p HD: 1,2 Mb/s (przesyłanie/pobieranie)
- 1080p HD: 3,8Mb/s/3,0Mb/s (przesyłanie/pobieranie)
Zoom – w przypadku grupowych połączeń wideo:
- Dla wideo wysokiej jakości: 1,0 Mb/s/600 kb/s (przesyłanie/pobieranie)
- 720p HD: 2,6Mb/s/1,8Mb/s (przesyłanie/pobieranie)
- 1080p HD: 3,8 Mb/s/3,0 Mb/s (przesyłanie/pobieranie)
- Odbiór galerii: 2.0Mbps, 4.0Mbps
- Tylko dla udostępniania ekranu (bez miniaturki wideo): 50-75kbps
- Udostępnianie ekranu z miniaturką wideo: 50-150kbps
- Dla VoiP audio: 60-80kbps
Link do zajęć będzie udostępniany studentom tydzień wcześniej. Każdy student otrzyma e-maila z linkiem do dołączenia. Link będzie ważny do końca dnia trwania zajęć.
W przypadku braku sprzętu jest możliwość wypożyczyć komputer na terenie uczelni na czas trwania zajęć.