Budowanie odporności psychicznej własnej i zespołu
Budowanie odporności psychicznej własnej i zespołu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest:
Menedżerom: którzy chcą pomóc swoim zespołom budować odporność psychiczną, przeciwdziałać zjawiskom wypalenia zawodowego wśród swoich pracowników oraz zmniejszyć rotację wynikającą z przeciążenia psychicznego.
Specjalistom: chcącym zachować własny dobrostan psychiczny, lepiej radzić sobie ze stresem, dbać o integrację pracy i życia osobistego, odczuwać większą satysfakcję z pracy.
Liderom: pomagającym innym w kryzysach i trudnościach, chcącym przeciwdziałać zjawiskom przemocy i mobbingu w organizacji.
Usługa adresowana jest do osób, dla których przedmiotowe szkolenie zostało zaplanowane w kwestionariuszu autodiagnozy.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji28-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia jest rozwinięcie umiejętności budowania odporności psychicznej u siebie i w zespołach, z którymi uczestnicy pracują.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zrozumienie znaczenia dobrostanu psychicznego: Uczestnicy poznają, jak dobrostan psychiczny wpływa na efektywność pracy, zadowolenie pracowników i ich zaangażowanie. Szkolenie umożliwi menedżerom, liderom i specjalistom zrozumienie, jak dbałość o zdrowie psychiczne pracowników może przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu, obniżać poziom stresu i zmniejszać rotację pracowników | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi zdefiniować pojęcie dobrostanu psychicznego i wyjaśnić jego znaczenie dla organizacji.Uczestnik potrafi wymienić co najmniej trzy skutki braku dbałości o dobrostan psychiczny pracowników. Uczestnik jest w stanie zaproponować strategie wspierania dobrostanu psychicznego w zespole. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wyposażenie w narzędzia i techniki pomocy psychologicznej: Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę na temat technik radzenia sobie ze stresem, metod autoterapii oraz sposobów wspierania dobrostanu psychicznego w zespole. Szkolenie ma na celu nauczenie, jak rozpoznawać wczesne objawy wypalenia zawodowego i jak stosować narzędzia autoterapii poznawczo-behawioralnej, aby poprawić swoje funkcjonowanie psychiczne. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi opisać i zastosować podstawowe techniki autoterapii w modelu poznawczo-behawioralnym.Uczestnik potrafi wskazać odpowiednie narzędzia prewencji wypalenia zawodowego. Uczestnik jest w stanie rozpoznać sytuacje, w których konieczne jest zaangażowanie specjalisty. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Rozwój umiejętności radzenia sobie ze stresem i wypaleniem: Uczestnicy nauczą się, jak rozpoznawać i zarządzać stresem oraz jak zapobiegać wypaleniu zawodowemu, zarówno u siebie, jak i w zespole. Szkolenie oferuje techniki i narzędzia, takie jak trening relaksacji, praktyka uważności, i postawy wdzięczności, które pomagają budować odporność psychiczną. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi zidentyfikować objawy stresu i wypalenia zawodowego.Uczestnik zna techniki relaksacyjne oraz praktyki uważności i potrafi je stosować. Uczestnik rozumie znaczenie relacji międzyludzkich i wdzięczności w budowaniu odporności psychicznej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Budowanie integracji pracy i życia osobistego: Uczestnicy poznają różne modele zarządzania równowagą między pracą a życiem osobistym, co pozwoli im na bardziej świadome podejście do swoich obowiązków zawodowych i osobistych. Szkolenie ma na celu zwiększenie satysfakcji z pracy poprzez zrozumienie, jak wartości osobiste mogą być realizowane w kontekście zawodowym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wyjaśnić różnice między modelami „work-life balance” a „work-life integration”.Uczestnik potrafi zidentyfikować własne wyzwania związane z integracją pracy i życia osobistego. Uczestnik umie zastosować przynajmniej jedno narzędzie do zarządzania integracją pracy i życia osobistego. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wykorzystanie wartości osobistych w budowaniu satysfakcji z pracy: Szkolenie pomaga uczestnikom zidentyfikować i wykorzystać swoje wartości osobiste, aby zwiększyć poczucie sensu i zadowolenia z pracy. Uczestnicy dowiedzą się, jak logoterapia i inne techniki mogą pomóc w integrowaniu ich wartości z codziennym życiem zawodowym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi zidentyfikować swoje kluczowe wartości osobiste i ich rolę w pracy.Uczestnik potrafi wyznaczyć cele zawodowe zgodne ze swoimi wartościami. Uczestnik jest w stanie zastosować techniki logoterapii do zwiększenia satysfakcji z pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program szkolenia.
Moduł 1: Dobrostan w organizacji
- Przedstawienie badań nad dobrostanem oraz jego wagi jako czynnika biznesowego.
- Poznanie dobrych praktyk w organizacji dla budowania dobrostanu pracowników.
- Diagnoza trudności i problemów z zachowaniem dobrostanu psychicznego.
- Omówienie przykładów biznesowych i klinicznych dla zobrazowania z czym mierzą się pracownicy dziś.
- Zrozumienie czym jest stres technologiczny i jak wpływa na środowisko pracy.
Narzędzia:
- Kwestionariusz dobrostanu w organizacji: Diagnoza aktualnego dobrostanu pracowników w organizacji oraz przestrzeni do poprawy w jego budowaniu.
- Studium przypadku: Wysłuchanie relacji pracowników doświadczających negatywnych skutków pracy.
- Burza mózgów: Wypracowanie kreatywnych rozwiązań dla budowania odporności w obliczu technostresu.
Moduł 2: Samopomoc psychologiczna
- Nauka podstaw pierwszej samopomocy psychologicznej w obszarze budowania dobrostanu.
- Zdobycie narzędzi prewencji wypalenia i budowania własnej odporności psychicznej.
- Przedstawienie założeń autoterapii w oparciu o model poznawczo behawioralny.
- Zrozumienie roli pomocy psychologicznej oraz jej ograniczeń.
- Poznanie możliwości szukania pomocy, czyli gdzie, kiedy i jakiego specjalistę zaangażować.
- Wyposażenie w podstawowe narzędzia auto-coachingu.
Narzędzia:
- Model REBT: Narzędzie autoterapii poznawczo-behawioralnej Alberta Ellisa
- Model ORACLE: Warsztat zespołowego wypracowywania rozwiązań budujących odporność.
- Piramida Diltsa: Diagnoza własnego potencjału oraz deficytów.
- Technika Walta Disneya: Praca z wizją i wypracowywanie kreatywnych rozwiązań.
Moduł 3: Radzenie sobie ze stresem i wypaleniem
- Analiza zagrożeń płynących z przewlekłego stresu.
- Diagnoza wczesnych objawów wypalenia zawodowego.
- Poznanie idei uważności i jej wpływu na funkcjonowanie psychiczne.
- Zrozumienie jaką rolę w zachowaniu dobrostanu psychicznego pełnią relacje.
- Wdzięczność jako postawa budująca odporność psychiczną.
Narzędzia:
- Trening relaksacji: Warsztat pracy z oddechem i ciałem.
- Praktyka uważności: Podstawy technik uważności i ich zastosowanie w pracy.
- Warsztat wdzięczności: Praktyka kształtowania postawy wdzięczności na co dzień.
Moduł 4: Czy praca może dawać szczęście?
- Zrozumienie zależności między pracą a życiem osobistym modeli „work life balance” i „work life integration”.
- Poznanie różnic w kulturowym rozumieniu szczęścia i zdefiniowanie szczęścia w pracy.
- Nauka podstawowych założeń logoterapii (terapii sensem) i jej wykorzystanie w codziennym życiu osobistym i zawodowym.
- Diagnoza wartości osobistych i zbadanie poziomu ich realizacji w pracy.
Narzędzia:
- Warsztat realizatora dźwięku: Praktyczne narzędzie do zarządzania integracją pracy i życia osobistego.
- Auto logoterapia: Narzędzia logoterapeutyczne do zastosowania w życiu zawodowym.
- Kwestionariusz wartości: Zbadanie deklarowanego systemu wartości i poziomu jego realizacji w pracy.
Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 398,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto149,91 PLN
- Koszt osobogodziny netto121,88 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały edukacyjne
- materiały warsztatowe, wykorzystywane podczas usługi,
- notesy, teczki i długopisy
Informacje dodatkowe
Szkolenie może być przeprowadzone także dla jednej firmy w dedykowanej, zamkiętej formule lub formie zdalnej. Zapraszamy:-)
Prosimy o kontakt w celu ustalenia szczegółów.