Budowanie odporności psychicznej własnej i zespołu
Budowanie odporności psychicznej własnej i zespołu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest:
Menedżerom: którzy chcą pomóc swoim zespołom budować odporność psychiczną, przeciwdziałać zjawiskom wypalenia zawodowego wśród swoich pracowników oraz zmniejszyć rotację wynikającą z przeciążenia psychicznego.
Specjalistom: chcącym zachować własny dobrostan psychiczny, lepiej radzić sobie ze stresem, dbać o integrację pracy i życia osobistego, odczuwać większą satysfakcję z pracy.
Liderom: pomagającym innym w kryzysach i trudnościach, chcącym przeciwdziałać zjawiskom przemocy i mobbingu w organizacji.
Usługa adresowana jest do osób, dla których przedmiotowe szkolenie zostało zaplanowane w kwestionariuszu autodiagnozy.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji13-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia jest rozwinięcie umiejętności budowania odporności psychicznej u siebie i w zespołach, z którymi uczestnicy pracują.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje sytuacje wymagające trudnej rozmowy z pracownikiem | Kryteria weryfikacji Wskazuje co najmniej 3 sytuacje konfliktowe w środowisku pracy, w których wymagana jest trudna rozmowa | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje aktywne słuchanie w rozmowach z pracownikiem | Kryteria weryfikacji W scenkach symulowanych stosuje 3 elementy aktywnego słuchania: parafraza, potwierdzenie, dopytanie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wykorzystuje techniki radzenia sobie z emocjami podczas rozmowy | Kryteria weryfikacji Zachowuje spokojny ton i nie przerywa rozmówcy w trakcie symulacji; stosuje minimum 2 techniki regulacji emocji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Przeprowadza rozmowę korygującą lub informacyjną w sposób konstruktywny | Kryteria weryfikacji Prowadzi rozmowę zgodnie ze strukturą komunikatu FUO lub SBI; formułuje konstruktywną informację zwrotną | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program szkolenia.
Moduł 1: Dobrostan w organizacji
- Przedstawienie badań nad dobrostanem oraz jego wagi jako czynnika biznesowego.
- Poznanie dobrych praktyk w organizacji dla budowania dobrostanu pracowników.
- Diagnoza trudności i problemów z zachowaniem dobrostanu psychicznego.
- Omówienie przykładów biznesowych i klinicznych dla zobrazowania z czym mierzą się pracownicy dziś.
- Zrozumienie czym jest stres technologiczny i jak wpływa na środowisko pracy.
Narzędzia:
- Kwestionariusz dobrostanu w organizacji: Diagnoza aktualnego dobrostanu pracowników w organizacji oraz przestrzeni do poprawy w jego budowaniu.
- Studium przypadku: Wysłuchanie relacji pracowników doświadczających negatywnych skutków pracy.
- Burza mózgów: Wypracowanie kreatywnych rozwiązań dla budowania odporności w obliczu technostresu.
Moduł 2: Samopomoc psychologiczna
- Nauka podstaw pierwszej samopomocy psychologicznej w obszarze budowania dobrostanu.
- Zdobycie narzędzi prewencji wypalenia i budowania własnej odporności psychicznej.
- Przedstawienie założeń autoterapii w oparciu o model poznawczo behawioralny.
- Zrozumienie roli pomocy psychologicznej oraz jej ograniczeń.
- Poznanie możliwości szukania pomocy, czyli gdzie, kiedy i jakiego specjalistę zaangażować.
- Wyposażenie w podstawowe narzędzia auto-coachingu.
Narzędzia:
- Model REBT: Narzędzie autoterapii poznawczo-behawioralnej Alberta Ellisa
- Model ORACLE: Warsztat zespołowego wypracowywania rozwiązań budujących odporność.
- Piramida Diltsa: Diagnoza własnego potencjału oraz deficytów.
- Technika Walta Disneya: Praca z wizją i wypracowywanie kreatywnych rozwiązań.
Moduł 3: Radzenie sobie ze stresem i wypaleniem
- Analiza zagrożeń płynących z przewlekłego stresu.
- Diagnoza wczesnych objawów wypalenia zawodowego.
- Poznanie idei uważności i jej wpływu na funkcjonowanie psychiczne.
- Zrozumienie jaką rolę w zachowaniu dobrostanu psychicznego pełnią relacje.
- Wdzięczność jako postawa budująca odporność psychiczną.
Narzędzia:
- Trening relaksacji: Warsztat pracy z oddechem i ciałem.
- Praktyka uważności: Podstawy technik uważności i ich zastosowanie w pracy.
- Warsztat wdzięczności: Praktyka kształtowania postawy wdzięczności na co dzień.
Moduł 4: Czy praca może dawać szczęście?
- Zrozumienie zależności między pracą a życiem osobistym modeli „work life balance” i „work life integration”.
- Poznanie różnic w kulturowym rozumieniu szczęścia i zdefiniowanie szczęścia w pracy.
- Nauka podstawowych założeń logoterapii (terapii sensem) i jej wykorzystanie w codziennym życiu osobistym i zawodowym.
- Diagnoza wartości osobistych i zbadanie poziomu ich realizacji w pracy.
Narzędzia:
- Warsztat realizatora dźwięku: Praktyczne narzędzie do zarządzania integracją pracy i życia osobistego.
- Auto logoterapia: Narzędzia logoterapeutyczne do zastosowania w życiu zawodowym.
- Kwestionariusz wartości: Zbadanie deklarowanego systemu wartości i poziomu jego realizacji w pracy.
Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Wprowadzenie do trudnych rozmów i konfliktów | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Typowe sytuacje wymagające interwencji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Lunch | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Aktywne słuchanie i komunikacja empatyczna | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Symulacje sytuacji konfliktowych – dzień 1 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Podsumowanie i refleksja po pierwszym dniu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Techniki radzenia sobie z emocjami u siebie i pracownika | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Lunch | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Przeprowadzanie rozmów korygujących – struktura i praktyka | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Symulacje rozmów 1:1 – dzień 2 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Walidacja efektów uczenia się | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Zamknięcie i plan wdrożenia umiejętności | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 398,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 950,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 149,91 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 121,88 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały edukacyjne
- materiały warsztatowe, wykorzystywane podczas usługi,
- notesy, teczki i długopisy
Informacje dodatkowe
Szkolenie może być przeprowadzone także dla jednej firmy w dedykowanej, zamkiętej formule lub formie zdalnej. Zapraszamy:-)
Prosimy o kontakt w celu ustalenia szczegółów.