Prawo zamówień publicznych w praktyce - Kompendium obowiązujących przepisów. Warsztaty praktyczne w Zakopanem. Elektronizacja zamówień publicznych i koncepcja nowej ustawy PZP.
Prawo zamówień publicznych w praktyce - Kompendium obowiązujących przepisów. Warsztaty praktyczne w Zakopanem. Elektronizacja zamówień publicznych i koncepcja nowej ustawy PZP.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Audyt
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
pracownicy wydziałów zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego i administracji rządowej;
- specjaliści ds. zamówień publicznych zatrudnieni w jednostkach służby zdrowia, szkolnictwie, służbach mundurowych, wymiarze sprawiedliwości, ośrodkach pomocy społecznej, urzędach pracy;
- przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego;
- przedstawiciele administracji rządowej;
- wykonawcy;
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji03-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Wiedza:- Uczestnik zdobędzie wiedzę z zakresu zamówień publicznych, oraz bezpośrednio związaną z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia.
Umiejętności:
- Dzięki dyskusjom na forum grupy oraz ćwiczeniom, studiom przypadków, scenkom rodzajowym uczestnik nauczy się odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem. Będzie potrafił odpowiednio przygotować i prowadzić postępowanie o udzielenie zamówień publicznych
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - Umiejętność dostosowania reakcji do różnorodnych kontekstów zawodowych- Wybór adekwatnych metod do dalszego kształcenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|
PROGRAM SZKOLENIA BĘDZIE ODPOWIEDNIO ZAKTUALIZOWANY I REALIZOWANY ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYM W DNIU SZKOLENIA STANEM PRAWNYM.
1. Zasady i tryby udzielania zamówień publicznych
1) Zasady udzielania zamówień publicznych:
Zasada bezstronności i obiektywizmu,
Zasada uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców,
Zasada pisemności,
Zasada przejrzystości,
Zasada proporcjonalności.
Prymat przetargu ograniczonego i nieograniczonego.
2) Tryby udzielania zamówień publicznych:
Procedury otwarte,
Procedury zamknięte/niekonkurencyjne,
Udzielanie zamówień publicznych na zasadach szczególnych,
Udzielanie zamówień „sektorowych”.
3) Udzielanie zamówień poniżej kwot określonych w prawie zamówień publicznych
2. Przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
1) Opis przedmiotu zamówienia:
Znaczenie opisu przedmiotu zamówienia,
Zasady opisu przedmiotu zamówienia,
Roboty budowlane,
Dostawy,
Usługi,
Słownik CPV,
Cechy techniczne i jakościowe przedmiotu zamówienia,
Normy europejskie, aprobaty, specyfikacja techniczne
Specyfikacje techniczne, normy międzynarodowe, aprobaty,
Opis przedmiotu zamówienia poprzez wskazanie wymagań funkcjonalnych.
Zasady podziału zamówienia na części.
2) Wartość szacunkowa zamówienia:
Metody szacowania wartości zamówienia,
Czas ustalenia wartości zamówienia,
Wartość zamówienia na dostawy i usługi,
Zamówienia na roboty budowlane,
Zasady ogólne szacowania wartości zamówienia,
Ustalenie wartości zamówienia dla zamówień długotrwałych,
Szacowanie na przykładach.
3) Progi kwotowe i dobór procedury.
4) Schemat procedur - ćwiczenia praktyczne.
5) Powołanie komisji przetargowej.
6) Opracowanie dokumentacji przetargowej:
Projekt ogłoszenia,
Projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
Wyjaśnienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
Zmiana treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
Specyfikacja na roboty budowlane/przykłady,
Specyfikacja na dostawy/przykłady,
Specyfikacja na usługi/przykłady.
7) Oferta:
Opis sposobu przygotowania ofert,
Wyznaczenie terminu i miejsca składania ofert,
Przedłużanie terminu do składania ofert,
Wyznaczenie terminu i miejsca otwarcia ofert,
Wyznaczenie terminu związania ofertą,
Wyjaśnienia treści ofert,
Oferty częściowe,
Oferty wariantowe.
8) Przygotowywanie przykładowych ofert
9) Ocena wykonawców ubiegających się o zamówienie publiczne
Podmiotowe warunki uczestnictwa w postępowaniu,
Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu,
Procedura weryfikacji warunków wymaganych od wykonawców,
Wykluczenie z postępowania,
Obowiązki informacyjne wiązane z wykluczeniem wykonawcy,
Formułowania przykładowych warunków udziału w postępowaniu.
10) Otwarcie i ocena ofert:
Oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
Poprawa omyłek rachunkowych w obliczeniu ceny,
Poprawa oczywistych omyłek pisarskich,
Poprawa innych omyłek.
Poprawianie na konkretnych przykładach.
11) Odrzucenie oferty:
Przesłanki odrzucenia,
Czynności podejmowane przez zamawiającego w związku z odrzuceniem oferty.
Wybór oferty najkorzystniejszej;
Kryteria pozacenowe,
Weryfikacja rażąco niskiej ceny,
Obowiązki zamawiającego po wyborze oferty najkorzystniejszej.
13) Projekty pism informacyjnych.
14) Unieważnienie postępowania:
Lista podstaw unieważnienia,
Unieważnienie postępowania w sytuacji, gdy zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych,
Podstawa unieważnienia postępowania z braku wystarczającego pokrycia finan-sowego,
Obowiązki informacyjne zamawiającego po unieważnieniu postępowania
15) Dokumentowanie postępowania:
Prowadzenie protokołu postępowania,
Prowadzenie pozostałej dokumentacji przetargowej,
Zasady udostępniania dokumentacji przetargowej.
16) Udostępnianie informacji publicznych:
Przepisy regulujące kwestie prawa obywateli do uzyskiwania informacji o działal-ności organów władzy publicznej oraz podmiotów wykonujących zadania publiczne,
Udostępnianie informacji przetargowej.
3. Procedura odwoławcza
Cele szkolenia w tym zakresie :
• poznanie sposobu i zasad wnoszenia odwołań,
• nabycie umiejętności prawidłowej konstrukcji odwołania,
• poznanie przepisów regulujących sposób wniesienia skargi do sądu na rozstrzygnięcie Krajowej Izby Odwoławczej,
• poznanie niektórych ważnych dla systemu udzielania zamówień publicznych wyroków KIO, SO i orzeczeń Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości
Program w tym zakresie:
1) Podstawy odwołania:
Terminy wnoszenia odwołania,
Wymogi formalne wnoszenia odwołania,
Rozpoznanie odwołania,
Rozstrzygnięcia izby w razie uwzględnienia odwołania,
Kara finansowa.
2) Skarga do sądu
3) Analiza orzecznictwa
4) Orzecznictwo KIO, SO, ETS
4. Pytania zainicjowane przez uczestników - rozwiązywanie problemów.
5. Podsumowanie szkolenia, wręczenie certyfikatów i zakończenie szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Prawo zamówień publicznych w praktyce | Prowadzący Ekspert SEMPER | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Prawo zamówień publicznych w praktyce | Prowadzący Ekspert SEMPER | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Prawo zamówień publicznych w praktyce | Prowadzący Ekspert SEMPER | Data realizacji zajęć 06-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 939,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 390,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto122,49 PLN
- Koszt osobogodziny netto99,58 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ekspert SEMPER
Jest konsultantem dla różnorodnych instytucji publicznych i przedsiębiorstw prywatnych.
Były Dyrektor Biura Zamówień Publicznych w Urzędzie Miasta, gdzie nadzorował i koordynował procesy przetargowe na różnorodne projekty infrastrukturalne oraz usługowe.
Doradca w kancelarii prawniczej specjalizującej się w prawie zamówień publicznych, gdzie udzielał porad prawnych, analizował dokumentacje przetargowe oraz reprezentował klientów w sporach związanych z zamówieniami publicznymi.
Współautor nowelizacji ustawy o zamówieniach publicznych, wnioskując o wprowadzenie zmian mających na celu usprawnienie procesu przetargowego i zwiększenie przejrzystości.
Prowadził szereg szkoleń, warsztatów i wykładów na temat prawnych i praktycznych aspektów zamówień publicznych, dzieląc się wiedzą z szerokim gronem odbiorców.
Głęboka znajomość prawa zamówień publicznych oraz aktualnych przepisów.
Umiejętność interpretacji dokumentacji przetargowej i sporządzania wniosków ofertowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
Materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
Informacje dodatkowe
Materiały dydaktyczne:
Standardowo zestaw materiałów szkoleniowych obejmuje:
-autorski podręcznik Uczestnika szkolenia,
-materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Adres
Adres
W szczególnych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia na obiekt o tym samym lub wyższym standardzie i nie stanowi to zmiany warunków umowy.
Wszelkie szczegóły organizacyjne przekazujemy Uczestnikom na 7 dni przed terminem szkolenia.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami