Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową - Akademia HR
Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową - Akademia HR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby odpowiedzialne w organizacji za obszar polityki personalnej (HR) oraz procesami związanymi z zarządzaniem kapitałem ludzkim w organizacji. Szkolenie skierowane jest do osób, które pełnią w firmie rolę właścicieli, prezesa, członka zarządu, dyrektora, menedżera, specjalistę - odpowiedzialną za obszar HR bądź inne jeśli w zakresie rzeczywistych obowiązków znajduję się zarządzanie kapitałem ludzkim i sprawy HR w organizacji. Usługa skierowana do: zespołów HR, pracowników/pracownic odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi oraz menadżerów/menadżerki lub kandydatów/kandydatek na menadżerów. Wymagania wstępne: podstawowa wiedza z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi (weryfikacja na podstawie pre testu znajdującego się w materiałach szkoleniowych).
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji20-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi19
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do wykorzystania potencjału pracowników różnych pokoleń. Przygotowuje do świadomego budowania zróżnicowanego wiekowo zespołu w kontekście całej organizacji. Usługa przygotowuje do zapewnienia poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i w rozwoju. Uczestnik jest przygotowany do budowania rozwiązań opartych o intermentoring, jak również przeciwdziałania procesom związanym z wypaleniem zawodowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi opisać główne procesy demograficzne występujące w Polsce i Europie, takie jak starzenie się społeczeństwa, spadek dzietności, migracje międzynarodowe, itp.Potrafi wyjaśnić przyczyny tych zjawisk oraz ich wpływ na strukturę społeczną i rynkową. Uczestnik potrafi zidentyfikować potencjalne konsekwencje procesów demograficznych dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. Potrafi wskazać, jakie wyzwania może stworzyć dla firmy starzejące się społeczeństwo, zmiany w strukturze pokoleniowej, czy też migracje pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi ocenić obecną sytuację zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie, włączając w to analizę umiejętności, doświadczenia, i motywacji pracowników.Uczestnik potrafi zidentyfikować obszary, w których można wprowadzić zmiany mające na celu bardziej racjonalne wykorzystanie zasobów ludzkich, takie jak lepsze dopasowanie pracowników do zadań, redukcja nadmiaru lub niedoborów pracowników, czy poprawa efektywności zespołów. Uczestnik formułuje konkretną listę działań, które mogą być podjęte w celu usprawnienia zarządzania zasobami ludzkimi, uwzględniając potrzeby firmy i pracowników. Propozycje obejmują takie obszary jak rekrutacja i selekcja pracowników, szkolenia i rozwój, motywacja i zaangażowanie pracowników, oraz planowanie sukcesji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wyjaśnić główne cechy i wartości charakterystyczne dla różnych grup wiekowych / pokoleń obecnych na rynku pracy, takich jak pokolenie Baby Boomers, X, Y (Millenials) i Z.Potrafi opisać główne czynniki kształtujące postawy, oczekiwania i preferencje zawodowe każdej z tych grup. Uczestnik potrafi zidentyfikować, w jaki sposób różnice pokoleniowe wpływają na style pracy, preferowane metody komunikacji, podejście do hierarchii w organizacji, motywację i cele zawodowe. Potrafi opisać, jak różnice pokoleniowe mogą wpływać na kulturę organizacyjną i dynamikę zespołową. Uczestnik potrafi zidentyfikować potencjalne obszary niezgodności i konfliktów wynikających z różnic pokoleniowych w miejscu pracy, takie jak różnice w podejściu do autorytetu, pracy zespołowej, czy technologii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi zidentyfikować potencjalne obszary niezgodności i konfliktów wynikających z różnic pokoleniowych w miejscu pracy, takie jak różnice w podejściu do autorytetu, pracy zespołowej, czy technologii.Potrafi opisać, jak niezrozumienie lub brak akceptacji dla różnic pokoleniowych może prowadzić do konfliktów między pracownikami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Adaptuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+”. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje istniejące kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób "50+", identyfikując ich cele, przekaz, grupy docelowe oraz skuteczność. Uczestnik potrafi dostosować przekaz kampanii społecznej tak, aby był bardziej odpowiedni dla grupy osób "50+", uwzględniając ich potrzeby, aspiracje i motywacje. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników.Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi zidentyfikować różnice w potrzebach zdrowotnych różnych grup wiekowych pracowników, uwzględniając fizyczne, emocjonalne i społeczne wymagania zdrowotne.Potrafi wyjaśnić, jak zmieniające się zdrowie i kondycja fizyczna wpływają na możliwość pracy i efektywność zawodową w różnych fazach życia. Uczestnik przeprowadza analizę potrzeb związanych z zabezpieczeniem zdrowotnym różnych grup wiekowych pracowników, włączając w to potrzeby profilaktyczne, lecznicze, rehabilitacyjne i opiekuńcze. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników.Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów. Buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. Wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje zrozumienie różnic w potencjale, doświadczeniu i perspektywach różnych grup wiekowych pracowników.Potrafi zidentyfikować unikalne umiejętności, wiedzę i perspektywy wniesione przez różne grupy wiekowe do zespołów pracy. Uczestnik potrafi skutecznie ocenić potencjał pracowników w różnych grupach wiekowych, uwzględniając ich umiejętności, doświadczenie, motywację i aspiracje zawodowe. Potrafi docenić różnorodność perspektyw i wartości dodanej, jakie każda grupa wiekowa może przynieść do organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał.Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników. Buduje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje zrozumienie różnic pokoleniowych w miejscu pracy, włączając w to preferencje komunikacyjne, style pracy, wartości zawodowe i oczekiwania wobec pracy.Potrafi zidentyfikować unikalne umiejętności i perspektywy, które każda grupa wiekowa może przynieść do zespołu. Uczestnik wprowadza rozwiązania, które promują integrację pracowników z różnych pokoleń w zespołach pracowniczych, takie jak programy mentoringowe, projekty interdyscyplinarne, czy spotkania networkingowe. Potrafi dostosować strukturę zespołów oraz procesy pracy w celu stworzenia sprzyjającej atmosfery dla współpracy międzypokoleniowej. Uczestnik aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu, szczególnie u "starszych" | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia.Efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. Tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę. | Kryteria weryfikacji Uczestnik promuje atmosferę opartą na wzajemnym szacunku i akceptacji różnorodności, w tym wiekowej, w miejscu pracy.Potrafi wykazać się otwartością na różne perspektywy i doświadczenia, doceniając wkład każdego pracownika w rozwój zespołu i organizacji. Uczestnik efektywnie komunikuje się z pracownikami z różnych pokoleń, wyjaśniając jasno cele, oczekiwania oraz procesy w organizacji. Potrafi dostosować swój sposób komunikacji do potrzeb i preferencji różnych grup wiekowych, aby osiągnąć zrozumienie i akceptację ze strony pracowników. Uczestnik skutecznie rozwiązuje konflikty i nieporozumienia między pracownikami różnych pokoleń, działając jako mediator i negocjator. Potrafi identyfikować przyczyny konfliktów oraz proponować rozwiązania, które promują zrozumienie i współpracę w zespole. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przygotowuje uczestnika do wykorzystania potencjału pracowników różnych pokoleń. Przygotowuje do świadomego budowania zróżnicowanego wiekowo zespołu w kontekście całej organizacji. Usługa przygotowuje do zapewnienia poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i w rozwoju. Uczestnik jest przygotowany do budowania rozwiązań opartych o intermentoring, jak również przeciwdziałania procesom związanym z wypaleniem zawodowym.
Szkolenie skierowane do maksymalnie 6 (sześciu uczestników). 1 h szkoleniowa = 60 min.
W ramach wszystkich tematów zaplanowanych na szkoleniu wykorzystywane będą techniki: ćwiczenia, dyskusje, testy, scenki.
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metodyumożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Organizator usługi zapewnia uczestnikom:
• zestaw ćwiczeń praktycznych, pozwalających nabyć i utrwalić zakładane efekty uczenia się, a także na bieżąco weryfikować nabywaneumiejętności,
• wyposażenie pozwalające na krótką prezentację efektów ćwiczeń przez uczestników usługi rozwojowej, zależne od sposobuprowadzenia usługi (stacjonarny/online),
• dostęp do książek, podręczników, publikacji polsko- i obcojęzycznych, dotyczących prezentowanych zagadnień
Ramowy program usługi
1. Wprowadzenie do szkolenia
- Przedstawienie celów i programu szkolenia.
- Omówienie znaczenia zarządzania wiekiem i współpracy międzypokoleniowej dla sukcesu organizacji
2. Różnice pokoleniowe w miejscu pracy
- Identyfikacja głównych cech i wartości charakterystycznych dla różnych pokoleń (Baby Boomers, X, Y, Z).
- Analiza wpływu różnic pokoleniowych na kulturę organizacyjną, styl pracy i efektywność zespołów.
3. Zarządzanie różnorodnością wiekową
- Strategie rekrutacji, selekcji i retencji pracowników różnych pokoleń.
- Programy szkoleniowe i rozwojowe dostosowane do potrzeb pracowników w różnym wieku.
- Elastyczne modele pracy i ścieżki kariery dla pracowników na różnych etapach życia zawodowego.
4. Budowanie współpracy międzypokoleniowej
- Rozumienie i akceptacja różnic pokoleniowych.
- Doskonalenie umiejętności komunikacji międzypokoleniowej.
- Kreowanie atmosfery sprzyjającej integracji i zaangażowaniu wszystkich pracowników.
5. Rozwiązywanie konfliktów i wspieranie harmonii w zespołach
- Identyfikacja typowych konfliktów międzypokoleniowych.
- Techniki negocjacji i mediacji w rozwiązywaniu konfliktów.
- Tworzenie planów działania mających na celu promowanie harmonii i współpracy w zespołach.
6. Podsumowanie i planowanie działań
- Podsumowanie głównych zagadnień omówionych podczas szkolenia.
- Omówienie konkretnych kroków, które uczestnicy mogą podjąć w celu implementacji zdobytej wiedzy w praktyce
7. WALIDACJA
Uczestnik może przed rozpoczęciem usługi może uzupełnić i uporządkować dotychczasową wiedzę, celem lepszego przyswojenia programu szkoleń poprzez zapoznanie się z treścią materiałów szkoleniowych udostępnionych w formie skryptu pdf przed rozpoczęciem usługi na adres meilowy wskazany w formularzu zgłoszeniowym min. wykonując ankietę znajdującą się w materiałach szkoleniowych.
Zaplanowano przerwy, które nie są wliczone w czas trwania usługi. Walidacja usługi jest wliczona do procesu kształcenia, a tym samym do czasu trwania usługi rozwojowej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie regulacjami.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 1. Wprowadzenie do szkolenia Przedstawienie celów i programu szkolenia. Omówienie znaczenia zarządzania wiekiem i współpracy międzypokoleniowej dla sukcesu organizacji | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 2. Różnice pokoleniowe w miejscu pracy Identyfikacja głównych cech i wartości charakterystycznych dla różnych pokoleń (Baby Boomers, X, Y, Z). Analiza wpływu (...) | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 PRZERWA | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 2. Różnice pokoleniowe w miejscu pracy Identyfikacja głównych cech i wartości charakterystycznych dla różnych pokoleń (Baby Boomers, X, Y, Z). Analiza wpływU (...) C.D. | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 3. Zarządzanie różnorodnością wiekową : Strategie rekrutacji, selekcji i retencji pracowników różnych pokoleń. Programy szkoleniowe i rozwojowe dostosowane do potrzeb pracowników w różnym wieku. | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Elastyczne modele pracy i ścieżki kariery dla pracowników na różnych etapach życia zawodowego. | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 4. Budowanie współpracy międzypokoleniowej Rozumienie i akceptacja różnic pokoleniowych. | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Doskonalenie umiejętności komunikacji międzypokoleniowej. Kreowanie atmosfery sprzyjającej integracji i zaangażowaniu wszystkich pracowników. | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Tworzenie planów działania mających na celu promowanie harmonii i współpracy w zespołach. | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 5. Rozwiązywanie konfliktów i wspieranie harmonii w zespołach Identyfikacja typowych konfliktów międzypokoleniowych. | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Techniki negocjacji i mediacji w rozwiązywaniu konfliktów. | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Tworzenie planów działania mających na celu promowanie harmonii i współpracy w zespołach. | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 WALIDACJA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 443,75 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 443,75 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Justyna Szewioła
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiału autorskie firmy EduEasy Justyna Szewioła. Materiały szkoleniowe zostaną przekazane uczestnikom usługi przed rozpoczęciem procesu szkoleniowego w formie pdf.
Organizator usługi zapewnia uczestnikom:
• zestaw ćwiczeń praktycznych, pozwalających nabyć i utrwalić zakładane efekty uczenia się, a także na bieżąco weryfikować nabywaneumiejętności,
• wyposażenie pozwalające na krótką prezentację efektów ćwiczeń przez uczestników usługi rozwojowej, zależne od sposobuprowadzenia usługi (stacjonarny/online),
• dostęp do książek, podręczników, publikacji polsko- i obcojęzycznych, dotyczących prezentowanych zagadnień
Warunki uczestnictwa
Zapis na usługę z wykorzystaniem odpowiedniego ID wsparcia.
Informacje dodatkowe
Warunki niezbędne do osiągnięcia celu głównego są jednocześnie warunkami do otrzymania przez Uczestnika zaświadczenia o ukończeniu udziału w usłudze rozwojowej. Warunkiem uzyskania zaświadczenia/ certyfikatu jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie testu. Zaplanowano przerwy, które nie są wliczone w czas trwania szkolenia. Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej i spełnieniu założonych wymogów (szkoleniu), uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/ certyfikat o jej ukończeniu oraz zobowiązuję się do wypełnienia ankiety oceny szkolenia w BUR. Usługa ma charakter otwarty. Usługodawca nie jest podmiotem pełniącym funkcję Beneficjenta lub partnera w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FER.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1.
usługa zostanie przeprowadzona za pośrednictwemplatformy/komunikatoraumożlwiającego realizacjęoraz monitoring usługi wczasie rzeczywistym ClickMeeting, umożlwiającej osiągniecie założonych celów i efektów usługi;
uczestnik dysponuje urządzeniem spełniającym następujące wymagania sprzętowe: komputer wyposażony w kamerę i głośnik zaktualnym systemem operacyjnym (Windows, macOS lub Linux) i co najmniej 2 GB pamięci RAM;
uczestnik dysponuje łączem sieciowym spełniającym następujące parametry: szybkościąpobierania i wysyłania co najmniej 5Mb/s;
uczestnik dysponuje niezbędnym oprogramowaniem umożliwiającym dostęp do prezentowanych treści i materiałów;
dostawca usługi udostępni link umożliwiający uczestnictwo w usłudze zdalnej przez cały okres trwania usługi (włącznie z przerwami);
2. 3. 4. 5.
Usługa będzie realizowana w formie zdalnej w czasie rzeczywistym. Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:a) szkolenie będzie realizowane zapośrednictwem platformy ClickMeeting Mb) Wymagania systemowe, które muszą zostać spełnione: Połączenie internetowe - szerokopasmoweprzewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G / LTE)Głośniki i mikrofon - wbudowane, wtyk USB lub bezprzewodowy Bluetoothc)Obsługiwane systemy operacyjne: macOS X z systemem macOS 10.9 lub nowszym, Windows 10 * Uwaga : urządzenia z systememWindows 10 musządziałaćw systemieWindows 10, Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany, Windows 8 lub 8.1, SystemWindows 7, Ubuntu 12.04 lub nowszy, Mint 17.1lub nowszy, Red Hat Enterprise Linux 6.4 lub nowszy, Oracle Linux 6.4 lub nowszy, CentOS6.4 lub nowszy, Fedora 21 lub nowsza, OpenSUSE 13.2lub nowszy, ArchLinux (tylko 64-bitowy)d) Uczestnik nie musi zakładać konta na ClickMeeting, ani ściągać oprogramowania na komputer, choć jest to zalecane e) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo wspotkaniu on-line - do czasu zakończenia telekonferencji. f) Obsługiwane przeglądarki: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox27+, Chrome 30+, macOS: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+g) Wymagania dotyczące procesora ipamięci RAM: minimum: Jednordzeniowy 1 GHz lub wyższyzalecane: Dwurdzeniowy 2 GHz lub lepszy (Intel i3 / i5 / i7 lub odpowiednikAMD)h) Obsługiwane tablety i urządzenia mobilne: Surface PRO 2 lub nowszy z systemem Windows 8.1 lub nowszym, Uwaga : tablety zsystememWindows 10 musząmiećsystem Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany, Urządzenia z systemem iOSi Android,Urządzenia Blackberry
Ważność linku: Przez cały okres trwania szkolenia.