Pomoc publiczna w praktyce w ramach Programów Operacyjnych 2021-2027 - Warsztaty konsultacyjne.
Pomoc publiczna w praktyce w ramach Programów Operacyjnych 2021-2027 - Warsztaty konsultacyjne.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo Unii Europejskiej
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest zarówno do beneficjentów pomocy publicznej (przedsiębiorców, jednostek publicznych itp.) jak i do projektodawców i przedstawicieli instytucji udzielających pomocy publicznej w ramach realizowanych projektów. Ponadto jest ono interesujące dla przedstawicieli samorządów, planujących wdrożenie własnych programów pomocowych skierowanych do lokalnych przedsiębiorstw.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji24-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Wiedza zdobyta w trakcie szkolenia pozwoli jego uczestnikom na odróżnianie instrumentów interwencji państwa stanowiących pomoc publiczną od instrumentów, które nie stanowią pomocy publicznej. Uczestnik szkolenia po zaznajomieniu się z materiałem przedstawionym w tej części szkolenia będzie mógł samodzielne odpowiedzieć na pytanie – czy w określonym przypadku występuje pomoc publiczna.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - Umiejętność dostosowania reakcji do różnorodnych kontekstów zawodowych- Wybór adekwatnych metod do dalszego kształcenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Test pomocy publicznej w orzecznictwie Komisji i Trybunału Sprawiedliwości UE
1. czym jest pomoc publiczna (definicja w świetle przepisów TWE)
2. test pomocy publicznej
3. Pojęcie przedsiębiorstwa w prawie unijnym i prawie krajowym
4. Zasoby publiczne
5. Przesłanka korzyści
6. Selektywność korzyści
7. Zakłócenie konkurencji i wpływ na handel
2. Dopuszczalność pomocy publicznej
8. Pomoc regionalna, horyzontalna i sektorowa
9. Pomoc indywidualna a program pomocowy
10. Pomoc de minimis
11. Pomoc na ratowanie i restrukturyzację
12. Wyłączenia blokowe
13. Rozporządzenia krajowe związane z udzielaniem pomocy publicznej
14. Wytyczne i komunikaty UE
15. Dokumenty krajowe związane z udzielaniem pomocy publicznej w programach operacyjnych
3. Występowanie pomocy publicznej w programach operacyjnych 2014 - 2020
16. Poziomy występowania pomocy publicznej:
a) dofinansowanie projektu środkami programu operacyjnego
b) dysponowanie przez beneficjenta produktami projektu
c) wykorzystywanie produktów projektu
Analiza na przykładach praktycznych
4. Formy pomocy publicznej
17. Gwarancje, pożyczki, kredyty
18. Świadczenie usług w ogólnym interesie gospodarczym i rekompensata
19. Nabycie, sprzedaż nieruchomości
5. Procedury związane z udzielaniem pomocy publicznej
27. Procedura prenotyfikacji
28. Notyfikacja pomocy publicznej
29. Skarga w sprawie pomocy publicznej
30. Pomoc bezprawna a pomoc wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem
31. Procedura zwrotu pomocy
32. Krajowe procedury związane ze zwrotem pomocy publicznej
6. WARSZTATY
Warsztaty będą zrealizowane w oparciu o metodologię analizy studiów przypadku (case studies).
W pierwszej kolejności zostanie omówione kilka studiów przypadku przygotowanych przez trenerów. Studia te będą oparte o typowe projekty przewidywane do finansowania w ramach programów operacyjnych 2014-20.
Uczestnicy szkolenia, przy pomocy trenera, będą poszukiwali odpowiedzi na pytania:
-czy w danym przypadku występuje pomoc publiczna?
-w której fazie realizacji projektu występuje pomoc publiczna? (poziom występowania pomocy)
-w jaki sposób należy postępować, aby zapewnić legalność udzielanej pomocy publicznej?
-czy można projekt przeformułować tak, aby uniknąć wystąpienia pomocy publicznej?
Następnie, w oparciu o taką samą metodologię, zostaną zanalizowane przypadki zgłoszone przez uczestników szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Pomoc publiczna w praktyce w ramach Programów Operacyjnych 2021-2027 - Warsztaty konsultacyjne. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Pomoc publiczna w praktyce w ramach Programów Operacyjnych 2021-2027 - Warsztaty konsultacyjne. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 709,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 390,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto106,86 PLN
- Koszt osobogodziny netto86,88 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Trener Semper
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
Materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Informacje dodatkowe
Materiały dydaktyczne:
Standardowo zestaw materiałów szkoleniowych obejmuje:
-autorski podręcznik Uczestnika szkolenia,
-materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Adres
Adres
W szczególnych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia na obiekt o tym samym lub wyższym standardzie i nie stanowi to zmiany warunków umowy.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi