Rozliczanie Wspólnot Mieszkaniowych w ujęciu praktycznym. Szkolenie warsztatowe z prowadzenia rachunków, rozliczania mediów oraz obliczania podatków we wspólnocie.
Rozliczanie Wspólnot Mieszkaniowych w ujęciu praktycznym. Szkolenie warsztatowe z prowadzenia rachunków, rozliczania mediów oraz obliczania podatków we wspólnocie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo administracyjne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w szkoleniu zapraszamy na szkolenie:
- Specjalistów i pracowników finansowo – księgowych wspólnot mieszkaniowych.
- Członków zarządów wspólnot mieszkaniowych.
- Administratorów i zarządców nieruchomości.
- Pracowników administracji związanych z rynkiem nieruchomości.
- Osoby związane zawodowo z tematem i zainteresowane tematyką.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji29-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie stanowi kompendium wiedzy na temat prowadzenia finansów we wspólnocie. Omówione zostaną przepisy prawa dotyczące gospodarki finansowej wspólnoty, oraz powiemy jakie uchwały musi wspólnota przyjąć. Wskażemy w jakich przypadkach wspólnota może prowadzić pełną księgowość na zasadach określonych w ustawie o rachunkowości. Przedstawimy procedurę rozliczania mediów. Podamy przykłady i schematy dokonywania rozliczeń. Wskażemy czy i kiedy wspólnota może, a kiedy musi zostać płatnikiem podatkuEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - Umiejętność dostosowania reakcji do różnorodnych kontekstów zawodowych- Wybór adekwatnych metod do dalszego kształcenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji • Walidacja usługi odbędzie się poprzez arkusz ankiety ewaluacyjnej w formie 5 pytań otwartych oraz 6 zamkniętych, przekazywanej dla uczestnika w ostatnim dniu szkolenia podczas ostatniej przerwy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.
1 Wprowadzanie do przepisów prawa regulujących działalność wspólnoty mieszkaniowej.
1.1 Ustawa o własności lokali – akt regulujący gospodarkę finansową wspólnot
1.2 Kodeks cywilny
2 Nieruchomości wspólna, lokale oraz członkowie wspólnoty – czyli zakres podmiotowy i przedmiotowy „księgowości” wspólnot
2.1 Granica nieruchomości wspólnej
2.2 Samodzielny lokal i wyodrębniony lokal
2.3 Udziały
2.4 Członkowie wspólnoty
3 Powstanie wspólnoty mieszkaniowej.
3.1 Akt założycielski
3.2 Rejestracja
4 Statut wspólnoty mieszkaniowej, czyli określenie zasad funkcjonowania wspólnoty, a w tym jej „księgowości”
4.1 Statut czy umowa o sposobie zarządu nieruchomością wspólną
4.2 Organy wspólnoty mieszkaniowej
4.3 Zarząd wspólnoty
4.3.1 Skład i odpowiedzialność zarządu oraz jego członków
4.3.2 Obowiązki i prawa i zarządu
4.3.3 Wynagrodzenie członków zarządu
4.3.4 Kontrola działalności zarządu
5 Prawa i obowiązki członków wspólnoty
6 Gospodarka finansowa w „małej” i „dużej” wspólnocie
7 Zebrania wspólnoty – najważniejszego organu kontrolnego wspólnoty
7.1 Zwoływanie
7.2 Głosowanie nad uchwałami
7.3 Protokołowanie zebrania
7.4 Zaskarżanie uchwał
8 Plan gospodarczy
9 Określenie zakresu i sposobu prowadzenia ewidencji pozaksięgowej wspólnoty
10 Fundusz remontowy
11 Windykacja dłużników
12 Regulamin rozliczania mediów
13 Przyjęcie innych uchwał istotnych dla gospodarki finansowej wspólnoty
13.1 Określenie granicy części wspólnej
13.2 Przyjęcie sposobu dostarczania korespondencji
13.3 Regulamin pracy zarządu wspólnoty
13.4 Regulamin porządku domowego
14 Finanse we wspólnocie mieszkaniowej
14.1 Przepisy prawa regulujące gospodarkę finansową we wspólnocie:
14.1.1 ustawa o własności lokali
14.1.2 ustawa o rachunkowości
14.1.3 ustawa prawo energetyczne
14.1.4 ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych
14.1.5 ustawa o podatku od towarów i usług
14.2 Prowadzenie rozrachunków wspólnoty
14.2.1 ewidencja pozaksięgowa czy pełna księgowość, czyli:
14.2.1.1 określenie sposobu prowadzenia rozrachunków wspólnoty,
14.2.1.2 określenie planu kont i czy to jest konieczne
14.2.2 plan gospodarczy i obciążenie właścicieli
14.2.3 sprawozdanie finansowe i rozliczenie zaliczek
14.2.4 kontrola finansów wspólnoty
14.3 Rozliczenia mediów
14.3.1 media i ich specyfika
14.3.2 klucz do rozliczania mediów (regulamin rozliczania mediów)
14.3.3 rozliczenie mediów:
14.3.3.1 częstotliwość
14.3.3.2 zawartość i prezentacja rozliczenia
14.3.4 czy refakturujemy media właścicielom lokali?
14.4 Podatek dochodowy
14.5 Podatek VAT oraz inne zagadnienia finansowe we wspólnocie mieszkaniowej
14.5.1 podatek VAT:
14.5.1.1 czy wspólnota musi, czy może być płatnikiem podatku VAT
14.5.1.2 omówienie sytuacji, kiedy wspólnota będzie musiała wystawiać faktury VAT
15 Sprawozdawczości wspólnot
15.1 Zebranie sprawozdawcze
15.2 Sprawozdanie finansowe
15.3 Sprawozdanie rzeczowe
15.4 Absolutorium
15.5 Plan remontów a wymiar stawki na fundusz remontowy
16 Wspólnota a inne nieruchomości w aspekcie rozliczeń kosztów ich eksploatacji
16.1 Lokale garażowe we wspólnocie
16.2 Tereny zewnętrzne
17 Problemy w rozliczeniach finansowych wspólnot
17.1 Wspólnoty w nieruchomościach deweloperskich
17.2 Zakupy za gotówkę, czyli kasa wspólnoty
17.3 Odpracowanie zadłużenia wobec wspólnoty.
18 Podsumowanie szkolenia.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Rozliczanie Wspólnot Mieszkaniowych w ujęciu praktycznym. Szkolenie warsztatowe z prowadzenia rachunków, rozliczania mediów oraz obliczania podatków we wspólnocie. | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 30-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Rozliczanie Wspólnot Mieszkaniowych w ujęciu praktycznym. Szkolenie warsztatowe z prowadzenia rachunków, rozliczania mediów oraz obliczania podatków we wspólnocie. | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 31-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 709,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 390,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto106,86 PLN
- Koszt osobogodziny netto86,88 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Trener SEMPER
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
Materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Informacje dodatkowe
Cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).
Adres
Adres
W szczególnych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia na obiekt o tym samym lub wyższym standardzie i nie stanowi to zmiany warunków umowy.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami