ZAJĘCIE PASA DROGOWEGO – w świetle znowelizowanych przepisów procedury administracyjnej w ramach stanu prawnego obowiązującego na dzień 30 czerwca 2024 roku.
ZAJĘCIE PASA DROGOWEGO – w świetle znowelizowanych przepisów procedury administracyjnej w ramach stanu prawnego obowiązującego na dzień 30 czerwca 2024 roku.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Audyt
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- główni księgowi,
- pracownicy administracji publicznej i samorządowej,
- osoby zarządzające, koordynujące i rozliczające projekty unijne,
- kierownicy działów finansowo-księgowych,
- członkowie zespołów projektowych,
- osoby, które planują aplikować o środki finansowe w Nowej Perspektywie Finansowej 2021-2027,
- osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia problematyką.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji29-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wyposażenie Uczestników w wiedzę i umiejętności praktyczne w zakresie:Przygotowania do rozliczeń projektu unijnego i dokumentacji stosowanej na etapie zawierania Umowy o dofinansowanie.
Właściwego wyodrębniania operacji księgowych dotyczących projektu.
Zasad tworzenia, stosowania i opisywania dokumentacji rozliczeniowej.
Dokumentacji kadrowej w projektach unijnych.
Sposobów uzupełniania formularza Wniosku o płatność w perspektywie na lata 2021-2027.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - Umiejętność dostosowania reakcji do różnorodnych kontekstów zawodowych- Wybór adekwatnych metod do dalszego kształcenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wprowadzenie.
a. Przedmiot i systematyka ustawy o drogach publicznych.
b. Decyzje na zajęcie pasa drogowego
i. Tryb wydawania
ii. Kodeks postepowania administracyjnego a zajęcie pasa drogowego
2. Rodzaje decyzji na zajęcie pasa drogowego.
a. Prowadzenie robót w pasie drogowym,
b. Umieszczanie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami
zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,
c. Umieszczanie w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania
drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam,
d. Zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych,
3. Zasady naliczania opłat za zajecie pasa drogowego
a. Sposób obliczania opłaty za zajęcie pasa drogowego dla:
b. prowadzenia robót w pasie drogowym;
c. umieszczania w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego;
d. umieszczania w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam;
e. zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych
4. Stawki opłat za zajęcie pasa drogowego, w zależności od kategorii drogi.
a. Treść decyzji, obligatoryjne elementy i możliwości zaskarżenie decyzji o opłacie.
b. Terminy uiszczenia opłaty.
c. Opłata za zajęcie pasa drogowego a opłata reklamowa
d. Opłata roczna za zajęcie pasa drogowego
e. Zasad rozliczenia opłat w przypadku zmian przebiegu sieci/urządzeń,
5. Podmioty objęte zwolnieniem z opłat za zajęcie pasa drogowego.
6. Zajęcie pasa drogowego a decyzje zezwalające na realizację inwestycji drogowych (ZRID).
a. Pojęcia: pasa drogowego, działania niezwiązanego z celami „drogowymi”"
b. Zarządzanie drogą" a "zarządzanie ruchem na drodze".
c. Trwały zarząd gruntami w pasie drogowym.
d. Najem, dzierżawa, użyczenie gruntów w pasie drogowym.
e. Budowa lub przebudowa dróg publicznych spowodowana inwestycją niedrogową
f. Zarządzanie ruchem drogowym na drodze wewnętrznej
g. Inwestycje na drodze wewnętrznej (budowa, rozbudowa, przebudowa, remont)
7. Decyzje ostateczne na zajęcie pasa drogowego, a decyzje prawomocne na zajęcie pasa drogowego,
a. Korzystanie z oświadczeń o zrzeczeniu się prawa do wnoszenia odwołania,
b. Wykonywania robót drogowych na podstawie decyzji ostatecznej lecz nieprawomocnej,
8. Zaskarżenie decyzji. Przysługujące środki prawne
9. Zasady wzywania do uzupełniania braków,
10. Wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego w ciągach dróg położonych na gruntach niebędących własnością zarządcy drogi publicznej.
a. Pojęcie „prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane”,
b. Właściwe stosowanie przepisów art. 73 ustawy z 13 października 1998 roku przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną,
c. Właściwe stosowanie przepisów „specustawy drogowej” (ZRID)
11. Zajęcie pasa w trybie wspierania usług i sieci telekomunikacyjnych.
12. Wniosek kilku podmiotów o zajęcie pasa drogowego
13. Wydawania decyzji na zajęcie pasa drogowego na drodze publicznej
a. Wniosek o zajęcie pasa drogowego
b. Załączniki do wniosku.
c. Braki wniosku i konsekwencje ich nieuzupełnienia
d. Strony i uczestnicy postępowania
e. Przesłanki wydania zezwolenia.
f. Ocena dokumentów wnioskodawcy.
g. Decyzja zezwalającej na zajęcie pasa drogowego,
h. Konieczność opracowania czasowej organizacji ruchu
i. Zawiadomień o wprowadzeniu zatwierdzonej czasowej organizacji ruchu,
j. Protokołów przejęcia pasa drogowego
k. Konsekwencje niewłaściwego wprowadzenia w pas drogowy:
i. Sankcje i kary prawne
14. Oznakowania robót drogowych
a. Rola organu zarządzającego ruchem na drodze,
b. Policja a podmiot zarządcy drogi publicznej.
15. Elementy decyzji na zajęcie pasa drogowego
a. Organizacja ruchu czasowa – decyzja zarządcy drogi do projektu czasowej organizacji ruchu i zezwolenie na zajęcie pasa drogowego,
i. Wykonywania robót na jednym odcinku pasa drogowego na podstawie dwóch odrębnych zatwierdzeń czasowej organizacji ruchu,
ii. Wykonywanie robót w pasie drogowym na podstawie jednej zatwierdzonej czasowej organizacji ruchu,
b. Planu sytuacyjnego z zaznaczeniem granic i wymiarów planowanej
powierzchni zajęcia pasa drogowego
c. Wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów i pieszych
16. Zajęcie pasa drogowego bez zatwierdzonej organizacji ruchu - oświadczenie o zabezpieczeniu robót.
17. Harmonogram robót drogowych
18. Prawidłowa forma zajęcia pasa drogowego – casy study
19. Stosowanie specjalnych trybów w sprawach zajęcia pasa drogowego:
a. art. 132 ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego,
b. art. 155 ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego,
c. art. 162 ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego,
20. Zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia (art. 40 ust. 12 ustawy o drogach publicznych).
a. Dokumentowanie zajęcia pasa drogowego bez zezwolenia.
b. Tryb i sposób wydawania decyzji za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia.
21. Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego, na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg.
a. Zwolnienia z obowiązku uzyskania zezwolenia
b. Czasowe zezwolenie na zajęcie pasa drogowego.
c. Urządzenia reklamowe w pasie drogowym.
d. Procedura wydawania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego na cele niedrogowe
22. Usytuowane obiektów budowlanych przy drogach. Zgoda zarządcy na usytuowanie obiektu budowlanego w mniejszej odległości od drogi, niż przewidziana w ustawie.
23. Awaryjne zajecie pasa
24. Dokumentacja do wniosku o zajęcie pasa
25. Roboty kwalifikujące się do awaryjnego zajęcia pasa drogowego.
26. Podmioty uzyskujące zgodę na awaryjne zajęcie pasa
a. Problematyka uznaniowości zarządcy drogi publicznej w toku akceptacji awaryjnego zajęcia
pasa drogowego.
b. Funkcje i zadania zarządcy dróg przy awaryjnym zajęciu pasa
c. Funkcje i zadania organu zarządzającego ruchem na drodze przy awaryjnym zajęciu pasa drogowego.
d. Wykonywania robót przy awaryjnym zajęciu pasa drogowego.
27. Decyzja określająca warunki zajęcia pasa drogowego dla usunięcia awarii.
i. Opłata.
ii. Kara administracyjna za nielegalne wejście w pas drogowy dla usunięcia awarii.
28. Awaryjne zajęcie pasa drogowego w obszarze objętym gwarancją wykonawcy robót drogowych.
i. Egzekwowanie warunków wynikających z gwarancji,
ii. Przedłużanie gwarancji po awaryjnych zajęciach pasa drogowego.
29. Wpływ awaryjnego zajęcia pasa drogowego na ruch drogowych i zasady bezpieczeństwa ruchu drogowego
30. Przekwalifikowanie „awaryjnego zajęcia pasa drogowego” w zajęcie pasa drogowego poprzedzone zezwoleniem.
31. Weryfikacja prawidłowości pomiaru obszaru drogi publicznej wykorzystywanego na awaryjne zajęcie pasa drogowego.
32. Postepowanie przez zarządcę drogi publicznej awaryjnego zajęcia pasa drogowego.
33. Wpływ innych postępowań na sprawy dotyczące zajęcia pasa drogowego
a. Samowole budowlana w pasie drogi publicznej.
b. Rozbiórka obiektów w pasie drogi publicznej.
Zajęcie pasa przez służby komunalne
34. Kary administracyjne za nielegalne zajęcie pasa drogowego na cele niedrogowe - bez zezwolenia, z przekroczeniem powierzchni pasa drogowego, terminu zezwolenia
a. Procedura nakładania kar pieniężnych. Przebieg postępowania administracyjnego.
b. Postępowanie wyjaśniające w sprawie zajęcia pasa drogowego. Dowody i ich ocena przez organ administracji publicznej.
35. Orzecznictwo sądów administracyjnych w sprawie zajęcia pasa drogowego.
36. Lokalizacja zjazdów z uwzględnieniem nowych warunków technicznych dla dróg
a. Zjazd indywidualny
b. Zjazd publiczny
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 ZAJĘCIE PASA DROGOWEGO – w świetle znowelizowanych przepisów procedury administracyjnej w ramach stanu prawnego obowiązującego na dzień 30 czerwca 2024 roku. | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 30-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 ZAJĘCIE PASA DROGOWEGO – w świetle znowelizowanych przepisów procedury administracyjnej w ramach stanu prawnego obowiązującego na dzień 30 czerwca 2024 roku. | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 31-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 201,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 790,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto137,61 PLN
- Koszt osobogodziny netto111,88 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Trener SEMPER
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
Materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Informacje dodatkowe
Materiały dydaktyczne:
Standardowo zestaw materiałów szkoleniowych obejmuje:
-autorski podręcznik Uczestnika szkolenia,
-materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Adres
Adres
W szczególnych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia na obiekt o tym samym lub wyższym standardzie i nie stanowi to zmiany warunków umowy.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami