Zakres uregulowań prawnych dotyczących funkcjonowania „podpisu elektronicznego”. Warsztaty praktyczne.
Zakres uregulowań prawnych dotyczących funkcjonowania „podpisu elektronicznego”. Warsztaty praktyczne.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo administracyjne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie zostało zaprojektowane z myślą o osobach, którym zależy na nabyciu kompleksowej wiedzy z zakresu "podpisu elektronicznego".
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji11-12-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa ma na celu nabycie kompetencji w zakresie uregulowań prawnych dotyczących funkcjonowania „podpisu elektronicznego”. Uczestnicy poznają rodzaje podpisu elektronicznego oraz jakie są różnice między nimi. Poznają korzyści jak i skutki korzystania z takiej formy podpisu. W trakcie szkolenia zostaną również przeanalizowane regulacje prawne, co pozwoli uczestnikom na podparcie posiadanej wiedzy regulacjami czy ustawami obowiązującymi w Polsce.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik po szkoleniu:Wiedza: - omawia regulacje prawne dotyczące podpisu elektronicznego, w tym Rozporządzenie eIDAS oraz polską Ustawę o usługach zaufania i identyfikacji elektronicznej. - rozróżnia rodzaje podpisów elektronicznych (zwykły, zaawansowany, kwalifikowany) i rozumiał ich skutki prawne. - wskazuje konsekwencje prawne korzystania z cudzych podpisów elektronicznych oraz związane z tym zagrożenia. | Kryteria weryfikacji - Uczestnik poprawnie wskazuje skutki prawne korzystania z różnych rodzajów podpisów elektronicznych, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:- weryfikuje prawidłowość użycia podpisu elektronicznego oraz certyfikatów. - ocenia skutki prawne korzystania z różnych form podpisów elektronicznych, zarówno kwalifikowanych, jak i niekwalifikowanych. | Kryteria weryfikacji - analizuje studium przypadku, identyfikując ryzyka związane z niewłaściwym użyciem podpisu elektronicznego, oraz formułuje właściwe kroki prawne w odpowiedzi na przedstawiony problem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - Umiejętność dostosowania reakcji do różnorodnych kontekstów zawodowych- Wybór adekwatnych metod do dalszego kształcenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- szkolenie trwa 1 dzień (łącznie 6h) i możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca dołączając do wirtualnego pokoju konferencyjnego wykorzystując urządzenie z dostępem do internetu
- zajęcia odbywają się w godzinach 09.00-15.00 według harmonogramu:
Dzień I
Godz.09:00-09.10 – PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem
Godz.09:10-10.30 - szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
Zakres uregulowań prawnych dotyczących funkcjonowania „podpisu elektronicznego”
Czy i jak podpis elektroniczny jest uregulowany w prawie krajowym i UE? Jakie są rodzaje podpisu elektronicznego i czym się różnią? Kto może posługiwać się podpisem elektronicznym? Jak definiować językiem potocznym podpis elektroniczny („zwykły” podpis elektroniczny)? Co to jest i jak jest definiowany „zaawansowany podpis elektroniczny” (kwalifikowany)? Jakie są skutki prawne korzystania z kwalifikowanego podpisu elektronicznego? Jakie są skutki prawne korzystania z innych podpisów niż kwalifikowany podpis elektroniczny? Czy można posługiwać się (bo to jest bardzo łatwe) cudzym podpisem elektronicznym?
Godz.10:30 -10.45 - przerwa
Godz. 10.45-12.00 - szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
Wybór regulacji prawnych
(1) Rozporządzenie UE nr 910/2014 z 23.07.2014 roku w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (eIDAS)
(2) Ustawa z 05.09.2016 roku o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej
(3) wybór orzecznictwa
Wybór zagadnień szczegółowych
• Moc obowiązywania art. 288 Traktatu o funkcjonowaniu UE.
• Ogólne uwagi dotyczące eIDAS.
• Katalog unijnych „usług zaufania”.
Godz.12.00-12.20 - przerwa
Godz.12:20-13.30 - szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
o usługi tworzenia, weryfikacji i walidacji
-podpisów elektronicznych,
-pieczęci elektronicznych,
-elektronicznych znaczników czasu,
-usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego
-usługi tworzenia, weryfikacji i walidacji certyfikatów (powiązanych z tymi usługami),
-usługi tworzenia, weryfikacja i walidacji certyfikatów uwierzytelniania witryn internetowych,
-usługi konserwacji elektronicznych podpisów, pieczęci lub certyfikatów (powiązanych z tymi usługami).
Godz.13.30-13.45 - przerwa
Godz.13.45-14.40 - szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
• Identyfikacja elektroniczna.
• Dokument elektroniczny.
• Podstawowe zasady związane z usługami zaufania.
• Krajowa infrastruktura zaufania.
• Skutki prawne usług zaufania.
• Demonstracja praktycznych aspektów stosowania podpisu elektronicznego.
Godz.14.40-14.50 – POST TEST walidacja po szkoleniu
Godz.14.50-15.00 – podsumowanie i zakończenie szkolenia
Szkolenie będzie realizowane w wymiarze 6-godzinnym, gdzie 1 godzina odpowiada godzinie zegarowej (60min.)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Zakres uregulowań prawnych dotyczących funkcjonowania „podpisu elektronicznego” | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:10 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 przerwa | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Wybór regulacji prawnych Wybór zagadnień szczegółowych | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 przerwa | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 o usługi tworzenia, weryfikacji i walidacji | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:10 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 przerwa | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 • Identyfikacja elektroniczna. • Dokument elektroniczny. • Podstawowe zasady związane z usługami zaufania. • Krajowa infrastruktura zaufania. | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 00:55 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 POST TEST walidacja po szkoleniu | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 14:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 podsumowanie i zakończenie szkolenia | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:50 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto971,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto790,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto161,95 PLN
- Koszt osobogodziny netto131,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Sługocki
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Dla uczestników finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych następuje zwolnienie z obowiązku opłaty podatku VAT. Zwolnienie przyznane jest zgodnie z treścią rozporządzenia ministra finansów art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 r.
- Usługa będzie rejestrowana w celu kontroli i audytu. Wizerunek uczestników będzie rejestrowany. Uczestnik zobowiązany jest to posiadania i używania sprawnej kamerki internetowej.
- Walidacja usługi odbędzie się poprzez PRE i POST TESTY przekazane dla uczestników na początku szkolenia oraz ponownie weryfikowane przed jego zakończeniem.
Informacje dodatkowe
Metody pracy podczas szkolenia on-line:
- wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
- szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
- bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
- pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
- podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki techniczne
Warunki techniczne
WYMAGANIA TECHNICZNE:
Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/)
Wymagania sprzętowe:
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania.
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - od momentu rozpoczęcia szkolenia do momentu zakończenia szkolenia
Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.