Zamówienia publiczne w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa według Nowej ustawy PZP. Przejrzysta analiza nowych rozwiązań oraz zmian.
Zamówienia publiczne w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa według Nowej ustawy PZP. Przejrzysta analiza nowych rozwiązań oraz zmian.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Zamówienia publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w szkoleniu serdecznie zapraszamy osoby biorące udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia, wszystkich zaangażowanych w przygotowanie i realizację zamówień publicznych w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa oraz wszystkie osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia tematyką.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji26-01-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przedstawienie i omówienie zamówień publicznych w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa w związku z wejściem w życie Nowej ustawy PZP. Wykazanie różnic dla zamówień z dziedziny obronności i bezpieczeństwa w kontekście zamówień klasycznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Przedstawienie i omówienie zamówień publicznych w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa w związku z wejściem w życie Nowej ustawy PZP. Wykazanie różnic dla zamówień z dziedziny obronności i bezpieczeństwa w kontekście zamówień klasycznych. | Kryteria weryfikacji Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom:-zapoznać się z aktualnie obowiązującymi regulacjami prawnymi dotyczącymi zamówień publicznych w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa, | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Omówienie najważniejszych zmian wynikających z nowego systemu prawnego, który wszedł w życie w dniu 01.01.2021 roku.
a) Zestawienie istotnych zmian w porównaniu do dotychczasowego systemu prawnego.
b) Nowe istotne pojęcia i definicje.
c) Systematyka nowej ustawy.
2. Nowe „prawo zamówień publicznych”, a wewnętrzne regulacje zamawiającego.
3. Postępowanie z dziedziny obronności i bezpieczeństwa – wprowadzenie.
a) Ustawowe obowiązki zamawiającego w związane z zamówienia
z dziedziny obronności i bezpieczeństwa – co muszę, a czego nie muszę robić?
b) Tryby dla zamówień z dziedziny obronności i bezpieczeństwa (wprowadzenie).
4. Zamówienia z dziedziny obronności i bezpieczeństwa – dział IV Nowej ustawy Pzp.
a) Uregulowania prawne dla zamówień z dziedziny obronności
i bezpieczeństwa.
b) Odmienność procedury w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa od zamówienia klasycznego.
c) Wyłączenia dla niektórych przepisów ustawy w zakresie zamówień
z dziedziny obronności i bezpieczeństwa.
d) Analiza potrzeb i wymagań – cel oraz decyzja związana z jej realizacją.
5. Przeprowadzenie postępowania z dziedziny obronności i bezpieczeństwa.
a) Kwalifikacja zamówienia w kontekście zamówienia zwolnionego
z stosowania ustawy lub zamówienia prowadzonego zgodnie z działem IV nowej ustawy Pzp.
b) Zamówienia mieszane – szacowanie (podstawy prawne).
c) Tryb postępowania w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa (zestawienie różnic w porównaniu zamówień klasycznych).
d) Opis przedmiotu zamówienia.
e) Kryteria oceny ofert.
f) Warunki.
g) Terminy ustawowe w postepowaniu.
6. Dokumenty zamówienia.
a) SWZ, ogłoszenia itd…
b) Ochrona informacji niejawnych.
c) Sposób przekazania dokumentów (zależny od sposobu prowadzenia postępowania).
7. Sposób przeprowadzenia postępowania z dziedziny obronności i bezpieczeństwa – zamówienie pisemne kontra elektroniczne, analiza możliwych rozwiązań i udogodnień.
a) Omówienie zagadnień związanych z elektronizacją zamówień publicznych.
b) Omówienie, przedstawienie i porównanie rozwiązań informatycznych.
c) Rodzaje „podpisów elektronicznych” jako „narzędzie” do elektronicznego udzielania zamówień publicznych. Zasady posługiwania się podpisem elektronicznym.
d) Podpis elektroniczny w porównaniu z podpisem odręcznym – podstawy prawne.
e) Oferta elektroniczna, kontra oferta pisemna – analiza problemów, błędów i nieprawidłowości.
f) Formaty plików i zasady prawidłowego opatrzenia ich treści podpisem elektronicznym.
g) Sposoby i zasady weryfikacji dokumentów opatrzonych podpisem elektronicznym.
8. Umowa cywilno-prawna w sprawie zamówienia publicznego – analiza nowego stanu prawnego.
a) Klauzule niedozwolone.
b) Klauzule obowiązkowe.
c) Waloryzacja wynagrodzenia – kiedy?
d) Zaliczki i płatności częściowe.
e) Projektowane postanowienia umowy kontra odwołanie.
9. Środki ochrony prawnej – nowe regulacje.
10. Archiwizacja dokumentacji – zasady, forma i warunki bezpieczeństwa.
11. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Zamówienia publiczne w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa według Nowej ustawy PZP. Przejrzysta analiza nowych rozwiązań oraz zmian. | Prowadzący Ekspert SEMPER | Data realizacji zajęć 27-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Zamówienia publiczne w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa według Nowej ustawy PZP. Przejrzysta analiza nowych rozwiązań oraz zmian. | Prowadzący Ekspert SEMPER | Data realizacji zajęć 28-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 586,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 290,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto132,23 PLN
- Koszt osobogodziny netto107,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ekspert SEMPER
Jest konsultantem dla różnorodnych instytucji publicznych i przedsiębiorstw prywatnych.
Były Dyrektor Biura Zamówień Publicznych w Urzędzie Miasta, gdzie nadzorował i koordynował procesy przetargowe na różnorodne projekty infrastrukturalne oraz usługowe.
Doradca w kancelarii prawniczej specjalizującej się w prawie zamówień publicznych, gdzie udzielał porad prawnych, analizował dokumentacje przetargowe oraz reprezentował klientów w sporach związanych z zamówieniami publicznymi.
Współautor nowelizacji ustawy o zamówieniach publicznych, wnioskując o wprowadzenie zmian mających na celu usprawnienie procesu przetargowego i zwiększenie przejrzystości.
Prowadził szereg szkoleń, warsztatów i wykładów na temat prawnych i praktycznych aspektów zamówień publicznych, dzieląc się wiedzą z szerokim gronem odbiorców.
Głęboka znajomość prawa zamówień publicznych oraz aktualnych przepisów.
Umiejętność interpretacji dokumentacji przetargowej i sporządzania wniosków ofertowych.
Doskonała zdolność analizy ryzyka i oceny zgodności procesów przetargowych z obowiązującymi regulacjami.
Znajomość praktycznych narzędzi zarządzania projektami w kontekście zamówień publicznych.
To autorytet w dziedzinie zamówień publicznych, którego obecność jako trenera na szkoleniu zagwarantuje wartościową edukację oraz praktyczne umiejętności uczestnikom.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki uczestnictwa
Zgłoszenie na usługę przez BUR.
Informacje dodatkowe
Metody pracy podczas szkolenia on-line:
- wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
- szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
- bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
- pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
- podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/)
- Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu
- Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
- Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania.
- Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - do momentu zakończenia szkolenia
- Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.