OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH I RODO W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH - 2-dniowe warsztaty praktyczne.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH I RODO W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH - 2-dniowe warsztaty praktyczne.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Zamówienia publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Projekt szkolenia/warsztatów został przygotowany dla:
- zamawiających, osób przygotowujących i prowadzących postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego;
- wykonawców, ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego i składających wnioski/oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
- wszystkich osób zainteresowanych tematyką ochrony danych osobowych i RODO w zamówieniach publicznych. - Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji18-08-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zapoznanie Uczestników z rozporządzeniem o RODO i jego wpływem na zamówienia publiczne.Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę na temat sposobu prowadzenia postępowania zgodnie z prawem.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - Umiejętność dostosowania reakcji do różnorodnych kontekstów zawodowych- Wybór adekwatnych metod do dalszego kształcenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I. Ochrona danych osobowych wprowadzenie
a) RODO, Ustawa o chronię danych osobowych, Projektowane zmiany – omówienie podstaw prawnych
b) Podstawowe zasady przetwarzania danych osobowych na przykładach.
c) Przedstawienie regulacji w zakresie przetwarzania danych osobowych na podstawie RODO –przykłady w odniesieniu do PZP.
II. Zamówienia publiczne
1) Specyfika zamówień publicznych w Polsce – podstawy prawne z uwzględnieniem tematyki ochrony danych osobowych,
2) Źródła prawa zamówień publicznych w Polsce z uwzględnieniem ochrony danych osobowych. Ustawa Prawo zamówień publicznych, a dyrektywy unijne, rola RODO w zamówieniach publicznych, regulacje krajowe w zakresie ODO.
3) Omówienie podstawowych zasad udzielania zamówień publicznych
• Uczciwa konkurencja i równe traktowanie wykonawców;
• Obiektywizm i bezstronność w zamówieniach publicznych;
• Jawność postępowania o udzielenie zamówienia
• Pisemność postępowania.
4) Omówienie podstawowych zasad ochrony danych osobowych wynikających z RODO z uwzględnieniem przepisów PZP.
5) Dane osobowe w zamówieniach publicznych – wprowadzenie do tematu ( definicje , gdzie PZP dochodzi do przetwarzania danych osobowych? )
6) Tryb udzielania zamówienia publicznego, a krąg potencjalnych wykonawców. Procedury otwarte i ograniczone. Zamówienia z wolnej ręki. – z uwzględnieniem przetwarzania danych osobowych.
-Ogłoszenia w zamówieniach publicznych – zakres podmiotowy i przedmiotowy, jakie dane osobowe wystąpią na tym etapie ?
- Terminy w zamówieniach publicznych.
-Komunikacja z Zamawiającym- jak komunikować się z zamawiającym by nie naruszyć przepisów o ochronie danych osobowych i PZP.
-Przedstawienie przedmiotu zamówienia i Wyjaśnianie treści SIWZ na gruncie PZP z uwzględnieniem przepisów o ochronie danych osobowych. Jakie dane osobowe są przetwarzane na tym etapie i w jakim zakresie? – na przykładach.
-Zasady kwalifikowania wykonawców do udziału w postępowaniu z uwzględnieniem – formy prawnej, kryteriów, zasobów podmiotów trzecich, omówienie fakultatywnych przesłanek wykluczenia w postępowaniu z uwzględnieniem możliwości przetwarzania danych osobowych na tym etapie.
-Kryteria oceny ofert.
-Zgodność oferty z SIWZ. Wyjaśnianie i uzupełnianie ofert. Poprawianie błędów i omyłek w treści ofert – w kontekście przetwarzania danych osobowych podmiotów biorących udział w postępowaniu.
-Tajemnica przedsiębiorstwa, a jawność postępowania i ochrona danych osobowych.
- Ustawa o dostępie do informacji publicznej w służbie i jej zastosowanie w PZP.
-Dokumentowanie postępowań i przetwarzanie danych osobowych w dokumentacji PZP.
-Umowy w zamówieniach publicznych i zakres przetwarzania danych osobowych na podstawie umów w PZP. Elementy obligatoryjne. Możliwości aneksowania. Zmiany istotnych postanowień umownych.
-Zamówienia dodatkowe i uzupełniające i zakres przetwarzania danych osobowych.
-Nieprawidłowości w procedurach o udzielenie zamówienia – w zakresie naruszenia ochrony danych osobowych
-odpowiedzialność uczestników postępowania za naruszenie ustawy ochronie danych osobowych
-elektronizacja PZP – jakie zmiany nastąpią w tym zakresie w 2018 r. i ich wpływ na ochronę danych osobowych.
-Środki ochrony prawnej w zakresie naruszenia PZP i przepisów o ochronie danych osobowych w postępowaniu.
-Administrator, IOD, - ich role w PZP w zakresie realizacji obowiązków wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych
-Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych na gruncie PZP
-Rejestr przetwarzania na gruncie PZP i zgłaszanie naruszeń w odniesieniu do ochrony danych osobowych na gruncie PZP.
-Obowiązki informacyjne na gruncie PZP – przykładowe klauzule informacyjne
-Instytucja zgody w procesie PZP w zakresie przetwarzania danych osobowych
-Jak rozumieć możliwość przetwarzania danych zgodnie z prawem do celów wykonania umowy na gruncie PZP?
-Ocena ryzyka w zakresie przetwarzania danych na gruncie PZP.
-Środki ochrony danych osobowych w procesie zamówienia publicznego?
-Zakres odpowiedzialności za naruszenie przepisów ochrony danych osobowych w odniesieniu do PZP– omówienie kar, zakresu odpowiedzialności.
III. Podsumowanie warsztatów szkoleniowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH I RODO W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 19-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH I RODO W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 20-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 463,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 190,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto121,98 PLN
- Koszt osobogodziny netto99,17 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Trener SEMPER
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Informacje dodatkowe
Metody pracy podczas szkolenia on-line:
- wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
- szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
- bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
- pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
- podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/)
- Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu
- Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
- Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania.
- Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - do momentu zakończenia szkolenia
- Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.