OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH I RODO W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH - warsztaty praktyczne.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH I RODO W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH - warsztaty praktyczne.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Zamówienia publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Projekt szkolenia/warsztatów został przygotowany dla:
- zamawiających, osób przygotowujących i prowadzących postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego;
- wykonawców, ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego i składających wnioski/oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
- wszystkich osób zainteresowanych tematyką ochrony danych osobowych i RODO w zamówieniach publicznych. - Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji18-08-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zapoznanie Uczestników z rozporządzeniem o RODO i jego wpływem na zamówienia publiczne.Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę na temat sposobu prowadzenia postępowania zgodnie z prawem.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - Umiejętność dostosowania reakcji do różnorodnych kontekstów zawodowych- Wybór adekwatnych metod do dalszego kształcenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I. Ochrona danych osobowych wprowadzenie
a) RODO, Ustawa o chronię danych osobowych, Projektowane zmiany – omówienie podstaw prawnych
b) Podstawowe zasady przetwarzania danych osobowych na przykładach.
c) Przedstawienie regulacji w zakresie przetwarzania danych osobowych na podstawie RODO –przykłady w odniesieniu do PZP.
II. Zamówienia publiczne
1) Specyfika zamówień publicznych w Polsce – podstawy prawne z uwzględnieniem tematyki ochrony danych osobowych,
2) Źródła prawa zamówień publicznych w Polsce z uwzględnieniem ochrony danych osobowych. Ustawa Prawo zamówień publicznych, a dyrektywy unijne, rola RODO w zamówieniach publicznych, regulacje krajowe w zakresie ODO.
3) Omówienie podstawowych zasad udzielania zamówień publicznych
• Uczciwa konkurencja i równe traktowanie wykonawców;
• Obiektywizm i bezstronność w zamówieniach publicznych;
• Jawność postępowania o udzielenie zamówienia
• Pisemność postępowania.
4) Omówienie podstawowych zasad ochrony danych osobowych wynikających z RODO z uwzględnieniem przepisów PZP.
5) Dane osobowe w zamówieniach publicznych – wprowadzenie do tematu ( definicje , gdzie PZP dochodzi do przetwarzania danych osobowych? )
6) Tryb udzielania zamówienia publicznego, a krąg potencjalnych wykonawców. Procedury otwarte i ograniczone. Zamówienia z wolnej ręki. – z uwzględnieniem przetwarzania danych osobowych.
-Ogłoszenia w zamówieniach publicznych – zakres podmiotowy i przedmiotowy, jakie dane osobowe wystąpią na tym etapie ?
- Terminy w zamówieniach publicznych.
-Komunikacja z Zamawiającym- jak komunikować się z zamawiającym by nie naruszyć przepisów o ochronie danych osobowych i PZP.
-Przedstawienie przedmiotu zamówienia i Wyjaśnianie treści SIWZ na gruncie PZP z uwzględnieniem przepisów o ochronie danych osobowych. Jakie dane osobowe są przetwarzane na tym etapie i w jakim zakresie? – na przykładach.
-Zasady kwalifikowania wykonawców do udziału w postępowaniu z uwzględnieniem – formy prawnej, kryteriów, zasobów podmiotów trzecich, omówienie fakultatywnych przesłanek wykluczenia w postępowaniu z uwzględnieniem możliwości przetwarzania danych osobowych na tym etapie.
-Kryteria oceny ofert.
-Zgodność oferty z SIWZ. Wyjaśnianie i uzupełnianie ofert. Poprawianie błędów i omyłek w treści ofert – w kontekście przetwarzania danych osobowych podmiotów biorących udział w postępowaniu.
-Tajemnica przedsiębiorstwa, a jawność postępowania i ochrona danych osobowych.
- Ustawa o dostępie do informacji publicznej w służbie i jej zastosowanie w PZP.
-Dokumentowanie postępowań i przetwarzanie danych osobowych w dokumentacji PZP.
-Umowy w zamówieniach publicznych i zakres przetwarzania danych osobowych na podstawie umów w PZP. Elementy obligatoryjne. Możliwości aneksowania. Zmiany istotnych postanowień umownych.
-Zamówienia dodatkowe i uzupełniające i zakres przetwarzania danych osobowych.
-Nieprawidłowości w procedurach o udzielenie zamówienia – w zakresie naruszenia ochrony danych osobowych
-odpowiedzialność uczestników postępowania za naruszenie ustawy ochronie danych osobowych
-elektronizacja PZP – jakie zmiany nastąpią w tym zakresie w 2018 r. i ich wpływ na ochronę danych osobowych.
-Środki ochrony prawnej w zakresie naruszenia PZP i przepisów o ochronie danych osobowych w postępowaniu.
-Administrator, IOD, - ich role w PZP w zakresie realizacji obowiązków wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych
-Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych na gruncie PZP
-Rejestr przetwarzania na gruncie PZP i zgłaszanie naruszeń w odniesieniu do ochrony danych osobowych na gruncie PZP.
-Obowiązki informacyjne na gruncie PZP – przykładowe klauzule informacyjne
-Instytucja zgody w procesie PZP w zakresie przetwarzania danych osobowych
-Jak rozumieć możliwość przetwarzania danych zgodnie z prawem do celów wykonania umowy na gruncie PZP?
-Ocena ryzyka w zakresie przetwarzania danych na gruncie PZP.
-Środki ochrony danych osobowych w procesie zamówienia publicznego?
-Zakres odpowiedzialności za naruszenie przepisów ochrony danych osobowych w odniesieniu do PZP– omówienie kar, zakresu odpowiedzialności.
III. Podsumowanie warsztatów szkoleniowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH I RODO W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 19-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH I RODO W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 20-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 586,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 290,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto99,17 PLN
- Koszt osobogodziny netto80,63 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Trener SEMPER
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
Materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Informacje dodatkowe
Materiały dydaktyczne:
Standardowo zestaw materiałów szkoleniowych obejmuje:
-autorski podręcznik Uczestnika szkolenia,
-materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami