Zarządzanie projektami w praktyce - planowanie, kontrolowanie, zarządzanie czasem, zmianą oraz komunikacją przy wykorzystaniu praktycznych i sprawdzonych narzędzi.
Zarządzanie projektami w praktyce - planowanie, kontrolowanie, zarządzanie czasem, zmianą oraz komunikacją przy wykorzystaniu praktycznych i sprawdzonych narzędzi.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Program szkolenia przeznaczony jest dla osób chcących zdobyć kompleksową wiedzę w zakresie skutecznego organizowania i zarządzania projektami. Głównymi adresatami są więc specjaliści oraz kadra kierownicza średniego i wyższego szczebla zarządzania.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji26-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przedstawienie uczestnikom skutecznych metod i technik zarządzania projektami ze szczególnym uwzględnieniem takich obszarów tematycznych jak: planowanie, kontrolowanie, zarządzanie czasem, zmianą oraz komunikacją w projektach przy wykorzystaniu praktycznych i sprawdzonych narzędzi. Trener będzie koncentrował swoją uwagę na zintegrowanym podejściu do opracowania harmonogramu i monitorowania różnych aspektów realizacji projektów w oparciu o studia przypadków.W ramach program
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Celem szkolenia jest przedstawienie uczestnikom skutecznych metod i technik zarządzania projektami ze szczególnym uwzględnieniem takich obszarów tematycznych jak: planowanie, kontrolowanie, Celem szkolenia jest przedstawienie uczestnikom skutecznych metod i technik zarządzania projektami | Kryteria weryfikacji Uczestnicy rozwiną i poszerzą wiedzę na temat nowoczesnego zarządzania projektami | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Grupa docelowa
Program szkolenia przeznaczony jest dla osób chcących zdobyć kompleksową wiedzę w zakresie skutecznego organizowania i zarządzania projektami. Głównymi adresatami są więc specjaliści oraz kadra kierownicza średniego i wyższego szczebla zarządzania.
Program szkolenia
DZIEŃ I
1. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW.
• Prezentacja trenera i uczestników warsztatów.
• Omówienie głównych elementów warsztatów.
2. KLUCZOWE ZAGADNIENIA W ZARZĄDZANIU PROJEKTAMI.
• Podstawowe założenia zarządzania projektami.
• Definiowanie głównych pojęć: projekt, program, portfel.
• Analiza środowiska i udziałowców – interesariusze projektu i ich wymagania.
• Miary efektywności w zarządzaniu projektami – czyli jakie elementy wpływają na końcową ocenę realizacji projektu.
• Główne czynniki wpływające na rezultaty projektu - studium przypadku.
• Wiodące metodyki zarządzania projektami - praktyczne aspekty dla kierowników i członków zespołów projektowych.
3. INICJOWANIE PROJEKTU.
• Zrozumienie roli kierownictwa wyższego szczebla.
• Opracowanie celów projektu zgodnie z zasadą SMART i POTI.
• Formuła realizacyjna projektu i deklaracja zakresu.
• Uzasadnienie biznesowe projektu.
• Określanie wymagań realizacyjnych.
• Opracowanie Dokumentacji Inicjującej Projekt.
4. PRZEGLĄD WIEDZY Z ZAKRESU PLANOWANIA PROJEKTU.
• Cykl życia projektu i elementy planistyczne – czyli jak zachować zintegrowane podejście do planowania.
• Wykorzystanie modelu ograniczeń do opracowania planu realizacji projektu.
• Przegląd narzędzi i technik planowania przedsięwzięć.
o Omówienie struktury podziału pracy (WBS).
o Definiowanie produktów projektu.
o Techniki szacowania zasobów działań.
o Analiza sieciowa harmonogramu.
o Bilansowanie zasobów.
o Stosowanie zwłoki i wyprzedzenia.
o Techniki kompresji harmonogramu.
• Narzędzia i aplikacje wspomagające harmonogramowanie.
5. TECHNIKI I METODY OPRACOWYWANIA HARMONOGRAMÓW.
• Diagramy sieciowe i wyznaczanie ścieżki krytycznej.
• Ocena i weryfikacja zaplanowanych działań.
• Wyznaczanie kamieni milowych oraz analiza wykresów Gantta.
• Wykorzystanie techniki PERT do minimalizacji ryzyka opóźnień realizacji projektu.
DZIEŃ II
6. TECHNIKI MONITOROWANIA PROJEKTU.
• Diagnozowanie przyczyn wystąpienia odchyleń i konieczność wprowadzania aktualizacji harmonogramu.
• Wykorzystanie harmonogramu w budowaniu pozytywnych relacji i oczekiwań z głównymi interesariuszami projektu.
• Kontrola kosztów i zalokowanych zasobów na różnych etapach cyklu życia projektu.
• Ocena i monitorowanie wykonania zakresu projektu:
o Kamienie milowe.
o Analiza trendu kamieni milowych.
o Ocena wpływu zmian na zdefiniowane kamienie milowe.
• Ratowanie zagrożonych projektów w praktyce.
7. ZARZĄDZANIE ZMIANĄ W PROJEKTACH.
• Etapy procesu zarządzania zmianą w projektach.
• Aktywne zarządzanie interesariuszami – praktyczne zagadnienia związane z analizą wymagań.
• Identyfikacja wpływu zmiany na obszary w projekcie.
• Opracowanie propozycji realizacji zmiany.
• Ocena i podejmowanie decyzji.
• Wdrożenie przedmiotu zmiany.
• Ocena osiągniętych rezultatów.
8. ZARZĄDZANIE RYZYKIEM W PROJEKTACH.
• Cele i korzyści zarządzania ryzykiem.
• Czym jest ryzyko, niepewność, prawdopodobieństwo?
o Sposoby określania prawdopodobieństwa – ćwiczenia.
o Błędy szacowania.
• Źródła ryzyka dla poszczególnych szczebli zarządzania organizacją.
• Zadania menedżerów związane z zarządzaniem ryzykiem.
• Proces zarządzania ryzykiem:
o Identyfikowanie kontekstu.
o Identyfikacja ryzyk.
o Ocena zagrożeń i szans.
o Planowanie reakcji na ryzyko.
o Wdrożenia wybranej reakcji.
o Komunikacja w projekcie w kontekście zarządzania ryzykiem.
• Narzędzia i techniki do identyfikacji i analizy ryzyk.
9. KOMUNIKACJA W ZARZĄDZANIU ZESPOŁEM PROJEKTOWYM.
• Czym jest komunikacja w projektach?
• Główne style kierowania i funkcje kierownicze, typy i rodzaje przywództwa.
• Komunikowanie się lidera z zespołem.
• Przegląd błędów komunikacyjnych w projektach.
10. ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM I KOMUNIKACJĄ.
• Plan komunikacji – główne zasady jego opracowania.
• Struktura Organizacyjna Projektu – budowanie zespołu projektowego.
• Macierz obowiązków.
• Funkcje w zespole projektowym – rozpoznanie i dostosowanie zadań.
• Elementy przywództwa dla Kierownika Projektu i Zespołu Projektowego.
11. KLUCZOWE ZAGADNIENIA ZWIĄZANE Z BUDOWANIEM ZESPOŁU.
• Wyznaczanie celów i ich egzekwowanie.
• Rola lidera w zespole projektowym – zadania lidera i narzędzia, którymi dysponuje.
• Budowanie zespołów wysokiej skuteczności, wykorzystanie ról zespołowych.
• Proces podejmowania decyzji w zespole projektowym.
• Motywowanie i ocenianie członków zespołu projektowego.
• Pozytywne podejście do współpracy.
• Konstruktywne reakcje i postawy.
12. ROZLICZANIE I ZAMKNIĘCIE PROJEKTU.
• Raportowanie i rozliczanie projektu.
• Weryfikacja zakresu i akceptacja (odbiór) przez klienta.
• Zamknięcie administracyjne i zamknięcie kontraktów.
• Przekazanie wyciągniętych wniosków do przyszłych projektów.
• Rozliczanie projektu i przedstawienie osiągniętych rezultatów głównym interesariuszom projektu.
13. ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA – PODSUMOWANIE.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Zarządzanie projektami w praktyce - planowanie, kontrolowanie, zarządzanie czasem, zmianą oraz komunikacją przy wykorzystaniu praktycznych i sprawdzonych narzędzi. | Prowadzący Ekspert SEMPER | Data realizacji zajęć 27-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Zarządzanie projektami w praktyce - planowanie, kontrolowanie, zarządzanie czasem, zmianą oraz komunikacją przy wykorzystaniu praktycznych i sprawdzonych narzędzi. | Prowadzący Ekspert SEMPER | Data realizacji zajęć 28-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 832,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 490,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto114,54 PLN
- Koszt osobogodziny netto93,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ekspert SEMPER
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
Materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
Warunki uczestnictwa
Zgłoszenie na usługę przesz BUR.
Informacje dodatkowe
Cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).
Adres
Adres
W szczególnych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia na obiekt o tym samym lub wyższym standardzie i nie stanowi to zmiany warunków umowy.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi