ASERTYWNY KUPIEC
ASERTYWNY KUPIEC
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Logistyka
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
SZKOLENIE ADRESUJEMY DO:
- Pracowników Działów Zakupów/Zaopatrzenia
- Pracowników Działów Inwestycji
- Pracowników Działów Logistyki
- Pracowników Działów Przetargów
- Pracowników Działów Importu
- oraz wszystkich osób, które podczas negocjacji zaskakiwane są taktykami testującymi ich kreatywność, odwagę i pewność siebie.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji15-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnicy szkolenia poznają metody zwiększające kontrolę nad własnymi emocjami, umożliwiające zarządzanie procesem negocjacyjnym z trudnym partnerem. Dokonasz diagnozy swojego osobistego poziomu asertywności.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się x | Kryteria weryfikacji x | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Cel biznesowy
Umiejętności zdobywane podczas treningu:zapoznanie uczestników z pojęciem asertywności i zachowaniami asertywnymi niezbędnymi w negocjacjach kupieckich
poznanie i doskonalenie technik asertywnych dopasowanych do różnych konkretnych sytuacji negocjacyjnych kupca
rozpoznawanie metod manipulowania i rozwijanie umiejętności skutecznego radzenia sobie z manipulacją
doskonalenie technik wywierania wpływu
rozwój umiejętności doboru odpowiednich technik negocjacyjnych w zależności od typu dostawcy
rozwijanie umiejętności w zakresie autodiagnozy swoich emocji i zarządzania nimi w procesie negocjacji
Efekt usługi
Wiedza i umiejętności nabyte podczas szkolenia będą weryfikowane w trakcie codziennej pracy
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
x
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-dzialu-zakupow/asertywny-kupiec-intensywne-negocjacje-kupieckie?date=73594
Mindset kupca (nie zaopatrzeniowca)
- Negocjacje zaczynają się od pierwszego NIE.
- Zawsze żądaj więcej.
- Granica jest w tym miejscu, w którym masz ją w głowie.
Jak przygotować się do negocjacji?
- Co kupiec chce osiągnąć – moja analiza zakupowa, moje cele, KPI i cash flow firmy. Rola kupca w osiąganiu celów zakupowych w organizacji.
- Budowanie pozycji negocjacyjnej – zestaw naszych przekonań o drugiej stronie negocjacji.
- Gra pozorów w negocjacjach.
- Pozafinansowe cele negocjacyjne kupca – jakość, terminy, rabaty, Incoterms.
- Język potrzeb, język korzyści, język straty.
- Sztuka słuchania między wierszami.
Asertywność – sztuka zwiększania skuteczności kupca
- Asertywność kupca – o co ten szum?
- Dlaczego asertywność zwiększa skuteczność negocjacji?
- Asertywność jako zdolność egzekwowania własnych praw.
- Diagnoza osobistego poziomu asertywności – test diagnozujący osobisty poziom asertywności.
- Terytorium psychologiczne kupca – co to takiego?
- Asertywna kontrola własnego sposobu myślenia – zwiększanie poczucia własnej wartości i rozwijanie nastawienia na cel.
- Jak budować silniejszą pozycję w rozmowach z nowymi dostawcami?
- Kupiec mówi, czego chce, czyli asertywne wypowiadanie swoich oczekiwań.
- Różnice między nieasertywnym a asertywnym sposobem wyrażania oczekiwań.
- Techniki asertywnego sposobu wyrażania oczekiwań – „stanowcze tak”.
- Kupiec mówi czego NIE chce, czyli asertywny sposób odmawiania.
- Różnice między odmową nieasertywną a asertywną.
- Możliwości wyboru zachowania w sytuacji otrzymania odmowy na prośbę.
- Relacje międzyludzkie – asertywna wymiana opinii.
- Strategie skutecznego prezentowania swoich opinii i przekonań.
- Jak wyrażać własne zdanie bez wstydu oraz nadmiernej, aroganckiej pewności siebie?
- Jak krytykować konstruktywnie, czyli wszystko o feedback’u.
- Prezentacja własnego stanowiska wyjściowego w dbałości o to, aby było wystarczająco silne (czyli pozwalało na ruch negocjacyjny).
- Zawsze zadbaj o precyzję ustaleń.
- Właściwy dobór i wielkość ustępstw.
- Jak nie dać się sprowokować – reagowanie na manipulację, agresywną krytykę i atak
- Asertywność wobec autorytetów, osób stojących wyżej w hierarchii
- Praktyczne stosowanie technik asertywnych – rozbrajanie gniewu, zasłona dymna, zgoda asertywna
Taktyki i kontr-taktyki w negocjacjach.
- Asertywne techniki budowania silnej pozycji użyteczne w trudnych sytuacjach negocjacji zakupowych.
- Techniki zgadzania się na ustępstwo i prezentowanie nowego stanowiska negocjacyjnego.
- Techniki negocjacyjne zmniejszania cen – gry cenowe z dostawcami.
- Techniki asertywnej odmowy.
Taktyki fazy przedwstępnej i wstępnej
- Poprzeczka
- Przeciek
- Odwlekanie
- Adwokat diabła
- Drzwi w twarz
- Niska piłka
- Zgniły śledź
- Problem
- Deprecjonowanie
- Auto-deprecjacja
Taktyki fazy właściwej
- Ekspert
- Maskowanie
- Próbny balon
- Pozorne ustępstwo
- Instancja wyższa
- Śmieszne pieniądze
- Dobry – zły
- Pozorny wybór
- Łącze
- Sędzia
Taktyki fazy końcowej
- Na zmęczenie
- Odkładanie
- Salami
- Fiasko
- Okienko
- Nagroda w raju
- Wycofanie
- Niepełne pełnomocnictwa
- Skubanie
- Fifty- fifty
Wojna psychologiczna
- Tworzenie sytuacji stresującej.
- Ataki personalne.
- Podważanie kompetencji i wiarygodności partnera.
- Podważanie racjonalności partnera.
- Stosowanie groźby.
Ciemna strona negocjacji – techniki wywierania wpływu, manipulacja i presja stosowana przez sprzedawców
- Defensywa w negocjacjach kupieckich – obrona przed manipulacją i presją stosowaną przez sprzedawców.
- Co zrobić, gdy druga strona Cię zagnie?
- Negocjowanie z silniejszym partnerem.
- Jak reagować na argumenty siłowe i „nie fair” ze strony dostawcy?
Budowanie długofalowych relacji z dostawcą
- Indywidualne strategie działania – dobór w zależności od dostawcy oraz konsekwencje ich stosowania.
- Skracanie dystansu – kiedy warto wywołać efekt wspólnoty („gra do jednej bramki”).
- Techniki docenienia i dowartościowanie partnera.
- Kiedy warto poinformować o wyborze innego (tańszego dostawcy)?
- Jak się zachować, gdy dostawca odkryje nasz blef?
Gra negocjacyjna „Metropoly” – zaawansowana symulacja negocjacji wielostronnych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 966,77 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 599,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto163,90 PLN
- Koszt osobogodziny netto133,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Trener Effectu
Jeden z najskuteczniejszych w Polsce Ekspertów twardych negocjacji.
Posiada ponad 20 letnie doświadczenie w sprzedaży oraz 15 letnie doświadczenie w negocjacjach. Wielokrotnie negocjował wielomilionowe kontrakty z biznesmenami z Rosji, Ukrainy, Niemiec, Francji, Austrii, Włoch, Tajwanu czy Chin. Negocjował kontrakty z największymi sieciami marketów w Polsce i Europie typu Tesco, Leroy Merlin, Castorama, Hornbah, Epicentr itp.
Stale współpracuje jako konsultant działów sprzedaży i główny trener wielu firm – liderów w swoich branżach. Wychował kilkuset świetnych handlowców. Chętnie dzieli się swoim doświadczeniem negocjacyjnym z kupcami.
Jest certyfikowanym trenerem coachów Corporate Coach U® Poland. Jest aktywnie działającym executive coachem i prekursorem coachingu prowokatywnego w Polsce znanym jako BAD COACH.
Posiada doświadczenie w środowisku projektowym potwierdzone certyfikatem zarządzania projektami Prince2® Registered Practitioner APMG International ( nr cert. 02611152-01-ER86).
Ukończył The Art and Science of Coaching, Erickson College International.
Jest redaktorem naczelnym największego polskiego portalu o sprzedaży www.biznesmusisprzedawac.pl oraz redaktorem działu negocjacje miesięcznika branżowego „Nowa sprzedaż”.
Pisze dla Benefit, Marketer+, OnetManager, Forbes, i wielu innych branżowych redakcji.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie papierowej.
Informacje dodatkowe
Cena szkolenia wynosi 1599 zł netto/os. i zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, dwa lunche, przerwy kawowe, opłatę parkingową.
Cena szkolenia z zakwaterowaniem w pokoju 2 osobowym (z innym uczestnikiem szkolenia z tej samej firmy) wynosi 2299 zł netto.
Dla firm, które uczestniczyły w naszych szkoleniach cena z zakwaterowanie w pokoju 2 osobowym (z innym uczestnikiem szkolenia z tej samej firmy) wynosi 2249 zł netto.
Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 400 zł netto (za dwa noclegi).
Do podanych kwot zostanie doliczony VAT w wysokości 23%.
Adres
Adres
Hotel OLYMPIC****Wellness&SPA – najlepiej oceniany czterogwiazdkowy hotel w Ustroniu z przepięknym nowo otwartym Centrum Wellness (basen, jacuzzy, sauny, siłownia). Luksusowy, urokliwie położony nad rzeką Wisłą, w samym centrum uzdrowiska. Wyróżnia wyśmienitą kuchnią, która zadowoli najbardziej wymagających Gości.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami