STRATEGIA ZAKUPÓW – NIEZBĘDNIK SKUTECZNEGO KUPCA
STRATEGIA ZAKUPÓW – NIEZBĘDNIK SKUTECZNEGO KUPCA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
SZKOLENIE STRATEGIE ZAKUPOWE KIERUJEMY DO:
- dyrektorów zarządzających, którzy mają wpływ na strategie zakupowe w przedsiębiorstwie,
- dyrektorów działów zakupów,
- kierowników działów logistyki i zakupów,
- menedżerów kategorii zakupów,
- służb zakupowych,
- wszystkich osób biorących czynny udział w wypracowaniu strategii zakupowej w firmie.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji10-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Co zyskasz dzięki szkoleniu:poznasz zasady tworzenia drzewa kategorii
zweryfikujesz już istniejące kategorie i indeksy
dokonasz konsolidacji poszczególnych kategorii zakupowych
poznasz metody priorytetyzacji zakupów
poznasz metody oceny ryzyka zakupowego
poznasz narzędzia tworzenia polityk zakupowych dla poszczególnych kategorii lub grup indeksów
zdefiniujesz grupy materiałów przeznaczonych do magazynowania
zdefiniujesz grupy indeksów przeznaczonych do zamawiania
poznasz met
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się x | Kryteria weryfikacji x | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Cel biznesowy
Warsztaty Strategia zakupów pomogą usprawnić wewnętrzne procesy w dziale zakupów i doskonalić pracę zespołu zakupowego. Z nami zbudujesz optymalny proces zakupowyUczestnicy otrzymują:
Draft strategii zakupowej
Arkusz konsolidacji kategorii
Kody CN
Analiza ABC
Definiowanie wielowymiarowych polityk zakupowych dla firmy produkcyjnej
Definiowanie wielowymiarowych polityk zakupowych dla firmy handlowej
Definiowanie wielowymiarowych polityk zakupowych dla zakupu części zamiennych
Tworzenia dźwigni zakupowych i priorytetyzacja celów oszczędnościowych
Ocena i wycena ryzyka – karta ryzyka w zakupach
Macierz celów
Przykłady konstrukcji strategicznych KPI
Efekt usługi
Nabycie wiedzy i praktycznych umiejętności związanych z funkcjami menedżerskimi
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Wiedza i umiejętności nabyte podczas szkolenia będą weryfikowane w trakcie codziennej pracy
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-dzialu-zakupow/strategia-zakupow?date=74294
Do czego firmie potrzebna jest strategia zakupów?
Dlatego jest tak ważna w niestabilnych czasach?
- Strategia opisowa
- Strategia tabelaryczna
- Strategia w postaci prezentacji
- Zawartość dokumentu strategii zakupowa
Narzędzie: draft strategii zakupowej
Drzewo kategorii – czyli jak zorganizować zakupy w firmie
- Kategorie główne
- Subkategorie
- Konsolidacja przedmiotowa i procesowa w ramach kategorii narzędziem pozwalającym na dokonanie oszczędności przy wzrastających cenach.
- Czy w ogóle warto konsolidować dostawców
Narzędzie: arkusz konsolidacji kategorii
Narzędzie: kody CN
Jak podzielić role w strategii – macierz RACI
Wyznaczenie priorytetów zakupowych
- Ocena wartości zakupów metodą ABC
- Tworzenie polityk zakupowych w oparciu o macierz Krajicka
Narzędzie: analiza ABC
Analiza wieloparametrowa – tworzenie zindywidualizowanych polityk zakupowych dla
- Zakupów towarów
- Zakupów surowców
- Zakupów części zamiennych
- Które indeksy (kategorie) kupować na magazyn a które kupować na rynku?
- Alternatywy dla utrzymania zapasu – skład konsygnacyjny i depozytowy
Narzędzie: do definiowania wielowymiarowych polityk zakupowych dla firmy produkcyjnej
Narzędzie: do definiowania wielowymiarowych polityk zakupowych dla firmy handlowej
Narzędzie: do definiowania wielowymiarowych polityk zakupowych dla zakupu części zamiennych
Budowa struktury dostawców – sposoby zabezpieczania własnych dostaw
- Analiza struktury dotychczasowych dostawców
- Analiza rynku – jak znaleźć nowych dostawców?
- Jak ocenić własną siłę?
- Czy utrzymywać wiele źródeł dostaw?
- Analiza naszych zakupów przy pomocy macierzy BCG
Dźwignie zakupowe
- Macierz dźwigni zakupowych
- Priorytetyzacja celów oszczędnościowych wynikających z dźwigni zakupowych
Narzędzie: do tworzenia dźwigni zakupowych i priorytetyzacji celów oszczędnościowych
Ocena ryzyka zawiązanego dostawcami
- Rejestr ryzyka
- Karta oceny ryzyka
- Przeglądy ryzyka
Narzędzie: do oceny i wyceny ryzyka – karta ryzyka w zakupach
Strategiczne KPI
- Cele w strategii
- Macierz celów
- Sposób pomiaru celów – strategiczne KPI
Narzędzie: Macierz celów
Przykłady konstrukcji strategicznych KPI
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Strategia zakupów – niezbędnik skutecznego kupca | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 11-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 033,20 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto840,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto147,60 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Trener Effectu
Ma na swoim koncie wdrożenia systemów optymalizujących procesy zakupowe w firmach produkcyjnych i usługowych.
Dr zarządzania, pracownik Katedry Logistyki Uniwersytetu Ekonomicznego, ze specjalizacją logistyczna obsługa klienta, sieci logistyczne, infrastruktura logistyczna, zarządzanie projektem w logistyce, optymalizacja kosztów logistyki, identyfikacja i zarządzanie ryzykiem w zakupach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe w formie PDF.
Informacje dodatkowe
Podana liczba godzin usługi dotyczy godzin lekcyjnych.
Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z ćwiczeniami, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.
Organizujemy szkolenia zamknięte, prowadzone przez ekspertów, praktyków w danej branży. Koncentrujemy się na potrzebach dobrze zdefiniowanych. Dostarczamy rozwiązania dostosowane zarówno do oczekiwań Uczestników, ich sposobu pracy, jak i specyfiki Firmy, jej kultury organizacyjnej oraz wyznaczonych celów. Skorzystaj z naszego Katalogu autorskich programów albo wspólnie wypracujmy nową ofertę szkoleniową uwzględniającą rzeczywiste potrzeby Twojej firmy.
Zapytaj o szkolenie zamknięte.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania sprzętowe:
- W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem.
- Proste, intuicyjne uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
- Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.
-
Nasze szkolenie umożliwia interakcję i zadawanie pytań na każdym etapie prowadzanie. Uczestnicy mają bezpośredni kontakt z Prowadzącym bez konieczności zadawania pytań na czacie.