POWER QUERY W EXCELU – RAPORTOWANIE OD RĘKI
POWER QUERY W EXCELU – RAPORTOWANIE OD RĘKI
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Bazy danych
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby, które pracowały już z arkuszem kalkulacyjnym, ale chcą poznać i efektywniej wykorzystywać jego możliwości.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji18-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Używasz często Excela i praca w nim zajmuje Ci sporo czasu?Korzystaj z Power Query, zyskasz możliwość błyskawicznego łączenia tysięcy plików w jeden,skrócisz czas przygotowania raportów i zautomatyzujesz swoją pracę!
Power Query to Excel do zadań specjalnych!
To darmowy dodatek do Excela, który oferuje nieograniczone możliwości analizy danych!
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się x | Kryteria weryfikacji x | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Cel biznesowy
Chcesz:wejść na wyższy poziom pracy w Excelu, poznać nowe, intuicyjne narzędzie, które ułatwi Ci pracę
nauczyć się łączenia danych z różnych źródeł – z wielu plików Excela, txt, csv, pdf, z Internetu, lub wprost z programu na którym pracujesz
w prosty sposób przekształcać dane w gotowe raporty, analizy, zestawienia
zaoszczędzić czas i zautomatyzować mnóstwo pracy, którą teraz wykonujesz ręcznie, w pocie czoła
wyeliminować błędy wynikające z pośpiechu, ręcznego przeklejania danych
Weź udział w wyjątkowych warsztatach Power Query – wyjdziesz z pakietem konkretnych umiejętności i rozwiązań, które przyśpieszą Twoją pracę, a inwestycja w kurs zwróci się błyskawicznie!
Szkolenie kierujemy do wszystkich, którzy w swojej pracy muszą łączyć dane z wielu plików, programów, źródeł i po odpowiedniej obróbce przygotowywać z nich raporty, analizy i zestawienia.
Efekt usługi
Umiejętność łączenia danych z wielu plików, programów, źródeł i po odpowiedniej obróbce przygotowywanie z nich raportów, analiz i zestawień
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Wiedza i umiejętności nabyte podczas szkolenia będą weryfikowane w trakcie codziennej pracy
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
https://effect.edu.pl/szkolenia-komputerowe/power-query-excel?date=74388
ŁĄCZENIE DANYCH Z WIELU IDENTYCZNYCH PLIKÓW W JEDNĄ BAZĘ DANYCH GOTOWĄ DO DALSZYCH ANALIZ I RAPORTOWANIA
np. sprzedaż, płace, produkcja, nieobecności, zatrudnienie, stany magazynowe, dowolne dane, gdzie każdy dzień, tydzień, miesiąc jest w nowym pliku i co generujesz kolejny plik, który również będzie musiał być uwzględniony w analizie
- Jest wiele plików z danymi np. z kilku miesięcy.
- W każdym pliku jest jeden arkusz, a w nim analogiczne dane.
- Każdy arkusz może mieć takie same lub różne kolumny o tych samych nazwach – omówimy, jakie to ma konsekwencje dla bazy danych i jak z tym pracować.
- Dodatkowo dane trzeba jeszcze uporządkować, żeby można na nich było robić tabele przestawne:
– rozdzielić dane z jednej kolumny do wielu,
– przestawić z poziomu do pionu,
– usunąć niepotrzebne informacje i dołożyć brakujące,
– znaleźć błędy, zdiagnozować je i poprawić,
– porobić obliczenia na datach – jakie problemy z datami napotkasz w Power Query?
– dołożyć krok wstecz dane, które niechcący zniknęły.
ŁĄCZENIE DANYCH Z WIELU PLIKÓW ZAWIERAJĄCYCH ANALOGICZNE DANE, ALE W WIELU ARKUSZACH W JEDNĄ BAZĘ DANYCH GOTOWĄ DO DALSZYCH ANALIZ I RAPORTOWANIA
- Jest wiele plików z danymi np. z kilku dni.
- W każdym pliku jest wiele arkuszy, a w nich analogiczne dane. Każdy plik może mieć inną ilość arkuszy.
- Każdy arkusz może mieć takie same lub różne kolumny – omówimy, jakie warunki muszą być spełnione, aby dane zaczytały się prawidłowo do odpowiedniej kolumny.
- Dodatkowo dane trzeba jeszcze dopracować:
– dołożyć dodatkowe informacje z innych plików – wyjaśnimy, dlaczego dane nie chcą się pojawić i jak to poprawić,
– zrobić niezbędne obliczenia – omówimy problemy, jakie tu można spotkać, poprawimy błędy, żeby dane były prawidłowe,
– załadować dane do Excela, ale tylko te potrzebne, pomocnicze nie, żeby nie zabierały niepotrzebnie miejsca.
ŁĄCZENIE DANYCH Z WIELU ZUPEŁNIE RÓŻNYCH PLIKÓW W JEDNĄ BAZĘ DANYCH GOTOWĄ DO DALSZYCH ANALIZ I RAPORTOWANIA
Masz różne pliki, z różnymi danymi, które musisz połączyć w jedną bazę danych np:
- Jest wiele plików z danymi np. z kilku miesięcy.
- Są dodatkowe pliki z informacjami uzupełniającymi do powyższych plików.
- Łączymy dane z tych zupełnie różnych tematycznie plików (być może prowadzonych przez różne osoby czy działy) w jedną bazę danych, żeby zrobić duży zbiorczy raport na dany temat.
- Dodatkowo dane trzeba jeszcze dopracować:
– dołożyć dodatkowe kolumny z informacjami, z których źródeł są uzyskane poszczególne dane,
– dołożyć dane, których brakuje wykorzystując słowniki – omówimy problemy, jakie powoduje nieprawidłowe przygotowanie takiego słownika, poprawimy błędy, żeby dane były prawidłowe,
– połączyć dane z wielu różnych źródeł – zobaczymy, jakie tu możemy napotkać problemy i je rozwiążemy, żeby uzyskać dane, o które nam chodziło bez błędów,
– załadować dane do Excela, ale tylko te potrzebne, pomocnicze nie, żeby nie zabierały niepotrzebnie miejsca.
PRZEKSZTAŁCANIE POŁĄCZONYCH DANYCH DO WŁASNYCH POTRZEB
- Scalanie i dołączanie dodatkowych danych z innych plików.
- Dodawanie zupełnie nowych kolumn z danymi za pomocą obliczeń standardowych i niestandardowych.
- Czyszczenie bazy danych z niepotrzebnych informacji.
- Przekształcanie kolumn daty, tekstu, liczb, aby pozyskać z nich nowe potrzebne informacje.
- Grupowanie i agregowanie bardzo dużych baz danych w gotowe raporty.
- Obsługa błędów – znajdywanie, diagnozowanie i poprawianie.
- Zapisywanie, edytowanie i modyfikowanie już istniejących zapytań.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Power Query w Excelu – raportowanie od ręki | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 033,20 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto840,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto129,15 PLN
- Koszt osobogodziny netto105,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Trener Effectu
Specjalista w dziedzinie zarządzania finansami przedsiębiorstw i wieloletni praktyk z zakresu finansów i rachunkowości.
Posiada certyfikat księgowy ministra finansów uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.
Dzięki doświadczeniu w obszarze rachunkowości i finansów, przekazuje wiedzę i rozwiązania z zakresu zastosowania Excel’a, które można wykorzystać w codziennej pracy na niemalże każdym stanowisku.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie elektronicznej.
Informacje dodatkowe
Podana liczba godzin usługi dotyczy godzin lekcyjnych.
Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z ćwiczeniami, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.
Organizujemy szkolenia zamknięte, prowadzone przez ekspertów, praktyków w danej branży. Koncentrujemy się na potrzebach dobrze zdefiniowanych. Dostarczamy rozwiązania dostosowane zarówno do oczekiwań Uczestników, ich sposobu pracy, jak i specyfiki Firmy, jej kultury organizacyjnej oraz wyznaczonych celów. Skorzystaj z naszego Katalogu autorskich programów albo wspólnie wypracujmy nową ofertę szkoleniową uwzględniającą rzeczywiste potrzeby Twojej firmy.
Zapytaj o szkolenie zamknięte.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania sprzętowe:
- W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem.
- Proste, intuicyjne uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
- Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.
-
Nasze szkolenie umożliwia interakcję i zadawanie pytań na każdym etapie prowadzanie. Uczestnicy mają bezpośredni kontakt z Prowadzącym bez konieczności zadawania pytań na czacie.
Do szkolenia wymagane jest posiadanie Excela w wersji 2016 lub nowszej albo Excela 2010 lub 2013 z doinstalowanym dodatkiem Power Query. Można go pobrać bezpłatnie ze strony Microsoft.
Na tym szkoleniu bardzo ułatwia pracę korzystanie z dwóch monitorów.
Na jednym obserwujesz, co pokazuje trener, na drugim wykonujesz swoje zadanie.