Zarządzanie zmianą i stresem w prowadzeniu działalności gospodarczej.
Zarządzanie zmianą i stresem w prowadzeniu działalności gospodarczej.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Włąśćiciele i Pracownicy firmy, którzy chcą poznać techniki w zakresie zarządzania zmianą i stresem pojawiającym się w wyniku prowadzenia firmy, aby nie wpływały ujemnie na działanie firmy.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji01-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest pozyskanie wiedzy teoretycznej i doświadczenia praktycznego w zakresie zarządzania zmianą i stresem pojawiającym się w wyniku prowadzenia firmy, zapobiegania negatywnym skutkom zmian i stresu z nimi związanego, aktywnego udziału w procesie zmian, aby nie wpływały ujemnie na działanie firmy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje zmiany. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia istoty zmiany. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Omawia zmiany zachodzące w firmie. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Opisuje popełniane błędy w procesie planowania i realizacji zmian, jak im zapobiegać. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Efektywnie pracuje w procesie zmian. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Omawia procesy wdrożenia zmian organizacyjnych. | Kryteria weryfikacji Organizuje proces wdrożenia zmian. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje czynniki sprzyjające wdrożeniu zmian i hamujące proces ich realizacji. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Omawia psychospołeczne bariery wdrażania zmian. | Kryteria weryfikacji Wymienia rodzaje oporu wobec zmian i sposoby przezwyciężania negatywnych postaw. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Redukuje napięć i konflikty w sytuacji zmiany. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Przestrzega nowe normy i zasady organizacji wewnętrznej. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Komunikuje o zmianach. | Kryteria weryfikacji Opowiada o zmianach. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Informuje kontrahentów o zmianach organizacyjnych. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Udziela informacji o trudnych pytaniach na temat zmian. Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach. | Kryteria weryfikacji Opisuje mechanizmy psychologiczne utrudniające akceptację zmiany | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Radzi sobie z negatywnymi reakcjami rozmówców. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje postawy wobec zmian. | Kryteria weryfikacji Omawia obawy wobec zmian. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Definiuje krzywą przemiany emocjonalnej w sytuacji zmiany. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Określa co dalej w firmie po wprowadzeniu zmian. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Omawia opory na drodze zmian. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Definiuje stres. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia Eustres i dystres. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Omawia oblicza stresu pojawiającego się w pracy. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje źródła stresu zewnętrzne i wewnętrzne. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje typowe objawy stresu. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Wymienia jakie zmiany stres wywołuje w naszym organizmie i zachowaniu. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Omawia natychmiastowe i opóźnione reakcja na stres. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Rozróżnia techniki radzenia sobie ze stresem na poziomie emocjonalnym, poznawczym oraz fizycznym. | Kryteria weryfikacji Używa metod szybkiego poradzenia sobie ze stresem. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Redukuje stres, buduje indywidualną odporność na stres. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Kieruje własnymi emocjami. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Radzi sobie w sytuacjach stresowych. | Kryteria weryfikacji Wzmacnia własną odporność i walkę ze stresem wywołanym pracą. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Kontroluje swoje emocji. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Redukuje stres związany z zachodzącymi zmianami. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia poznaje potrzebyrynku i własnego doskonalenia | Kryteria weryfikacji Planuje swój rozwój zawodowy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I DZIEŃ
1. Definicja zmiany:
Wyjaśnienie istoty zmiany.
Zmiana - rewolucja czy ewolucja?
Najczęściej popełniane błędy w procesie planowania i realizacji zmian, jak zapobiegać.
Efektywność organizacji w procesie zmian.
2. Proces wdrożenia zmian organizacyjnych:
Organizacja procesu wdrożenia zmian – co należy wziąć pod uwagę?
Czynniki sprzyjające wdrożeniu zmian i hamujące proces ich realizacji
3. Psychospołeczne bariery wdrażania zmian:
Rodzaje oporu wobec zmian i sposoby przezwyciężania negatywnych postaw
Redukowanie napięć i konfliktów w sytuacji zmiany.
Przestrzeganie nowych norm i zasad organizacji wewnętrznej
4. System komunikacji o zmianach – co to oznacza w praktyce?
Dlaczego powinniśmy mówić o zmianach?
Kiedy i jak informować kontrahentów o zmianach organizacyjnych?
Komunikowanie zmian w poszczególnych etapach zmiany.
5. Trudne pytania na temat zmian. Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach?
Mechanizmy psychologiczne utrudniające akceptację zmiany
„Trudny” rozmówca i „trudne sytuacje”. Co to właściwie oznacza w komunikowaniu zmian?
Radzenie sobie z negatywnymi reakcjami rozmówców. Czego unikać żeby niepotrzebnie nie podgrzać atmosfery?
6. Postawy wobec zmian:
Dlaczego część ludzi obawia się zmian?
Zmiana i emocje. Krzywa przemiany emocjonalnej w sytuacji zmiany.
Zmiana w firmie… i co dalej?
7. Opory na drodze zmian.
II DZIEŃ
- Czym jest stres?
Eustres i dystres.
2. Oblicza stresu pojawiającego się w pracy.
Źródła stresu zewnętrzne i wewnętrzne.
Typowe objawy stresu.
Jakie zmiany stres wywołuje w naszym organizmie i zachowaniu?
Natychmiastowa reakcja na stres.
Opóźniona reakcja na stres.
3. Techniki radzenia sobie ze stresem na poziomie emocjonalnym, poznawczym oraz fizycznym.
Metody szybkiego poradzenia sobie ze stresem.
Sposoby redukcji stresu.
Jak budować indywidualną odporność na stres.
4. Umiejętność kierowania własnymi emocjami.
5. Efektywne sposoby radzenia sobie w sytuacjach stresowych.
6. Strategia na wzmacnianie własnej odporności i walkę ze stresem wywołanym pracą.
7. Kontrola emocji.
Inteligencja emocjonalna.
Pozytywne emocje.
Kumulowanie negatywnych emocji.
8. Stres związany ze zmianą.
9. Walidacja.
Usługa będzie realizowana w godzinach dydaktycznych 16 godzin dydaktycznych = 12 godzin zegarowych
Warunki organizacyjne: sala wyposażona w niezbedny sprzęt do prowadzenia tego typu szkoleń: krzesła, stoliki, ekran, rzutnik, laptop. Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Definicja zmiany | Prowadzący Agnieszka Kacprzyk | Data realizacji zajęć 02-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Proces wdrożenia zmian organizacyjnych | Prowadzący Agnieszka Kacprzyk | Data realizacji zajęć 02-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Psychospołeczne bariery wdrażania zmian | Prowadzący Agnieszka Kacprzyk | Data realizacji zajęć 02-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Kacprzyk | Data realizacji zajęć 02-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 System komunikacji o zmianach – co to oznacza w praktyce? | Prowadzący Agnieszka Kacprzyk | Data realizacji zajęć 02-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Trudne pytania na temat zmian. Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach? | Prowadzący Agnieszka Kacprzyk | Data realizacji zajęć 02-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Postawy wobec zmian. Opory na drodze zmian | Prowadzący Agnieszka Kacprzyk | Data realizacji zajęć 02-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Czym jest stres?Oblicza stresu pojawiającego się w pracy. | Prowadzący Agnieszka Kacprzyk | Data realizacji zajęć 03-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Techniki radzenia sobie ze stresem na poziomie emocjonalnym, poznawczym oraz fizycznym. | Prowadzący Agnieszka Kacprzyk | Data realizacji zajęć 03-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Umiejętność kierowania własnymi emocjami. | Prowadzący Agnieszka Kacprzyk | Data realizacji zajęć 03-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Kacprzyk | Data realizacji zajęć 03-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Efektywne sposoby radzenia sobie w sytuacjach stresowych | Prowadzący Agnieszka Kacprzyk | Data realizacji zajęć 03-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Strategia na wzmacnianie własnej odporności i walkę ze stresem wywołanym pracą. | Prowadzący Agnieszka Kacprzyk | Data realizacji zajęć 03-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Kontrola emocji. Stres związany ze zmianą | Prowadzący Agnieszka Kacprzyk | Data realizacji zajęć 03-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto156,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto156,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Kacprzyk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt szkoleniowy
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane jest w trybie godzin dydaktycznych: 16 godziny dydaktyczne = 12 godziny zegarowe. Cena nie obejmuje dojazdu, zakwaterowania i wyżywienia uczestnika. Przerwy nie wliczają się do godzin szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi