Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową.
Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Przedsiębiorcy i pracownicy na stanowiskach kierowniczych; pracownicy awansujący na stanowisko kierownicze.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników4
- Data zakończenia rekrutacji22-08-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi23
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
- Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową,- Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji,
- Umiejętność wdrożenia zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności,
- Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami
rynku pracy,
- Budowa prorodzinnej kultury pracy,
- Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy,
- Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami
rynku pracy.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Dopasowuje i wdraża rozwiązania komunikacyjne dostosowane donowych modeli i form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Kwestionariusz samooceny na bazie kwestionariusza (skalaLickerta) opartego o zakresy oczekiwanej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych przypisanych do tej kompetencji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Buduje i wdraża rozwiązania zapewniające dobrą komunikację międzyróżnymi grupami pracowników, jak również pełną ich integrację z firmą. | Kryteria weryfikacji Zadanie praktyczne – przygotowanie form wsparcia dla menedżerabudującego nowy zespół działający w oparci o nowy model i formę świadczenia pracy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Buduje pozytywne nastawienie i gotowość pracowników do stałegorozwoju i nabywania nowych kompetencji (zob. reskilling). | Kryteria weryfikacji Test kompetencyjny na bazie metodologii Sytuacyjnego TestuDecyzyjnego (Situational Decision Test). Minimum pięć pytań sytuacyjnych odnoszących się do opisanych w kompetencji efektów uczenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europiezwiązanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie / studium przypadku oparte o zaplanowanie podziałupracy w różnicowanym wiekowo zespole. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziejracjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie / studium przypadku oparte o zaplanowanie podziałupracy w różnicowanym wiekowo zespole. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych/ pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie / studium przypadku oparte o zaplanowanie podziałupracy w różnicowanym wiekowo zespole. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiuosób starszych. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie / studium przypadku oparte o zaplanowanie podziałupracy w różnicowanym wiekowo zespole. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Adaptuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracydla osób „50+”. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie / studium przypadku oparte o zaplanowanie podziałupracy w różnicowanym wiekowo zespole. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego)różnych grup wiekowych pracowników | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie / studium przypadku oparte o zaplanowanie podziałupracy w różnicowanym wiekowo zespole. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grupwiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie / studium przypadku oparte o zaplanowanie podziałupracy w różnicowanym wiekowo zespole. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
- Komunikacja międzypokoleniowa: Techniki i narzędzia efektywnej komunikacji między różnymi pokoleniami w zespole.
- Zarządzanie wiekiem: Strategie komunikacyjne dostosowane do różnych grup wiekowych.
2. Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością
- Komunikacja w różnorodności: Jak skutecznie komunikować się w zróżnicowanym środowisku.
- Wielokulturowość w organizacji: Budowanie kultury organizacyjnej wspierającej różnorodność.
3. Równość szans, niedyskryminacja i transparentność
- Zasady równości w komunikacji: Wprowadzenie do zasad równości szans i ich zastosowanie w komunikacji.
- Transparentność w zarządzaniu: Jak transparentność wpływa na efektywność komunikacji zespołowej.
4. Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników
- Nowe wyzwania rynku pracy: Dostosowanie komunikacji do zmieniających się wymagań rynku.
- Rozwój potencjału pracowników: Komunikacyjne aspekty zarządzania rozwojem pracowników.
5. Budowa prorodzinnej kultury pracy
- Prorodzinna komunikacja: Strategie budowania kultury pracy przyjaznej rodzinie.
- Wsparcie dla pracowników: Komunikacja jako narzędzie wsparcia dla pracowników z rodzinami.
6. Powtórzenie i zastosowanie wiedzy
- Przegląd technik komunikacyjnych: Powtórzenie i utrwalenie zdobytej wiedzy.
- Studium przypadku: Praktyczne zastosowanie technik komunikacyjnych w zarządzaniu zespołem.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 26-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 26-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 27-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Równość szans, niedyskryminacja i transparentność | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 27-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Równość szans, niedyskryminacja i transparentność | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 27-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 28-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Budowa prorodzinnej kultury pracy | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 28-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Powtórzenie i zastosowanie wiedzy | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 29-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 020,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 020,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto174,78 PLN
- Koszt osobogodziny netto174,78 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Maciej Pyszka
i ekspert ds. pozyskiwania klienta i budowania długotrwałych relacji biznesowych. Ekspert ds.
analizy konkurencji i otoczenia biznesu, wdrażania strategii marketingowych i sprzedażowych.
Skutecznie identyfi kuje potrzeby klientów i pomaga
organizacjom utrzymać wysoką pozycję na rynku.
15.05.01.2015-15.08.2017 Doradca Biznesowy
BIT Sp. Z O.O. W Gdyni (mapowanie procesów, stworzenie i wdrożenie strategii sprzedażowej i
marketingowej fi rmy)
od 01.03.2017–chwili obecnej właściciel fi rmy doradczo-szkoleniowej. Szkoleniowiec, ekspert
biznesowy, który towarzyszy fi rmom w procesach, negocjacji i mediacji, przy tworzeniu strategii
sprzedażowych, marketingowych i biznesowych oraz mapowania procesów w fi rmie. Magister
politologii (Uniwersytet Gdański)
Szkoleniowiec i doradca biznesowy (ponad 1600 godzin szkoleniowych i ponad 700 doradczych,
w tym 280 godzin szkoleniowych w obszarze o podobnej tematyce dla osób dorosłych
przeprowadzonych w ostatnich 24 miesiącach .
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Z uwagi na zdalną formę szkolenia materiałami dla uczestników będzie prezentacja w formie elektronicznej oraz ćwiczenia wraz zopisem sposobu wykonywania.
Po zakończeniu usługi rozwojowej uczestnik otrzyma stosowne zaświadczenie i certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uzyskania zaświadczenia i certyfikatu jest uczestnictwo w conajmniej 80% oraz zaliczenie testu poprzez uzyskanie przynajmniej 80% poprawnych odpowiedzi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Przerwy nie są wliczane do czasu trwania szkolenia
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa szkoleniowa realizowana w formie zdalnej będzie odbywała się w czasie rzeczywistym. Podczas usługi szkoleniowej będąwykorzystywane różne elementy: wykład, czat, ćwiczenia, testy, ankiety, udostępnianie ekranu, współdzielenie ekranu, dyskusje i inne.Warunki techniczne:
a) Rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa rozwojowa: Usługa szkoleniowa "Marketing wgospodarce cyfrowej" realizowana będzie zdalnie w czasie rzeczywistym przy wykorzystaniu aplikacji „TEAMS”.
b) Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Komputer(PC lub laptop) lub tablet lub telefon komórkowy: - Połączenie internetowe - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub4G / LTE)- Głośniki i mikrofon - wbudowany lub wtyk USB lub bezprzewodowy Bluetooth - Kamera internetowa lub kamera internetowaHD - wbudowana lub wtyczka USB lub kamera HD lub kamera HD z kartą przechwytywania wideo - Dwurdzeniowy procesor 2 GHz lubszybszy (zalecany 4- rdzeniowy) (i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD) - 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB) - System operacyjny Windows 8(zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja) – dla PC lub laptopa
c) Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: - Stałe łącze internetowe oprędkości 1,5 Mbps (zalecane 2,5 Mbps z obrazem w jakości HD - 800kbps / 1.0Mbps (góra / dół) dla wysokiej jakości wideo - Wprzypadku widoku galerii / lub video HD 720p: 1,5 / 1,5 (góra / dół) - Odbieranie wideo HD 1080p wymaga 2,5 (w górę / w dół) -Przesyłanie wideo HD 1080p wymaga 3,0 (w górę / w dół) - Tylko do udostępniania ekranu (brak miniatury wideo): 50-75 - Doudostępniania ekranu z miniaturą wideo: 50-150 - W przypadku audio VoiP: 60-80 - W przypadku telefonu Zoom: 60-100
d) Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: - Przeglądarka internetowa:Google Chrome, Firefox, lub Safari (zaktualizowane do najnowszej wersji) - Bezpłatna aplikacja „TEAMS" - Programy z możliwościąodczytywania dokumentów „pdf”, „.doc”, „.xlsx”, ”.xls”, „.pptx”, „.
link do szkolenia: https://teams.live.com/meet/9483261991722?p=5z8JF1TAoJYCQdGH9f