Specjalista ds. Zamówień Publicznych - Certyfikowane warsztaty praktyczne z uwzględnieniem Nowej Ustawy PZP.
Specjalista ds. Zamówień Publicznych - Certyfikowane warsztaty praktyczne z uwzględnieniem Nowej Ustawy PZP.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Zamówienia publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- pracownicy wydziałów zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego i administracji rządowej;
- specjaliści ds. zamówień publicznych zatrudnieni w jednostkach służby zdrowia, szkolnictwie, służbach mundurowych, wymiarze sprawiedliwości, ośrodkach pomocy społecznej, urzędach pracy;
- przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego;
- przedstawiciele administracji rządowej;
- wszystkie osoby pragnące zdobyć kompleksową wiedzę na temat funkcjonowania systemu zamówień publicznych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji20-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom wiedzy i kwalifikacji niezbędnych do prawidłowego wykonywania obowiązków specjalisty ds. zamówień publicznych. Szczególny nacisk zostanie położony na wiedzę merytoryczną i zajęcia praktyczne bezpośrednio związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - Umiejętność dostosowania reakcji do różnorodnych kontekstów zawodowych- Wybór adekwatnych metod do dalszego kształcenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
1. Wprowadzenie do zamówień publicznych.
Rynek zamówień publicznych w Polsce.
System źródeł prawa;
Pojęcie zamówienia i progi stosowania przepisów ustawy Pzp.
Zamawiający- podmioty zobowiązane do stosowania Pzp.
Pojęcie wykonawcy.
Definicje ustawowe.
2. Zasady udzielania zamówień publicznych.
Zasada równego traktowania i uczciwej konkurencji, przejrzystości i proporcjonalności.
Zasada jawności postępowania.
Zasada pisemności i stosowania języka polskiego.
Zasada efektywności.
Konsekwencje naruszenia zasad przez Zamawiającego - praktyczne warsztaty.
3. Przygotowanie i prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia - wstęp.
Planowanie postępowania.
Szacowanie wartości zamówienia.
Zasady obowiązujące przy sporządzaniu opisu przedmiotu zamówienia.
Wykonawca- warunki udziału, przesłanki wykluczenia z postępowania;.
Treść i publikacja ogłoszeń.
Jednolity Europejski Dokument Zamówienia - spełnianie warunków udziału w postępowaniu przez wykonawcę - praktyczne warsztaty.
4. Specyfikacja warunków zamówienia – opis potrzeb i wymagań.
Udostępnianie i przekazywanie SWZ.
Wyjaśnienia i modyfikacje SWZ.
Dzień 2
5. Podstawowe tryby udzielania zamówień - krok po kroku.
Przetarg nieograniczony.
Przetarg ograniczony.
Tryb podstawowy – trzy warianty;
6. Pozostałe tryby w zamówieniach publicznych.
Negocjacje z ogłoszeniem.
Negocjacje bez ogłoszenia.
Dialog konkurencyjny.
Partnerstwo innowacyjne
Zamówienie z wolnej ręki.
7. Przygotowanie oferty.
Treść oferty.
Forma, termin składania.
Prawidłowe sporządzanie i podpisywanie ofert- wady oświadczeń woli.
Pozostałe dokumenty składane przez wykonawców- kompletowanie dokumentacji.
Przygotowywanie oferty- praktyczne warsztaty.
Sprawdzanie zgodności oferty z SWZ- praktyczne warsztaty.
8. Proces wyboru oferty.
Otwarcie ofert.
Poprawianie omyłek w ofercie..
Kryteria oceny ofert.
Odrzucenie oferty.
Badanie i ocena ofert.
Kwalifikacja podmiotowa wykonawców – procedura odwrócona.
Wybór najkorzystniejszej oferty.
Zasady rozstrzygania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w przypadku złożenia tylko jednej oferty.
Dokonywanie wyboru oferty- praktyczne warsztaty, praca grupowa, dyskusja.
Dzień 3
9. Umowa w zamówieniach publicznych.
Zawarcie umowy- informacje ogólne.
Klauzule zakazane i postanowienia obligatoryjne.
Waloryzacja.
Gwarancja jakości, rękojmia za wady, warunki płatności.
Zmiana umowy.
Odstąpienie od umowy.
10. Środki ochrony prawnej.
Odwołanie i postępowanie odwoławcze.
Postępowanie skargowe.
Przygotowujemy odwołanie- praktyczne warsztaty, praca grupowa, dyskusja.
11. Odpowiedzialność za błędy w postępowaniu.
Odpowiedzialność wynikająca z ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów,
Odpowiedzialność wynikająca z przepisów karnych.
12. Źródła informacji o zamówieniach publicznych.
13. Podsumowanie istotnych informacji dla Zamawiających i Wykonawców w zakresie nowego prawa zamówień publicznych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Specjalista ds. Zamówień Publicznych - certyfikowane warsztaty praktyczne z uwzględnieniem Nowej Ustawy PZP. | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 27-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Specjalista ds. Zamówień Publicznych - certyfikowane warsztaty praktyczne z uwzględnieniem Nowej Ustawy PZP. | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 28-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Specjalista ds. Zamówień Publicznych - certyfikowane warsztaty praktyczne z uwzględnieniem Nowej Ustawy PZP. | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 29-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 955,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 590,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto81,49 PLN
- Koszt osobogodziny netto66,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Trener SEMPER
Jest konsultantem dla różnorodnych instytucji publicznych i przedsiębiorstw prywatnych.
Były Dyrektor Biura Zamówień Publicznych w Urzędzie Miasta, gdzie nadzorował i koordynował procesy przetargowe na różnorodne projekty infrastrukturalne oraz usługowe.
Doradca w kancelarii prawniczej specjalizującej się w prawie zamówień publicznych, gdzie udzielał porad prawnych, analizował dokumentacje przetargowe oraz reprezentował klientów w sporach związanych z zamówieniami publicznymi.
Współautor nowelizacji ustawy o zamówieniach publicznych, wnioskując o wprowadzenie zmian mających na celu usprawnienie procesu przetargowego i zwiększenie przejrzystości.
Prowadził szereg szkoleń, warsztatów i wykładów na temat prawnych i praktycznych aspektów zamówień publicznych, dzieląc się wiedzą z szerokim gronem odbiorców.
Głęboka znajomość prawa zamówień publicznych oraz aktualnych przepisów.
Umiejętność interpretacji dokumentacji przetargowej i sporządzania wniosków ofertowych.
Doskonała zdolność analizy ryzyka i oceny zgodności procesów przetargowych z obowiązującymi regulacjami.
Znajomość praktycznych narzędzi zarządzania projektami w kontekście zamówień publicznych.
To autorytet w dziedzinie zamówień publicznych, którego obecność jako trenera na szkoleniu zagwarantuje wartościową edukację oraz praktyczne umiejętności uczestnikom.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
Materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
Informacje dodatkowe
-
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi