Psychologia sprzedaży. Trudny klient, roszczeniowy w sprzedaży i negocjacjach. Obiekcje, reklamacje, złe emocje klientów - jak sobie z nimi radzić ?
Psychologia sprzedaży. Trudny klient, roszczeniowy w sprzedaży i negocjacjach. Obiekcje, reklamacje, złe emocje klientów - jak sobie z nimi radzić ?
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które chcą nauczyć się jak radzić sobie w trudnych sytuacjach z klientami. Właściciele firm oraz osoby odpowiedzialne za sprzedaż i zakupy w MŚP.
Pracownicy działu sprzedaży mający przynajmniej roczny staż pracy na podobnym stanowisku.
Menedżerowie zespołów sprzedażowych i zakupowych.
Osoby odpowiedzialne za kontakty z klientami, sprzedaż, zakupy w firmie i kontakty z dostawcami. Koordynatorzy ds. zakupów. Logistycy i odbiorcy usług.
Osoby te powinny posiadać podstawowe umiejętności komunikacyjne i kompetencje oraz podstawowe sprzedażowe (zakupowe).
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji11-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
CEL: Szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego i skutecznego radzenia sobie w trudnych sytuacjach z Klientem. Uczestnik szkolenia poprzez doskonalenie umiejętności komunikacyjnych będzie potrafił poradzić sobie w rozmowie z trudnymi klientami, złymi emocjami oraz krytyką. Nauczy się technik komunikacyjnych, które pozwolą na radzenie sobie w rozmowie ze stresem, Klientem roszczeniowym klientem, atakującym oraz stosującym manipulację min. kłamstwa.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia podstawowe zasady sprzedaży i marketinguCharakteryzuje problemy klientów Obsługuje trudnych klientów Rozróżnia emocje klientów Definiuje zachowania klientów trudnych Kontroluje emocje swoje i klienta Pozna techniki radzenia sobie z obiekcjami Planuje trudne rozmowy z klientami Kontroluje techniki komunikacyjne | Kryteria weryfikacji praktyczne zastosowanie technik wpływu i zasad skutecznej komunikacji w rozmowie z klientem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Cel biznesowy
Podniesienie skuteczności prowadzonych rozmów handlowych z trudnymi klientami i zwiększenie sprzedaży o min 5% w ciągu roku.Efekt usługi
Zastosowanie w praktyce (case study) skutecznych technik komunikacyjnych sprzedażowych i negocjacyjnych. Poznanie i wykorzystanie technik wpływu z scenkach sytuacyjnych z udzieleniem informacji zwrotnej przez uczestników szkolenia.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Case stady oraz obserwacja zastoswania poznancyh technik. PRE TEST przed ropoczęciem szkolenia oraz POST TEST na jego zakończenie.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program usługi.
Szkolenie prowadzone jest w formie krótkich wykładów ok 20% czasu szkolenia oraz w 80% z zajęć praktycznych (case study).
Podczas szkolenia uczestnik nauczy sie jak stosować właściwe komunikaty w sytuacji złych emocji klienta (krzyk, kłamstwa, obrażanie...). Zastosuje właściwe techniki i metody pozwalające na przejście od konfrontacji do kooperacji.
Moduł 1 godz. 09:00-13:00 Efektywna komunikacja.
- Zasady i style komunikacji, czynniki sukcesu w kontaktach z klientami.
- Znaczenie komunikacji w firmie oraz we współpracy z klientami na różnych poziomach w organizacji (księgowość, dział sprzedaży, logistyka...)
- Czym jest percepcja? Style komunikacji (słuchowcy, wzrokowcy...). Kanały percepcji (wykład, warsztaty i ćwiczenia).
- Rozpoznanie gry przeciwnika, postawy trudnych klientów. Co robi trudny klient (fakty, cytaty...)? Czym są zachowania?
- Komunikacja w sytuacjach kryzysowych z klientami: podejście i zasady wg Ury.
- Aktywne słuchanie jako kluczowa umiejętność w rozmowie z klientem i sytuacjach kryzysowych.
Przerwa godz. 13:00-13:15
Moduł 2 godz. 13:15-17:00 Zachowania i emocje klientów. Asertywność.
- Czym jest atak, blef, blok? Po jakich zachowaniach, komunikatach rozpoznamy grę przeciwnika. Odkodowanie klienta.
- Rola pytań kierunkowych, otwartych i zamkniętych. Wyćwiczenie właściwych technik stosowanych w rozmowach z trudnymi klientami.
- Rola parafrazy w rozmowie roszczeniowej, reklamacjach i obiekcjach. Wyćwiczenie technik parafrazowania, obserwacje i wnioski.
- Asertywność czym jest, jak stosować asertywną odmowę. Budowanie komunikatów „Ja czyje gdy TY...". Radzenie sobie z emocjami własnymi, rozmówcy oraz krytyką
Moduł 3 godz. 09:00-13:00 Złe emocje klientów. Radzenie sobie ze stresem.
- Czynniki wpływające na sytuacje stresowe, napięcie fizyczne i psychiczne (wykład interaktywny, ćwiczenia, obserwacje i wnioski)
Przerwa godz. 13:00-13:15
Moduł 4 godz. 13:15-17:00 Warsztaty - przełamywanie trudnych posatw klientów.
- Trudne sytuacje biznesowe (stresogenne). Jak się do nich przygotować, jak sobie z nimi radzić? Złe emocje klientów.
- Blok, atak, blef - scenki sytuacyjne wg. URY
- Nadinterpretacja, kiedy powstaje, jakie są skutki i jak radzić sobie w sytuacji złych emocji klienta (krzyk, krytyka, wulgaryzmy...)
- Jak stres wpływa na ciało i umysł. Technik relaksacji oraz przygotowania do trudnych rozmów z klientami. Samoregulacja emocji i technika pozytywnego nastawienia.
- Planowanie działań pozwalających na lepszą samokontrole zachowań: wykład, ćwiczenia oraz plan działania.
- Możliwe doprecyzowanie oczekiwań przed rozpoczęciem szkolenia w celu odniesienia do rzeczywistych sytuacji (Trener prześle arkusz do wypełnienie tzw. PREWORK).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 845,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto115,31 PLN
- Koszt osobogodziny netto93,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Cezary Handziuk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Po zakończeniu usługi uczestnik otrzymuje certyfikat MSUES wraz z numerem identyfikacyjnym. Ponadto uczestnicy biorący udział w szkoleniu otrzymają skrypt oraz slajdy do samodoskonalenia opracowane study z rozmów z klientami. W trakcie szkolenia będą mieli okazję zobaczyć film video ze scenkami biznesowymi dot. trudnych sytuacji z klientami.
Mają także możliwość bezpośredniego kontaktu (konsulatcji) z trenerem prowadzacycm szkolenie.
Adres
Adres
U klienta, na terenie całej Polski, miejsce szkolenia do uzgodnienia
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi