Dobre praktyki podczas realizacji projektów unijnych w Perspektywie Finansowej 2021-2027-2-dniowe warsztaty szkoleniowe.
Dobre praktyki podczas realizacji projektów unijnych w Perspektywie Finansowej 2021-2027-2-dniowe warsztaty szkoleniowe.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w szkoleniu szczególnie zachęcamy:
• przedstawicieli wnioskodawców aplikujących o wsparcie;
• koordynatorów i kierowników projektu;
• partnerów, konsorcjantów, podmioty upoważnione do ponoszenia wydatków;
• personel projektu;
• pracowników działów zakupów i zamówień;
• głównych księgowych i kierowników działów finansowo-księgowych;
• opiekunów projektów z ramienia instytucji zarządzającej, instytucji pośredniczącej, instytucji wdrażającej;
• pracowników instytucji audytowej.
Zakres merytoryczny szkolenia przygotowany jest tak aby w programie mogły uczestniczyć osoby z doświadczeniem w zakresie realizacji projektów unijnych, jak również przedstawiciele instytucji, organizacji i przedsiębiorstw, którzy nie mieli jeszcze styczności z przedsięwzięciami współfinansowanymi ze środków Unii Europejskiej. - Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji06-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zaangażowanie Uczestników w proces prawidłowej realizacji projektów unijnych, które są na etapie planowania/realizacji/utrzymania efektów. Uczestniczy nabędą umiejętności zarządzania projektem UE i utrzymania jego rezultatów. Podczas warsztatów uczestniczy zidentyfikują dobre praktyki i ryzyka związane z prowadzeniem projektu UE.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji • Walidacja usługi odbędzie się poprzez arkusz ankiety ewaluacyjnej w formie 5 pytań otwartych oraz 6 zamkniętych, przekazywanej dla uczestnika w ostatnim dniu szkolenia podczas ostatniej przerwy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Zasady skutecznej realizacji projektu współfinansowanego ze środków UE
- Właściwa ocena wniosku o dofinansowanie
- Umowa o dofinansowanie
- Ocena kwalifikowalności projektu i wydatków
- Ocena kwalifikowalności Wnioskodawcy (status MSP, powiązania kapitałowe lub osobowe)
- Obowiązkowe procedury i rozwiązania instytucjonalne w zakresie realizacji projektu
- Zasady budowy personelu projektu
- Zmiany w projekcie
- Dobre praktyki w obszarze zarządzania projektem.
2. Stosowanie zasady konkurencyjności
- Zasady szacowania wartości zamówienia
- Zapytania ofertowe/zamówienia zgodne z zasadą konkurencyjności
- Baza konkurencyjności
- Konflikt interesów
- Przykłady naruszeń wymogów programowych w zakresie procedur zawierania umów.
- Warsztaty – przygotowanie kryteriów lub warunków udziału do przedstawionego opisu przedmiotu zamówienia
3. Promocja projektów unijnych
- Obowiązkowe formy działań informacyjno-promocyjnych
- Przykłady zastosowań działań informacyjno-promocyjnych w poszczególnych typach projektów
- Dobre praktyki w zakresie dokumentowania i archiwizacji działań promocyjnych.
- Warsztaty – przygotowanie tablicy informacyjnej o projekcie
4. Skuteczne rozliczanie środków unijnych
- Zasady wyodrębnionej ewidencji księgowej
- Przykłady poprawnych zapisów Polityki rachunkowości, Zakładowego Planu Kont oraz księgowań.
- Obowiązki w zakresie sporządzania rozliczeń projektu
- Zasady i terminy sporządzania Wniosków o płatność
- Typowe błędy w rozliczeniu finansowym
- Warsztaty – case study
5. Monitorowanie efektów projektu
- Obowiązek osiągnięcia wskaźników produktu oraz rezultatu
- Zasady dokumentowania postępu rzeczowego projektu
- Monitorowanie wskaźników rezultatu na poziomie Beneficjenta
- Dokumentacja sprawozdawcza w zakresie realizacji wskaźników
- Przykłady w zakresie monitorowania efektów projektu w projektach inwestycyjnych oraz szkoleniowo-doradczych
6. Przygotowanie do kontroli projektu
- Obowiązek poddania się Beneficjenta czynnościom kontrolnym
- Zasady realizacji czynności kontrolnych
- Właściwe przygotowanie dokumentacji projektu na potrzeby kontroli
- Zasady postępowania w przypadku wykrycia uchybień i nieprawidłowości
- Przykłady nieprawidłowości i działań naprawczych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Dobre praktyki podczas realizacji projektów unijnych w Perspektywie Finansowej 2021-2027-2-dniowe warsztaty szkoleniowe. | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 07-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Dobre praktyki podczas realizacji projektów unijnych w Perspektywie Finansowej 2021-2027-2-dniowe warsztaty szkoleniowe. | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 08-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 709,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 390,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto142,48 PLN
- Koszt osobogodziny netto115,83 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Trener SEMPER
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Informacje dodatkowe
Metody pracy podczas szkolenia on-line:
- wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
- szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
- bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
- pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
- podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/)
- Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu
- Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
- Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania.
- Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - do momentu zakończenia szkolenia
- Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.