Asertywność i komunikacja interpersonalna w praktyce. Warsztaty budowania relacji zawodowych i efektywnego rozwiązywania konfliktów. Szkolenie w Zakopanem.
Asertywność i komunikacja interpersonalna w praktyce. Warsztaty budowania relacji zawodowych i efektywnego rozwiązywania konfliktów. Szkolenie w Zakopanem.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Specjaliści odpowiedzialni za budowanie trwałych relacji zawodowych.
- Kadra kierownicza.
- Pracownicy mający kontakt z Klientem wewnętrznym lub zewnętrznym.
- Pracownicy narażeni na konflikty, z którymi nie zawsze potrafią sobie skutecznie poradzić.
- Wszystkie osoby zainteresowane zdobyciem umiejętności w zakresie asertywnej komunikacji i efektywnego rozwiązywania konfliktów.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji03-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Wiedza:- Uczestnik pozna zasady i dowie się o niezbędnych narzędziach do budowania poprawnych relacji interpersonalnych w pracy i życiu osobistym.
Umiejętności:
- Dzięki dyskusjom na forum grupy oraz ćwiczeniom, studiom przypadków, scenkom rodzajowym uczestnik nauczy się odpowiednio reagować w różnych sytuacjach zawodowych jak i życiowych
Kompetencje społeczne :
- Uczestnik zrozumie znaczenie komunikacji interpersonalnej, rozwinie umiejętności komunikacji i postawy asertywne.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - Umiejętność dostosowania reakcji do różnorodnych kontekstów zawodowych- Wybór adekwatnych metod do dalszego kształcenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Grupa docelowa
- Specjaliści odpowiedzialni za budowanie trwałych relacji zawodowych.
- Kadra kierownicza.
- Pracownicy mający kontakt z Klientem wewnętrznym lub zewnętrznym.
- Pracownicy narażeni na konflikty, z którymi nie zawsze potrafią sobie skutecznie poradzić.
- Wszystkie osoby zainteresowane zdobyciem umiejętności w zakresie asertywnej komunikacji i efektywnego rozwiązywania konfliktów.
Program szkolenia
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.
Dzień I
1.Komunikacja międzyludzka – istota, rodzaje komunikacji.
2.Model efektywnej komunikacji – relacja nadawca – odbiorca komunikatu – wzajemne zależności.
3.Typy komunikatów.
4.Strategie budowania relacji międzyludzkich kluczem do satysfakcji zawodowej i osobistej.
5.Trudne sytuacje w zespole pracowniczym czyli jakie?
Dynamika grupy – czym jest zespół.
Synergia – 2 + 2 = 5.
Najczęściej spotykane sytuacje trudne w zespole – przyczyny i skutki.
6.Sztuka rozwiązywania konfliktów: Mój styl rozwiązywania konfliktów. Sposoby efektywnego rozwiązywania konfliktów. 7.Emocje – wróg czy przyjaciel? Rodzaje emocji.
Po co nam emocje? Radzenie sobie z własnymi emocjami.
8.Asertywność nie tylko sztuką odmawiania.
Asertywność w kontakcie z klientem zewnętrznym i wewnętrznym.
Dzień 2
1. Rodzaje zachowań interpersonalnych – omówienie zalet i wad każdego typu zachowania
Zachowanie agresywne
Zachowanie uległe
Zachowanie manipulacyjne
Zachowanie asertywne
2. Asertywność jako jeden ze sposobów zmniejszania kosztów psychicznych pracy
Asertywność jako narzędzie radzenia sobie z: presją, manipulacją, krytyką
Praktyczne wskazówki, trening umiejętności rozpoznawania prób wywierania presji i radzenia sobie z manipulacją i krytyką
Obrona swoich praw
Analiza własnych praw
3. Autodiagnoza własnego sposobu kontaktowania się z innymi– test
Mapa asertywności, czyli określenie poziomu asertywności w różnych sferach życia
W kierunku większej pewności siebie...
Lepsze poznanie siebie -zasoby i słabe strony
Analiza własnego potencjału
Kierunki doskonalenia siebie
Postawa asertywna
Artykułowanie swoich potrzeb
Wyrażanie własnego zdania
Wyrażanie uczuć i emocji
Uwzględnianie reakcji innych.
Dzień 3
1. Techniki asertywności
Asertywna odmowa
Technika „zdartej płyty” (odmawianie, egzekwowanie praw i wyrażanie życzeń)
Obrona własnych granic
Zamiana oceny na opinię
Radzenie sobie z krytyką (poszukiwanie krytyki, demaskowanie aluzji, „zamglanie”, uprzedzanie krytyki)
2. Asertywne komunikowanie się w sytuacjach trudnych i ekstremalnych
Najważniejsze zasady asertywnej komunikacji w sytuacjach ekstremalnych i konfliktowych
Rozwiązywanie problemów: analiza sytuacji, znajdowanie przyczyn, formułowanie problemów
Jak dokonywać obiektywnych sądów (zbieranie faktów, opinii oraz ich analiza)
Sposoby przekazywania trudnych decyzji i niepopularnych wiadomości
3. Asertywna komunikacja i budowa relacji zawodowych
Jak komunikować się w sposób jasny, przejrzysty, zrozumiały i asertywny.
Jak wykorzystać w pracy dobre strony stresu.
Jak budować stabile relacje zawodowe z wykorzystaniem technik asertywnej komunikacji.
4. Podsumowanie warsztatów szkoleniowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Asertywność i komunikacja interpersonalna w praktyce. 3-dniowe warsztaty budowania relacji zawodowych i efektywnego rozwiązywania konfliktów. | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Asertywność i komunikacja interpersonalna w praktyce. 3-dniowe warsztaty budowania relacji zawodowych i efektywnego rozwiązywania konfliktów. | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Asertywność i komunikacja interpersonalna w praktyce. 3-dniowe warsztaty budowania relacji zawodowych i efektywnego rozwiązywania konfliktów. | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 06-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 816,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 290,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto117,36 PLN
- Koszt osobogodziny netto95,42 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Trener SEMPER
Przez ostatnie dziesięć lat pracował z różnorodnymi grupami zawodowymi, od pracowników korporacyjnych po przedsiębiorców i urzędników. Jego umiejętność dopasowywania treści szkoleń do potrzeb danej grupy sprawia, że uczestnicy zawsze odchodzą z wydarzenia z nową wiedzą i motywacją do działania.
Jego wyjątkowa zdolność do empatii pozwala mu tworzyć atmosferę zaufania i akceptacji, co jest kluczowe podczas pracy nad umiejętnościami miękkimi. Nie tylko przekazuje teorię, ale również inspiruje uczestników do praktycznych działań i refleksji. Jego szkolenia są interaktywne i angażujące, co pomaga uczestnikom w skutecznym przyswajaniu materiału.
Ekspert posiada również certyfikaty z dziedziny coachingu oraz komunikacji międzyludzkiej, co dodatkowo podkreśla jego kompetencje jako trenera. Jego umiejętność słuchania, zadawania trafnych pytań i pomagania uczestnikom odkrywać ich własne potencjały jest niezastąpiona podczas indywidualnych sesji coachingowych.
Dzięki swojemu doświadczeniu i pasji do pracy, jest idealnym wyborem jako trener do szkoleń z zakresu umiejętności miękkich. Jego pozytywne podejście, zaangażowanie i profesjonalizm gwarantują skuteczne i inspirujące szkolenia, które pozostawiają trwały wpływ na uczestnikach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
Materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Informacje dodatkowe
Materiały dydaktyczne:
Standardowo zestaw materiałów szkoleniowych obejmuje:
-autorski podręcznik Uczestnika szkolenia,
-materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Adres
Adres
W szczególnych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany hotelu, w którym odbędzie się szkolenie, na hotel o takim samym lub wyższym standardzie i nie stanowi to zmiany warunków umowy.
Wszelkie szczegóły organizacyjne przekazujemy Uczestnikom na 7 dni przed terminem szkolenia.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi