SAMODZIELNY KSIĘGOWY KPiR + KADRY I PŁACE + PŁATNIK + PFRON
SAMODZIELNY KSIĘGOWY KPiR + KADRY I PŁACE + PŁATNIK + PFRON
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs adresowany jest do osób pragnących pogłębić wiedzę z zakresu księgowości KPiR oraz kadr i płac. Skierowany jest również do osób mających wcześniej doświadczenie w pracy w dziale księgowości lub biurze rachunkowym, do osób pragnących zdobyć wiedzę pozwalającą prowadzić księgowość małych, średnich firm na programie Optima jak również Płatnik.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji05-08-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie słuchacza do wykonywania zawodu księgowego, teoretyczne i praktyczne przygotowanie absolwenta do wykonania zadań z zakresu:- tematyki kadrowo-płacowej,
- podatku dochodowego od osób fizycznych
- obsługi programu Optima oraz Płatnik
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Poznanie zasad prowadzenia PKPiR, zagadnień dotyczących podatku dochodowego od osób fizycznych i podatku Vat, wypełniania deklaracji podatkowych, obliczanie i księgowanie amortyzacji | Kryteria weryfikacji Sporządza i wprowadza dokumenty księgowe zgodnie z obowiązującymi przepisami, sporządza deklaracje podatkowe w programie księgowym ERP OPTIMA | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Poznanie zagadnień związanych z rodzajem opodatkowania działalności gospodarczej, kadrami i rozliczaniem pracowników oraz pracowników z niepełno sprawnościami w programie ERP OPTIMA i PŁATNIK | Kryteria weryfikacji Rozróżnia formy opodatkowania w działalności gospodarczej oraz zasady funkcjonowania PFRON, zna zasady sporządzania dokumentów takich jak DRA,RCA,RSA w programie PŁATNIK, sporządza dokumenty kadrowe w programie ERP OPTIMA | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa szkoleniowa jest realizowana w warunkach zapewniających komfort uczestników i higienę pracy umysłowej.
Szkolenie realizowane jest w pomieszczeniach spełniających warunki:
- powierzchnie odpowiednie do liczebności grupy – max 8 osób, zapewniające stanowiska komputerowe,
- dostęp do światła dziennego i światła sztucznego zapewniające odpowiednie oświetlenie,
- komfortowa temperatura powietrza- klimatyzacja sezonie letnim, ogrzewanie w sezonie jesienno-zimowym)
- brak hałasu, zakłócającego pracę.
- pomieszczenia, oraz stanowiska utrzymane w czystości, dostęp do zaplecza sanitarnego
- umeblowanie umożliwiające wygodny udział w szkoleniu i komfort zajęć
Budynek dostosowany dla osób z niepełno sprawnościami.
W trakcie szkolenia, zaplanowano regularne przerwy, w tym jedna 60min – umożliwiająca spożycie posiłku szkolenie realizowane jest w pomieszczeniach umożliwiających swobodne poruszanie się uczestników i trenera oraz prowadzenie zajęć , zapewniony dostęp do komputera oraz programów szkoleniowych , drukarki i tablicy typu flipchart, papieru, notesów, przyborów do pisania dla uczestników.
Ramowy program:
Podatkowa księga PKPiR : zobowiązania podatkowe, podatek od osób fizycznych
- Rodzaje dokumentów księgowych oraz ich ewidencja w podatkowej książce przychodów i rozchodów
- Dokumenty zakupu i sprzedaży
- Dokumenty wewnętrzne
- Sposób prowadzenia ewidencji księgowej
- Kolumny PKPiR
- Podatek dochodowy od osób fizycznych
- Podatek progresywny
- Podatek liniowy
- Zamkniecie miesiąca
- Zamknięcie roku
- Ewidencja obrotu magazynowego w PKPiR – okresowe ustalanie stanu zapasów
- Zamknięcie okresu rozliczeniowego z uwzględnieniem inwentaryzacji
Program Optima: Moduł Kasa/Bank
- Wprowadzenie do systemu Comarch Optima.
- Pojęcie rejestru, raportu i zapisów bankowych i kasowych
- Definiowanie rejestru i raportu
- Rejestry kasowe/bankowe, raporty kasowe/bankowe.
- Definiowanie rejestru i raportu
- Definiowanie nowej formy zapłaty
- Preliminarz płatności.
- Rozrachunki. Rozliczenia podmiotu. Wyszukiwanie dokumentu i płatności
- Wprowadzenie raportu kasowego
- Wprowadzenie wyciągu bankowego
- Napisanie schematów księgowych i zaksięgowanie dokumentów
Program Optima: Moduł Księga Podatkowa
- Wprowadzenie do systemu Comarch Optima.
- Kartoteki: urzędy, pracownicy, kontrahenci
- Kategorie: ogólne i szczegółowe, przychodów i kosztów
- Zapisy księgowe, ewidencja VAT: faktury zakupu i faktury sprzedaży
- Faktury walutowe: WNT, WDT, Import usług w UE i poza UE
- Eksport usług
- Odwrotne obciążenie
- Deklaracja JPK_V7
- Zapisy bezpośrednie w KPIR
- Zaliczki na deklaracje: PIT-36/PIT-36L
- Rozliczenie przejazdów samochodem prywatnym- ewidencja przebiegu pojazdu
- Współpraca między modułami. Przenoszenie danych z modułu Kadry-płace i środki trwałe do KPIR
Program Optima: Moduł Środki Trwałe
- Ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
- Sporządzanie dokumentów OT, LT itp.
- Plan amortyzacji
- Naliczanie amortyzacji
- Tworzenie schematu księgowego dotyczącego amortyzacji. Księgowanie amortyzacji
- Ewidencja wyposażenia
Program Optima: Moduł Płace i Kadry
- Założenie nowej bazy danych
- Omówienie konfiguracji firmy
- Dodawanie nowego pracownika
- Dodatkowe dane kadrowe
- Dodatki do wynagrodzeń(premia, dodatek funkcyjny)
- Potrącenia z wynagrodzeń
- Schematy płatności wynagrodzeń
- Historia zatrudnienia
- Historia wykształcenia
- Limity nieobecności
- Nieobecności(urlop wypoczynkowy, urlop bezpłatny, wynagrodzenia chorobowe)
- Rozwiązanie stosunku pracy
- Aktualizacja danych pracownika
- Umowy cywilno-prawne(umowa zlecenie, umowa o dzieło)
- Sporządzanie listy płac
- Naliczanie wypłat
- Sporządzanie deklaracji
- Sporządzanie wydruków kadrowych i płacowych
Prawo pracy
- Prawo pracy z uwzględnieniem zmian
- Rodzaje umów o pracę
- Szczególne przypadki zawierania umów o pracę na czas określony
- Obowiązki pracodawcy podczas zawierania, modyfikacji i rozwiązywania umowy o pracę
- Umowy cywilnoprawne
Wynagrodzenie i inne należności ze stosunku pracy na wybranych przykładach
- Wpływ zmiany wynagrodzenia minimalnego na składniki listy płac
- Wynagrodzenie za wykonywaną pracę i w przypadkach jej niewykonywania
- Lista płac dla osoby zatrudnionej na część etatu a składki ZUS
- Wypłata wynagrodzenia w przypadku śmierci pracownika
- Lista płac w związku z nadpłatą składek na ubezpieczenie społeczne oraz nadpłatą składki zdrowotnej
- Korekta wynagrodzenia (zamiana wynagrodzenia chorobowego na zasiłek z ubezpieczenia wypadkowego)
- Lista płac w momencie przekroczenia wysokości rocznej podstawy emerytalno-rentowej
- Sposób obliczania wynagrodzenia i ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy
- Naliczanie odpraw i odszkodowań
- Zasady dokonywania potrąceń z wynagrodzenia za pracę oraz z zasiłku chorobowego
Program PŁATNIK Zajęcia komputerowe
- Zasady korygowania dokumentów zgłoszeniowych
- Zasady korygowania dokumentów ubezpieczeniowych (dane identyfikacyjne, tytuł, rodzaj i termin powstania ubezpieczenia)
- Zasady korygowania dokumentów rozliczeniowych (błędne wyliczenie składek, błędne kody tytułu ubezpieczenia, anulowanie raportu miesięcznego za ubezpieczonego)
- Podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe osób przebywających na urlopach wychowawczych
- Ujęcie w dokumentach rozliczeniowych zwolnienia chorobowego rozliczonego po wcześniejszym dokonaniu wypłaty wynagrodzenia za pracę w pełnej wysokości
Praktyczne aspekty ubiegania się o pomoc PFRON
- Korzyści z zatrudniania osób niepełnosprawnych przez pracodawców oraz procedura wnioskowania o dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych.
- Obsługa programu PFRON, www.sod.pfron.org.pl
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 SAMODZIELNY KSIĘGOWY KPiR | Prowadzący Monika Mika-Bodek | Data realizacji zajęć 12-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 KADRY I PŁACE | Prowadzący Monika Mika-Bodek | Data realizacji zajęć 13-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 PŁATNIK + PFRON | Prowadzący Monika Mika-Bodek | Data realizacji zajęć 14-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 160,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 160,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto90,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Monika Mika-Bodek
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe w formie skryptu z zadaniami.
Informacje dodatkowe
Wykłady i ćwiczenia kursu prowadzone są z wykorzystaniem nowoczesnych technik multimedialnych, uzupełniane materiałami księgowymi. Uczestnik otrzymuje broszury, notatnik, długopis.
Uczestnik otrzymuje zaświadczenie MEN oraz certyfikat.
Szkolenie obejmuje 24 godz zajęć dydaktycznych, 12 godz to zajęcia teoretyczne a 12 godz to zajęcia praktyczne, 1h=45min
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami