Tester Gier. Autorskie szkolenie łączące teorię z praktyką.
Tester Gier. Autorskie szkolenie łączące teorię z praktyką.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Bezpieczeństwo IT
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla początkujących testerów oraz osób, które dopiero zaczynają swoją karierę w roli testera oprogramowania.
Nie jest wymagana wiedza z zakresu testowania.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji04-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest :* Zrozumienie procesu tworzenia gier od pomysłu po gotowy produkt.
* Rozwój umiejętności analitycznych. Testowanie gier wymaga umiejętności analitycznego myślenia i rozwiązywania problemów.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Zrozumienie fundamentalnych pojęć związanych z testowaniem, takich jak cel testowania, jego znaczenie w procesie tworzenia gier oraz rola testera gier. Poznanie unikalnych aspektów testowania gier, w tym różnorodności gatunków (AFK, MOBA), terminologii branżowej, modeli biznesowych oraz specyficznych wyzwań związanych z testowaniem gier. Zrozumienie etapów procesu testowego, od tworzenia przypadków testowych po zarządzanie defektami. Poznanie różnych technik testowania gier, takich jak testowanie eksploracyjne, testowanie na podstawie specyfikacji oraz testowanie oparte na ryzyku. Znajomość popularnych narzędzi wykorzystywanych w procesie testowania gier, takich jak bugtrackery (np. Jira) oraz narzędzia do zarządzania konfiguracjami. | Kryteria weryfikacji Pre i Post Test | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Umiejętność tworzenia przypadków testowych, scenariuszy testowych oraz planów testów. Zdolność do kreatywnego projektowania testów, które pozwolą na wykrycie różnego rodzaju błędów. Umiejętność przeprowadzania testów manualnych oraz automatycznych. Zdolność do jasnego i precyzyjnego opisywania błędów oraz tworzenia raportów z testów. Umiejętność efektywnego korzystania z narzędzi wspierających proces testowania. Umiejętność skutecznej komunikacji z innymi członkami zespołu. | Kryteria weryfikacji Pre i Post Test | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Postawy:Zdolność do analizowania informacji i dostrzegania potencjalnych problemów. Umiejętność zauważania nawet najmniejszych odchyleń od oczekiwanego zachowania. Zdolność do współpracy z innymi testerami, programistami i projektantami. Zainteresowanie grami i chęć tworzenia wysokiej jakości produktów. Zdolność do szybkiego przystosowania się do nowych narzędzi i technologii. | Kryteria weryfikacji Pre i Post Test | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie odbywa się w godzinach 9.00-17.00.
Zakres tematyczny
- Podstawy testowania
- Co to jest testowanie i dlaczego jest niezbędne ?
- Jak zostać testerem gier?
- AFK, MOBA, Nerfić, Placeholder, HOTFIX… – czyli branżowy język
- Modele biznesowe
- Premium
- Freemium (free to play)
- Inne
- Ćwiczenia
- Nie bądź noobem, znajdź pierwszego glitcha testując gry.
- Proces testowy
- Ćwiczenia
- Piszemy wartościowy przypadek testowy
- Tworzymy scenariusz testowy, testując linię fabularną
- Techniki testowania
- Ćwiczenia
- Kreatywne projektowanie testów z użyciem technik
- Przetestuj grę zanim ją zobaczysz
- Zarządzanie testami i ich organizacja
- Ćwiczenia
- Tworzymy test plan
- PS 5, XBOX SERIES X, PC, V-sync, RTX, Antyaliasing i inne – czyli zarządzanie konfiguracją
- Zarządzanie defektami i raportowanie
- Ćwiczenia
- „Na ekranie mamy crash” – czyli jak dobrze raportować błędy
- Narzędzia wspomagające testowanie
- Skuteczne korzystanie z narzędzi
- Ćwiczenia
- Bugtracker nie taki straszny, czyli czym są JIRA i inne narzędzia do raportowania defektów?
- Pakiet Office to nie wszystko, czyli narzędzia wspomagające testowanie
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 690,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto153,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto125,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Kołodziejczyk
Główny obszar jego działań to: tworzenie testów automatycznych, budowa frameworków testowych, projektowanie i wdrażanie całych procesów testowych dla projektów uwzględniających automatyzację, m.in. dla jednego z największych banków w Polsce.
Trener szkoleń z zakresu testowania oprogramowania i testów automatycznych.
Autor artykułów o testowaniu oraz serii materiałów filmowych na temat automatyzacji testów w Javie.
Posiadane certyfikaty:
ISTQB® Poziom Podstawowy
A4Q Selenium Tester - Poziom Podstawowy
Posiadane akredytacje:
Trener ISTQB® Poziom Podstawowy
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Będąc uczestnikiem szkolenia „Tester gier”, otrzymasz komplet starannie opracowanych materiałów szkoleniowych w formie prezentacji opisującej zagadnienia omawiane podczas szkolenia oraz pełen dostęp do materiałów elektronicznych na platformie edu.ittraining.pl.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbywa się za pośrednictwem platformy Zoom.
Na szkolenie przygotuj:
- Komputer osobisty z systemem Windows w wersji 8 lub nowszej.
- Urządzenie mobilne z systemem android lub iOS w wersji Android - 8 lub nowszej / iOS – 12.5.5 lub nowszej.