Programowanie w języku JAVA. Usługa certyfikowana egzaminem ECCC z programowania na poziomie zaawansowanym. Usługa zawiera egzamin ECCC.
Programowanie w języku JAVA. Usługa certyfikowana egzaminem ECCC z programowania na poziomie zaawansowanym. Usługa zawiera egzamin ECCC.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową są osoby chcące uzyskać wiedzę w dziedzinie programowania. Usługa również adresowana jest dla uczestników projektu „Nowe kwalifikacje i kompetencje drogą do kariery”.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji15-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi50
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu programowania. Uczestnik po ukończeniu szkolenia przygotowany będzie do samodzielnego tworzenia algorytmów w języku programowania JAVA. Dzięki zdobytej wiedzy oraz umiejętnościom uczestnik będzie przygotowany do tworzenia i zapisywania algorytmów, interpretowania kodu programu oraz optymalizacji rozwiązań.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Tworzy i zapisuje algorytmy | Kryteria weryfikacji • Formułuje algorytmy rozwiązywania konkretnych problemów programistycznych.• Przechodzi od abstrakcyjnych pomysłów do konkretnego opisu kroków w algorytmie. • Zapisuje algorytmy w formie pseudokodu lub języku programowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Interpretuje kod programu | Kryteria weryfikacji • Potrafi analizować kod źródłowy programu i zrozumieć, co robią poszczególne części programu.• Rozpoznaje zmienne, struktury sterujące i wywołania funkcji w kodzie. • Potrafi wskazać, jakie zadania realizuje kod. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Optymalizuje rozwiązania | Kryteria weryfikacji • Potrafi dokonywać optymalizacji kodu, aby zwiększyć wydajność programu.• Identyfikuje i eliminuje zbędne operacje lub powtarzający się kod. • Poprawia efektywność algorytmów i struktur danych w programie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy klasy i implementuje obiekty | Kryteria weryfikacji • Tworzy klasy, definiując pola, metody i konstruktory.• Implementuje obiekty za pomocą operatora „New” lub odpowiednich mechanizmów w języku programowania. • Rozumie różnicę między klasą a obiektem oraz potrafi wykorzystywać obiekty w swoim kodzie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Pracuje z dziedziczeniem | Kryteria weryfikacji • Zrozumie, jak działa dziedziczenie między klasami.• Przeprowadza przeciążenie metod, w tym konstruktorów, w kontekście dziedziczenia. • Potrafi tworzyć hierarchię klas, wykorzystując dziedziczenie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Hermetyzuje klasy i metody | Kryteria weryfikacji • Rozumie znaczenie hermetyzacji w programowaniu.• Wykorzystuje odpowiednie modyfikatory hermetyzacji, takie jak public, private, czy protected. • Potrafi kontrolować dostęp do pół i metod klasach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Implementuje polimorfizm | Kryteria weryfikacji • Przykrywa metody w klasach bazowych w celu dostosowania ich zachowania w klasach pochodnych.• Zrozumie, kiedy i dlaczego stosować polimorfizm. • Tworzy klasy abstrakcyjne i interfejsy, aby wprowadzać polimorfizm w programie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Programuje wizualnie | Kryteria weryfikacji • Potrafi tworzyć aplikacje wykorzystujące graficzny interfejs użytkownika.• Korzysta z podstawowych komponentów takich jak etykieta, pole tekstowe, przyciski, pola wyboru, suwak. • Zapewnia interaktywność aplikacji, w tym obsługę myszy i klawiatury oraz rysowanie i formatowanie elementów interfejsu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wprowadza programowanie generyczne | Kryteria weryfikacji • Implementuje szablony funkcji i klas (lub klasy i metody generyczne) w swoim kodzie.• Rozumie różnicę między polimorfizmem statycznym a dynamicznym w kontekście programowania generycznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Podstawowa terminologia związana z programowaniem obiektowym
1.1. Języki programowania obiektowego.
1.2. Pojęcia informatyczne związane z programowaniem obiektowym:
klasa, obiekt, pola, metody, dziedziczenie.
1.3. Możliwości, które daje wykorzystanie programowania obiektowego.
2. Obsługa strumieni danych
2.1. Definicja strumienia danych, standardowe strumienie.
2.2. Strumienie znakowe i binarne.
2.3. Metody odczytu i zapisu danych.
3. Tworzenie i zapisywanie algorytmów
3.1. Tworzenie algorytmów zozwiązujących konkretne problemy programistyczne.
3.2. Zapisywanie algorytmów w formie pseudokodu i języka programowania.
4. Tworzenie klas. Obiekt – implementacja klasy
4.1. Tworzenie klasy: pola, metody, konstruktor.
4.2. Tworzenie obiektów: operator New.
4.3. Pola i metody statyczne.
4.4. Metody finalizujące (finalizery, destruktory).
5. Dziedziczenie
5.1. Zawieranie się klas a dziedziczenie
5.2. Przeciążanie metod (w tym konstruktorów).
6. Hermetyzacja
6.1. Przyczyny stosowania hermetyzacji
6.2. Modyfikatory hermetyzacji
6.3. Hermetyzacja a dziedziczenie
7. Polimorfizm
7.1. Przykrywanie metod
7.2. Przyczyny stosowania polimorfizmu
7.3. Metody wirtualne
7.4. Klasy abstrakcyjne (interfejsy)
8. Programowanie wizualne
8.1. Korzystanie z graficznego interfejsu użytkownika.
8.2. Wykorzystanie podstawowych komponentów: etykieta, pole tekstowe, przyciski, pola wyboru, suwak.
8.3. Interaktywność aplikacji. Obsługa myszy i klawiatury.
8.4. Rysowanie i wypełnianie obszarów, Tekst i czcionki.
9. Wprowadzenie do programowania generycznego
9.1. Szablony funkcji i klas (lub klasy i metody generyczne).
9.2. Polimorfizm statyczny a dynamiczny.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Podstawowa terminologia związana z programowaniem obiektowym. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Obsługa strumieni danych. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Tworzenie i zapisywanie algorytmów. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Tworzenie i zapisywanie algorytmów. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Tworzenie klas i implementacja obiektów. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Tworzenie klas i implementacja obiektów. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Dziedziczenie. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Dziedziczenie. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Hermetyzacja. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Hermetyzacja. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Polimorfizm. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Polimorfizm. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Programowanie wizualne. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Programowanie wizualne. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Programowanie generyczne. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Programowanie generyczne. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 01:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto6 980,00 PLN
- Koszt usługi netto6 980,00 PLN
- Koszt godziny brutto139,60 PLN
- Koszt godziny netto139,60 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach udziału w usłudze uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe: prezentacje oraz zestawy zadań.
Informacje dodatkowe
EGZAMIN WYMAGANY. Każdy uczestnik musi przystąpić do egzaminu: ECCC z programowania na poziomie zaawansowanym.
Nazwa jednostki certyfikującej (egzaminującej): Fundacja ECCC.
Nazwa certyfikatu: Europejski Certyfikat Kompetencji Informatycznych z programowania na poziomie zaawansowanym: CS M1 (ECCC).
1 godzina usługi = 45 min lekcji dydaktycznej.
Adres realizacji usługi:
ul. Stanisława Staszica 30, 38-200 Jasło, woj. podkarpackie
Usługodawca szkoleniowy posiada status Adademii Edukacyjnej VCC.
https://vccsystem.eu/akademia-edukacyjna/
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami