Kurs Grafiki Komputerowej 3D
Kurs Grafiki Komputerowej 3D
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Osoby prywatne, chcące posiaść wiedzę z zakresu grafiki komputerowej 3D
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji26-07-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi35
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia jest wyposażenie uczestników w podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu projektowania grafiki 3D. Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:Rozumieć podstawowe pojęcia grafiki 3D: Zrozumieją różnice między grafiką 2D a 3D, a także będą umieli wyjaśnić kluczowe terminy związane z tworzeniem modeli 3D, teksturami, materiałami i oświetleniem.
Obsługiwać oprogramowanie 3D: Będą sprawnie poruszać się po interfejsie popularnych programów do grafiki 3D, takich j
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zrozumienie podstaw grafiki 3D: Uczestnicy rozumieją podstawowe pojęcia grafiki 3D, w tym różnice między grafiką 2D a 3D, oraz znają terminologię związaną z modelowaniem 3D.Obsługa oprogramowania 3D: Uczestnicy potrafią poruszać się w interfejsie podstawowego oprogramowania do grafiki 3D, takim jak Blender, Autodesk Maya, lub 3ds Max. Wiedzą, jak korzystać z podstawowych narzędzi i funkcji. Modelowanie podstawowe: Uczestnicy umieją tworzyć i edytować proste obiekty 3D, takie jak sześciany, kule i cylindry. Potrafią manipulować wierzchołkami, krawędziami i ścianami oraz łączyć i dzielić siatki. Teksturowanie i materiały: Uczestnicy rozumieją proces mapowania UV i potrafią tworzyć oraz stosować materiały i tekstury do obiektów 3D, ustawiając właściwości takie jak kolor, refleksyjność i przezroczystość. Oświetlenie i renderowanie: Uczestnicy potrafią ustawiać różne źródła światła w scenie 3D i konfigurować ustawienia renderowania. Rozumieją, jak oświetlenie wpływa na wygląd obiektów i jakie są podstawowe techniki renderowania. Podstawowa animacja: Uczestnicy znają zasady animacji 3D, w tym kluczowe klatki i animację prostych ruchów obiektów i kamery. Potrafią stworzyć prostą animację, taką jak odbijająca się piłka. Prezentacja projektów: Uczestnicy prezentują swoje projekty 3D, analizują błędy i dobre praktyki, a także potrafią odpowiedzieć na pytania dotyczące swojej pracy. Dzięki szkoleniu uczestnicy nabywają podstawowe umiejętności w zakresie grafiki 3D, co umożliwia im dalszy rozwój w tej dziedzinie. | Kryteria weryfikacji Uczestnicy sprawnie nawigują w interfejsie oprogramowania 3D, wykonują podstawowe operacje takie jak tworzenie, edytowanie i zapisywanie projektów. Wykazują się znajomością kluczowych narzędzi i funkcji.Uczestnicy tworzą i edytują proste obiekty 3D, takie jak sześciany, kule i cylindry, zgodnie z podanymi instrukcjami. Poprawność modeli ocenia się na podstawie precyzyjnego wykonania siatek i zastosowania podstawowych technik modelowania. Uczestnicy stosują materiały i tekstury do obiektów 3D, wykorzystując mapowanie UV. Weryfikacja obejmuje poprawność zastosowania tekstur, właściwości materiałów oraz zgodność z wymaganiami projektu. Uczestnicy konfigurują źródła światła w scenie 3D i wykonują renderowanie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Godzina szkoleniowa wyrażona jest w jednostach lekcyjnych i trwa 45 min. Szkolenie składa się z jednostek szkoleniowych orazprzerw.Szkolenie składa się z zajęć teoretycznych i praktycznych. Szkolenie rozpoczyna sie walidacja usługi w postaci pre testu akończywalidacją usługi w postaci post testu
Program Ramowy Szkolenia: Projektowanie Grafiki 3D – Poziom Podstawowy
Dzień 1: Wprowadzenie do Grafiki 3D
-
Wprowadzenie do grafiki 3D
- Co to jest grafika 3D?
- Różnice między grafiką 2D a 3D
- Przykłady zastosowań grafiki 3D
-
Podstawowe pojęcia i terminologia
- Wektory, siatki, wierzchołki
- Przestrzeń 3D: osie X, Y, Z
- Tekstury, materiały, oświetlenie
-
Wprowadzenie do oprogramowania 3D
- Przegląd popularnych programów (Blender, Autodesk Maya, 3ds Max)
- Interfejs użytkownika i podstawowe funkcje
Dzień 2: Modelowanie 3D
-
Podstawy modelowania 3D
- Tworzenie i manipulowanie prostymi obiektami (sześcian, kula, cylinder)
- Wprowadzenie do edycji siatki (extrude, bevel, loop cut)
-
Tworzenie i edytowanie obiektów
- Praca z wierzchołkami, krawędziami i ścianami
- Łączenie i dzielenie siatek
-
Ćwiczenie praktyczne
- Modelowanie prostych obiektów 3D (np. kubek, stół, krzesło)
Dzień 3: Teksturowanie i Materiały
-
Podstawy teksturowania
- Co to są UV i mapowanie UV?
- Praktyczne wprowadzenie do mapowania UV
-
Tworzenie materiałów
- Ustawianie właściwości materiałów (kolor, refleksyjność, przezroczystość)
- Dodawanie tekstur do obiektów
-
Ćwiczenie praktyczne
- Teksturowanie wcześniej stworzonych modeli
Dzień 4: Oświetlenie i Renderowanie
-
Podstawy oświetlenia 3D
- Rodzaje źródeł światła (punktowe, kierunkowe, otoczenia)
- Ustawienia oświetlenia i jego wpływ na scenę
-
Renderowanie
- Co to jest renderowanie i jakie są jego typy?
- Ustawienia renderowania i konfiguracja kamery
-
Ćwiczenie praktyczne
- Oświetlenie i renderowanie sceny 3D
Dzień 5: Animacja Podstawowa i Zakończenie
-
Wprowadzenie do animacji 3D
- Kluczowe klatki i animacja
- Podstawowe ruchy obiektów i kamery
-
Tworzenie prostych animacji
- Animacja prostego obiektu (np. piłka odbijająca się)
-
Podsumowanie i prezentacja projektów
- Prezentacja pracy uczestników
- Omówienie błędów i dobrych praktyk
-
Pytania i odpowiedzi
- Sesja Q&A
- Dalsze kroki i materiały do nauki
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Walidacja usługi w formie pre testu | Prowadzący Sebastian Poleszak | Data realizacji zajęć 26-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto142,86 PLN
- Koszt osobogodziny netto142,86 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Sebastian Poleszak
Kocha szkolić i robi to dobrze, już od lat studenckich pomagał innym studentom w zaliczeniach oraz projektach, dzielił się swoja wiedza.
Na swoim koncie ma ponad 3000 h szkoleniowych w ciągu 3 lat.
Ponad 3 letnie doświadczenie w agencji reklamowej pozwoliło mu, zebranie odpowiednich technik pracy i trików używanych w codziennej pracy. Na swoim koncie ma ponad 3000 h szkoleniowych w ciągu 3 lat z ludźmi.
Cierpliwości do procesu uczenia wywodzi się u niego z japońskich technik sportowych.
Grafikę chętnie porównuje do karate. Tez jest to szuka, która uczyć cierpliwości oraz wytrwałości
a efekty przyjdą z czasem.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Zgodnie z zakresem tematycznym usługi uczestnik będzie posiadał:
dostęp do literatury fachowej (skrypty, strony internetowe, prezentacje multimedialne)
zapewniowny dostęp do ćwiczeń, które otrzyma w formie elektornicznej.
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofi nansowanych z Funduszy Europejskich, warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie i
założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie
wszystkich warunków określonych przez Operatora udzielającego dofi nansowanie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagany Laptop/komputer z odpowiednim oprogramowaniem.