KOMPLEKSOWA DIAGNOSTYKA I TERAPIA DYSFAGII U DOROSŁYCH
Możliwość dofinansowania
KOMPLEKSOWA DIAGNOSTYKA I TERAPIA DYSFAGII U DOROSŁYCH
Numer usługi 2024/07/17/15540/2225690
1 500,00 PLN
brutto
1 500,00 PLNnetto
83,33 PLNbrutto/h
83,33 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Logopedia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
logopedów i neurologopedów,
fizjoterapeutów,
terapeutów zajęciowych,
lekarzy - Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników28
- Data zakończenia rekrutacji25-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie badania podmiotowego i przedmiotowego. Uczestnik ma umiejętności terapeutyczne w zaburzeniach połykana w fazie preoralnej, oralnej, faryngealnej i ezofagealnej. Celem jest zwiększenie wrażliwości i umiejętności oraz poznania nowych technik.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie diagnozuje i na podstawie diagnozy dobiera właściwe środki terapeutycznie do terapii | Kryteria weryfikacji Definiuje warianty norm połykania adekwatnie do wieku | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Ma wiedzę na temat podmiotowych i przedmiotowych metod diagnostycznych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Różnicuje diagnostykę endoskopową od wideofluoroskopii od mamometrii czy auskulkatacja cewikalna | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji różnicuje cele terapii na podstawie przeprowadzonej diagnostyki | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wykonuje terapeutyczną higienę jamy ustnej i pozycjonowanie pacjenta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji różnicuje aspekty postępowania w terapii zaburzeń połykania w fazie gardłowej lub przełykowej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji dąży do samodoskonalenia poprzez systematyczne aktualizowanie wiedzy i umiejętności | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji posiada zdolność do kształtowania własnego rozwoju oraz autonomicznego i odpowiedzialnego uczestniczenia w życiu zawodowym i społecznym, z uwzględnieniem etycznego kontekstu własnego postępowania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Tak.
Do certyfikatu wydawany jest suplement z opisem efektów uczenia się.
Do certyfikatu wydawany jest suplement z opisem efektów uczenia się.
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Tak.
Dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji.
Dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji.
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Tak.
Dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.
Dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.
Program
Program
Ramowy Program Szkolenia
- Podstawy teoretyczne: neuroanatomia i anatomia traktu facjo-oralnego; fizjologia i patologia połykania; fizjologia i patologia oddychania (teoria)
- Połykanie - warianty norm połykania; wiek a połykanie
- Definicje, etiologia, prewalencja
- Podmiotowe i przedmiotowe metody diagnostyczne
- Diagnostyka podmiotowa (teoria i praktyka): endoskopia; wideofluoroskopia; mamometria; auskulkatacja cewikalna (teoria i praktyka)
- Wytyczanie celów terapii na podstawie przeprowadzonej diagnostyki – blok praktyczny
- Terapeutyczna higiena jamy ustnej (teoria i praktyka, ćwiczenia w parach)
- Pozycjonowanie pacjenta
- Analiza przypadku (przedstawienie pacjenta; dokumentacja medyczna)
- Jednostka terapeutyczna i omówienie jednostki terapeutycznej
- Aspekty postępowania w terapii zaburzeń połykania (teoria i praktyka: learning by doing)
- Postępowanie w fazie preoralnej, oralnej, faryngealnej (gardłowej), ezofagealnej (przełykowej)
- Dietetyka
- Prawo i bezpieczeństwo oraz zdrowie i bezpieczeństwo
- Postępowanie w przypadku pacjenta z kaniulą trachealną (rurką tracheotomijną) (Materialy Hands on)
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 6
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Podstawy teoretyczne: neuroanatomia i anatomia traktu facjo-oralnego; fizjologia i patologia połykania; fizjologia i patologia oddychania (teoria) | Prowadzący Anna Maria Pekacka-Egli | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Połykanie - warianty norm połykania; wiek a połykanie. Definicje, etiologia, prewalencja. Podmiotowe i przedmiotowe metody diagnostyczne | Prowadzący Anna Maria Pekacka-Egli | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Diagnostyka podmiotowa. Wytyczanie celów terapii na podstawie przeprowadzonej diagnostyki – blok praktyczny. Terapeutyczna higiena jamy ustnej ćwiczenia w parach. Pozycjonowanie pacjenta | Prowadzący Anna Maria Pekacka-Egli | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Analiza przypadku (przedstawienie pacjenta; dokumentacja medyczna). Aspekty postępowania w terapii zaburzeń połykania | Prowadzący Anna Maria Pekacka-Egli | Data realizacji zajęć 27-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Postępowanie w fazie preoralnej, oralnej, faryngealnej (gardłowej), ezofagealnej (przełykowej). Dietetyka. Postępowanie w przypadku pacjenta z kaniulą trachealną | Prowadzący Anna Maria Pekacka-Egli | Data realizacji zajęć 27-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Prawo i bezpieczeństwo. Zdrowie i bezpieczeństwo | Prowadzący Anna Maria Pekacka-Egli | Data realizacji zajęć 27-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto83,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto83,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Anna Maria Pekacka-Egli
jest lingwistą klinicznym i prowadzi zespół logopedów w Zuryskich Centrach Rehabilitacji, Klinika Wald (Zürcher RehaZentren, Klinik Wald). Specjalizuje się w dziedzinie dysfagiologii klinicznej, tracheotomii, laryngektomii oraz posiada szerokie doświadczenie w pracy z pacjentami cierpiącymi na dysfagię zarówno na oddziałach intensywnej terapii, o. neurorehabilitacji, o. wczesnej rehabilitacji, o. geriatrycznych, o. pediatrycznych i o. otolaryngologicznych, jak również w obszarze opieki ambulatoryjnej. Od 2012 roku wykonuje aparatywną diagnostyke dysfagii (m.in. FEES , VFSS). Współpracuje z krajowymi i międzynarodowymi partnerami przemysłowymi oraz badawczymi. Jest autorką licznych artykułów oraz szkoleń o tematyce logopedycznej. Zaangażowana w edukację i nauczanie jako wykładowca w szwajcarskich i polskich kolegiach uniwersyteckich (m.in. Hochschule für Heilpädagogik w Zurychu; Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu), uczestniczy również w nauczaniu podyplomowym. Członek zarzadu Szwajcarskiego Towarzystwa Dysfagii oraz Europejskiego Towarzystwa Dysfagii. Doktorantka na Uniwersytecie Medycznym im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
uczestnicy otrzymają skrypt do zajęć
Warunki uczestnictwa
Do udziału w szkoleniu zapraszamy:
logopedów i neurologopedów,
fizjoterapeutów,
terapeutów zajęciowych,
lekarzy
Informacje dodatkowe
Uczestnicy otrzymają skrypt do zajęć
Adres
Adres
ul. Bażantów 2
40-668 Katowice
woj. śląskie
Szkolenie odbędzie się w Personalnym Centrum Rozwoju, ul Bażantów 2, 40-668 Katowice
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami
Kontakt
Kontakt
Patrycja Gołębiowska
E-mail
info@fundacjaincorpore.pl
Telefon
(+48) 882 024 648