II stopień certyfikacji - "Dla kandydatów na samodzielnego księgowego (bilansistę) - specjalistę ds. rachunkowości - poziom średniozaawansowany" (184 godziny.)
Możliwość dofinansowania
II stopień certyfikacji - "Dla kandydatów na samodzielnego księgowego (bilansistę) - specjalistę ds. rachunkowości - poziom średniozaawansowany" (184 godziny.)
Numer usługi 2024/07/17/10949/2225049
4 600,00 PLN
brutto
4 600,00 PLNnetto
25,00 PLNbrutto/h
25,00 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Słuchaczami kursu dla kandydatów na specjalistę ds. rachunkowości mogą być osoby:
a) posiadające co najmniej wykształcenie średnie oraz wiedzę i umiejętności księgowego potwierdzone:
- zaświadczeniem kwalifikacyjnym z zakresu I stopnia, uzyskanym po egzaminie kończącym kształcenie prowadzone przez Stowarzyszenie (certyfikat SKwP) lub
- zaświadczeniem ukończenia w SkwP kursu dla kandydata na księgowego lub
- tytułem technika rachunkowości lub
- inną formą uznaną przez organizatora kształcenia za równoważną ( np. doświadczenie zawodowe w rachunkowości ),
b) uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy w zawodzie księgowego,
c) rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy zawodowej.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji26-08-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi184
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kształcenia jest przygotowanie kandydata do pracy w zawodzie specjalisty ds. rachunkowości. Przygotowanie to ma mieć charakter zarówno teoretyczny jak i praktyczny, tak aby po zakończeniu kursu absolwent posiadał wiedzę i umiejętności z zakresu samodzielnego księgowego ,a także potrafił w praktyce stosować zasady etyki zawodowej opisane w „Kodeksie zawodowej etyki w rachunkowości”.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się ocenia poprawność dowodów księgowych i zapisów w księgach rachunkowych,ewidencjonuje operacje gospodarcze występujące w jednostkach z uwzględnieniem aspektów podatkowych, ewidencjonuje i rozlicza koszty w różnych przekrojach klasyfikacyjnych, sporządza roczne sprawozdanie finansowe: bilans, rachunek zysków i strat oraz informację dodatkową przygotowuje podstawowe dane do rozliczenia podatku dochodowego i podatku od towarów i usług w jednostkach prowadzących księgi rachunkowe. | Kryteria weryfikacji Formą zaliczenia kursu jest łącznie:1. uczestnictwo w 70% zajęć dydaktycznych, 2. zaliczenie prac kontrolnych, 3. pisemny egzamin kwalifikacyjny. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
tak
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
tak
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
tak
Program
Program
Program kursu obejmuje 3 bloki tematyczne:
1. Rachunkowość z elementami etyki - 120 godzin:
- Zasady i organizacja rachunkowości w jednostkach prowadzących działalność gospodarczą
- Aktywa pieniężne
- Rozrachunki i fundusze specjalne
- Obrót materiałowy i towarowy
- Środki trwałe, środki trwałe w budowie oraz wartości niematerialne i prawne
- Inwestycje i zobowiązania finansowe
- Kapitał (fundusz) własny
- Rezerwy na zobowiązania i rozliczenia międzyokresowe
- Przychody i koszty podstawowej działalności operacyjnej oraz kalkulacja i ewidencja produktów
- Pozostała działalność operacyjna i działalność finansowa
- Wynik finansowy i jego obciążenia
- Sporządzanie jednostkowych sprawozdań finansowych (zgodnie z załącznikiem nr 1do ustawy o rachunkowości), obowiązki sprawozdawcze organizacji pozarządowych wynikające z ustawy o rachunkowości oraz obowiązki związane z zamknięciem ksiąg rachunkowych i zatwierdzeniem rocznych sprawozdań finansowych
2. Zagadnienia prawa podatkowego - 40 godzin:
- Podatek od towarów i usług (VAT)
- Podatek dochodowy w działalności gospodarczej (CIT i PIT)
- Podmiot gospodarczy jako płatnik PIT
- Podatki kosztowe i opłaty
- Wybrane problemy Ordynacji podatkowej
3. Wybrane zagadnienia z prawa cywilnego, prawa gospodarczego, prawa pracy i ubezpieczeń społecznych - 20 godzin:
- Wybrane zagadnienia z prawa cywilnego
- Wybrane zagadnienia z prawa gospodarczego
- Wybrane zagadnienia z prawa pracy
- Wybrane zagadnienia z prawa ubezpieczeń społecznych
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 2
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 rachunkowość | Prowadzący Izabela Emerling | Data realizacji zajęć 31-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 rachunkowość | Prowadzący Izabela Emerling | Data realizacji zajęć 07-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto25,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto25,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Izabela Emerling
doktor nauk ekonomicznych, wieloletni dydaktyk i praktyk, członek organów nadzoru spółek kapitałowych,, od roku 1996 roku zatrudniona jest w Uniwersytecie jako pracownik naukowo-dydaktyczny. Jest promotorem nagrodzonych prac w konkursie ogłaszanym przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce na najlepsze prace z dziedziny rachunkowości i przetwarzania danych z zakresu rachunkowości. Jest współautorem w kilkunastu polskojęzycznych monografiach naukowych i podręcznikach akademickich. Prowadzi wykłady i ćwiczenia z zakresu rachunkowości finansowej, sprawozdawczości finansowej, analizy finansowej dla studentów oraz słuchaczy szkoleń i studiów podyplomowych. Jest członkiem Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Współpracowała z Polskim Towarzystwem Ekonomicznych. Od roku 2007 posiada uprawnienia Ministerstwa Skarbu Państwa dotyczące członków rad nadzorach – wpis do Bazy Kandydatów na członków rad nadzorczych, prowadzonej przez Ministerstwo Skarbu Państwa
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały - ksiązki plus dodatkowe materiały od wykładowcy.
Adres
Adres
ul. Kazimierza Wielkiego 19
30-074 Kraków
woj. małopolskie
Stowarzyszenie Księgowych w Polsce
Oddział Okręgowy w Krakowie
ul. Kazimierza Wielkiego 19
30-074 Kraków
Oddział Okręgowy w Krakowie
ul. Kazimierza Wielkiego 19
30-074 Kraków
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
Kontakt
Kontakt
Stowarzyszenie Księgowych wPolsce
E-mail
biuro@krakow.skwp.pl
Telefon
(+48) 126 320 910