ZOGA Therapy w PEDIATRII Równoważenie strukturalne - MODUŁ 2
ZOGA Therapy w PEDIATRII Równoważenie strukturalne - MODUŁ 2
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany głównie dla fizjoterapeutów, osteopatów, lekarzy, trenerów, nauczycieli oraz studentów wymienionych kierunków, a także do wszystkich zajmujących się narządem ruchu.
Uczestnicy powinni być zaznajomieni z anatomią i fizjologią człowieka. Organizator zastrzega sobie prawo do poproszenia o okazanie dokumentów powtierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji07-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi42
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenie jest rozwinięcie przedstawionych na I module metod i technik pracy manualnej z dzieckiem z uwzględnieniem wszystkich etapów rozwoju. Dodatkowo kursanci zapoznają się z nowymi doskonalącymi warsztat pracy terapeuty technikami.Precyzyjne techniki uwalniania tkanek miękkich w połączeniu z umiejętnością dokładnej oceny zarówno strukturalnej i funkcjonalnej stanowią podstawowy element nauczania w trakcie tego szkolenia. Celem szkolenia jest dogłębna analiza strukturalnych zależnośc
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą z zakresu technik uwalniania mięśniowo-powięziowego | Kryteria weryfikacji Opisuje techniki uwalniania mięśniowo-powięziowego | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje wachlarz stawu biodrowego | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji posiada wiedzę na temat jamy brzusznej, klatki piersiowej i oddechu | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się Wykonuje techniki i ćwiczenia w pracy z pacjentem pediatrycznym | Kryteria weryfikacji samodzielnie dokonuje analizy, wyklucza przeciwwskazania do leczenia jak i samodzielnie dobra odpowiednie techniki terapii. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji samodzielnie wykonuje analizę strukturalną - interpretacja strukturalnych i funkcjonalnych kompensacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji samodzielnie wykonuje Body Reading-ocenę wizualną | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Współpracuje wewnątrz interdyscyplinarnych zespołów medycznych | Kryteria weryfikacji Stosuje specjalistyczne słownictwo przy opisie stanu pacjentów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu:
Kurs skierowany głównie dla fizjoterapeutów, osteopatów, lekarzy, trenerów, nauczycieli oraz studentów wymienionych kierunków, a także do wszystkich zajmujących się narządem ruchu.
Uczestnicy powinni być zaznajomieni z anatomią i fizjologią człowieka. Organizator zastrzega sobie prawo do poproszenia o okazanie dokumentów powtierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia.
Czas trwania: 42 godziny dydaktyczne
Zakres tematyczny oraz opis treści nauczania:
- Wachlarze Stawu Biodrowego –Zorganizowanie mięśni miednicy wokół trzech wachlarzy wpływa na równoważenie przechyleń i torsji.
- Jama Brzuszna, Klatka Piersiowa i Oddech – Strukturalne zmiany w tułowiu mogą wpływać na oddech, mechanikę kończyn górnych oraz głowę, szyję i żuchwę. Ta część szkolenia pokazuje jak zależności klatki piersiowej z miednicą mogą pozytywnie wpłynąć na mechanikę kręgosłupa.
- Taśmy ramion. Taśmy funkcjonalne - Techniki tkanek miękkich dla mięśni obręczy barkowej.
- Analiza strukturalna - interpretacja strukturalnych i funkcjonalnych kompensacji.
- Praca strukturalna u dzieci z różnymi problemami neurologicznymi
- Szczegółowa anatomię danego obszaru – krótkie i intensywne prezentacje ukazujące najciekawsze spojrzenie na struktury anatomiczne poparte nagraniami z sekcji zwłok, anatomią palpacyjną, przedstawione w ciekawy i zrozumiały sposób,
- BodyReading (ocena wizualna) – częste konsekwencje ruchowe i posturalne – jak widzieć i czytać zawiłości poszczególnych wzorców,
- Techniki uwalniania Mięśniowo – Powięziowego – każda technika jest pokazana ze zrozumieniem i dokładnym jej „czuciem” tak by można je było wykorzystać od razu po powrocie ze szkolenie do codziennej pracy terapeutycznej,
- Praca z dziećmi z różnymi problemami neurologicznymi z wykorzystaniem poznanych technik
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto85,71 PLN
- Koszt osobogodziny netto85,71 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Wójtowicz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzymuje skrypt z materiałami prezentowanymi na kursie, notes oraz długopis.
Warunki uczestnictwa
Przed zapisem na kurs prosimy o kontakt z organizatorem w celu sprawdzenia dostępności wolnych miejsc.
W celu dokonania zgłoszenia na kurs należy pobrać ze strony organizatora formularz zgłoszeniowy i wypełniony przesłać na adres mailowy wraz z dokumentem potwierdzającym wykształcenie i informacją o formie płatności.
Informacje dodatkowe
Liczba godzin kursu podana jest w godzinach dydaktycznych. Za godzinę dydaktyczna uznano 45 min.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Do dyspozycji uczestników pozostaje szatnia oraz darmowy parking z przodu i z tyłu budynku.