Szkolenie: Akademia Okluzji w 3 odsłonach - pacjenci z dysfunkcją (TMD). - spotkanie II
Szkolenie: Akademia Okluzji w 3 odsłonach - pacjenci z dysfunkcją (TMD). - spotkanie II
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Stomatologia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa to lekarze dentyści, którzy ukończyli Szkolenie: Akademia Okluzji w 3 odsłonach - pacjenci z prawidłową funkcją - spotkanie I.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji12-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozpoznanie wśród pacjentów pacjenta stomatologicznego od niestomatologicznego, jak zdiagnozować i leczyć najczęściej pojawiające się sytuacje kliniczne tj: ból mięśni, ssż. ograniczenie i blokowanie się ruchu w ssż, trzaski i trzeszczenia w ssż) ,poznanie diagnostyki w przypadku bólu zębopochodnego a niezębopochodnego jako najczęstszej pomyłki diagnostycznej w obszarze jamy ustnej i twarzy na przykładzie 4 testów, kiedy zlecić , jak odczytać i zinterpretować CBCT i MRI ?Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wykonuje prawidłowo analizę pacjenta stomatologicznego od pacjenta z bólem niestomatologicznym wg protokołu postępowania | Kryteria weryfikacji Diagnozuje pacjenta stomatologicznego od pacjenta z bólem niestomatologicznym wg protokołu postępowania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Poznaje sposób postępowania w zależności od rodzaju zaburzeń dotyczący stawu skroniowo - żuchwowego i mięśni, | Kryteria weryfikacji Analizuje zaburzenia w funkcjonowaniu mięśni i stawu skronio wo - żuchwowego, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Potrafi zaplanować ze szczególnym uwzględnieniem diagnostyki obrazowej plan leczenia u pacjenta z konkretnym zaburzeniem w stawie, | Kryteria weryfikacji Analizuje plan działania w postaci diagnostyki obrazowej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia :
Dzień I
• Jak w 10 minut dowiedzieć się czy pacjent jest pacjentem stomatologicznym czy należy go
odesłać do innego specjalisty lub Poradni Leczenia Bólu.
• Pacjent z bólem niezębopochodnym w gabinecie stomatologicznym. Rodzaje, cechy
charakterystyczne, diagnostyka różnicowa i metodyka leczenia.
• Anatomia narządu żucia w aspekcie funkcjonalnym: mięśnie, ssż i współpraca z zębami.
• Deprogramacja u pacjentów z problemami TMD: czemu służy, jak wpływa na proponowane leczenie. Różnicowanie, które z opisywanych dolegliwości wymagają współpracy z
fizjoterapeutą a które nie.
• Jak poradzić sobie z zgryzem urazowym oraz nadmierną ruchomością zębów.
• Najczęstsze nagłe sytuacje kliniczne związane z TMD (ból mięśni, ssż. ograniczenie i blokowanie się ruchu w ssż, trzaski i trzeszczenia w ssż) Diagnostyka różnicowa i leczenie.
Dzień II
Badania dodatkowe u pacjentów z problemami narządu żucia: badania obrazowe (CBCT, MRI kiedy, dlaczego).
• Co zrobić kiedy ząb dalej boli po ekstrakcji, leczeniu enedodontycznym czy założonym wypełnieniu.
• 6 sprawdzonych ćwiczeń z terapii manualnej u pacjentów z TMD do wykorzystania w gabinecie i w domu przez pacjenta.
• Farmakoterapia celowana na dolegliwości mięśni i stawów w obrębie narządu żucia.
• Szyny ortopedyczne jako wstępny warunek do ostatecznego leczenia odtwórczego.
Zakres zajęć praktycznych:
• Omówienie wywiadu i wstępnej oceny pacjenta zgłaszającego się z powodu zaburzeń czynnościowych narządu żucia,
• Pokaz wzorców ruchowych i ich odmienności u pacjentów z zaburzeniami czynnościowymi narządu żucia.
Pokaz kliniczny i laboratoryjny wykonawstwa szyny stabilizującej w protokole cyfrowym u pacjentów z zaburzeniami czynnościowymi narządu żucia.
• Analiza zdjęć CBCT i MRI pod kątem przydatności w postawieniu prawidłowej diagnozy u pacjentów z zaburzeniami czynnościowymi narządu żucia.
• Pokaz ćwiczeń mięśniowych stosowanych w celu przywrócenia prawidłowej pracy narządu
• Przygotowanie planu leczenia dla przypadku klinicznego przedstawionego przez kursanta. Ważne: wcześniej należy skontaktować się z prowadzącym w celu omówienia
szczegółów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Jak w 10 minut odróżnić pacjenta z bólem stomatologicznym od pacjenta z bólem niezęboochodnym | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Anatomia narządu żucia w aspekcie funkcjonalnym: mięśnie, ssż i współpraca z zębami. • Deprogramacja u pacjentów z problemami TMD: czemu służy, jak wpływa na proponowane leczenie. | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 przerwa kawowa | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Jak poradzić sobie z zgryzem urazowym oraz nadmierną ruchomością zębów. | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 przerwa obiadowa | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Najczęstsze nagłe sytuacje kliniczne związane z TMD (ból mięśni, ssż. ograniczenie i blokowanie się ruchu w ssż, trzaski i trzeszczenia w ssż) Diagnostyka różnicowa i leczenie. | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Badania dodatkowe u pacjentów z problemami narządu żucia: badania obrazowe (CBCT, MRI kiedy, dlaczego). | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 przerwa kawowa | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Przygotowanie planu leczenia dla przypadku klinicznego przedstawionego przez kursanta. | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 przerwa obiadowa | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Pokaz wzorców ruchowych i ich odmienności u pacjentów z zaburzeniami czynnościowymi narządu żucia. | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 03:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto323,53 PLN
- Koszt osobogodziny netto323,53 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Błażej Szczerbaniewicz
zajmuje się leczeniem trudnych przypadków i specjalizuje w leczeniu interdyscyplinarnym zaburzeń zwarcia oraz zespołów bólowych jamy ustnej i twarzy. Od 5 lat prowadzi prace
nad innowacyjnymi rozwiązaniami cyfrowymi w stomatologii w zakresie planowania interdyscyplinarnego. Efektem tych prac było wdrożenie pierwszego polskiego cyfrowego
łuku twarzowego do kompleksowej kontroli podstawowych parametrów okluzji w świecie cyfrowym: jak płaszczyzna okluzyjna, centralna relacja czy okluzja linia uśmiechu, a także ich pozycjonowania w oparciu o planowanie leczenia w oparciu o twarz pacjenta (Facially
Generated Treatment Planning – FGTP). Jest współautorem 4 patentów, w tym 2 na poziomie międzynarodowym. Od przeszło 15 lat związany z European Academy of
Craniomandibular Disorders (EACD) i American Academy of Orofacial Pain. (AAOP). Założyciel
Sekcji Bólu Jamy Ustnej i Twarzy przy Polskim Towarzystwie Badania Bólu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik usługi otrzyma materiały szkoleniowe w formie papierowej.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem udziału lekarza dentysty w usłudze jest udział w I części spotkania "Akademia Okluzji w 3 odsłonach - pacjenci z prawidłową funkcją.
Informacje dodatkowe
Przed zapisaniem się na usługę zadzwoń i zapytaj o dostępność miejsca.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi