Kurs Asystent nauczyciela w przedszkolu z podstawami psychologii rozwojowej
Kurs Asystent nauczyciela w przedszkolu z podstawami psychologii rozwojowej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa:
- przedsiębiorcy i ich pracownicy, w tym osoby, które chcą podjąć pracę jak asystent nauczyciela w placówkach przedszkolnych
- osoby pracujące, bezrobotni, studenci, którzy chcą w własnej inicjatywy zdobyć/podnieść wiedzę i umiejętności oraz rozwijać się w obszarze pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji06-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi120
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa Asystent nauczyciela w przedszkolu z podstawami psychologii rozwojowej przygotowuje do podjęcia pracy wspierającej nauczycieli w placówkach przedszkolnych. Przygotowuje do budowania tożsamości zawodowej w oparciu o wiedzę psychologiczną i metodyczną.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wykorzystuje w swoich działaniach wiedzę z zakresu przepisów prawa oświatowego | Kryteria weryfikacji pozyskiwanie i przetwarzanie informacji użytkowej | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Rozróżnia kategorie, koncepcje teoretyczneopisujące i wyjaśniające rozwój człowieka w różnych środowiskach edukacyjnych od poczęcia do późnego dzieciństwa | Kryteria weryfikacji pozyskiwanie i przetwarzanie informacji użytkowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Charakteryzuje zmiany psychiczne oraz czynniki je warunkujące | Kryteria weryfikacji pozyskiwanie i przetwarzanie informacji użytkowej | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Definiuje prawidłowyrozwój człowieka oraz zaburzenie rozwojowe u dzieci | Kryteria weryfikacji pozyskiwanie i przetwarzanie informacji użytkowej | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Charakteryzuje metody aktualizowania potencjału rozwojowego u dziecio prawidłowym rozwoju oraz o specjalnych potrzebach edukacyjnych w różnych środowiskach funkcjonowania | Kryteria weryfikacji działanie praktyczne/praca zespołowa | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Organizuje psychologiczne podłoże komunikacjiinterpersonalnej i społecznej. | Kryteria weryfikacji tworzenie własnego konspektu zachowań | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Buduje tożsamość zawodową w oparciu o wiedzę psychologiczną; poszerza samoświadomość siebie jako jednostki na ścieżce własnego rozwoju | Kryteria weryfikacji tworzenie własnego konspektu zachowań | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Reaguje na przejawy dyskryminacjioraz podejmuje działania na rzecz ich eliminowania w różnych środowiskach | Kryteria weryfikacji praktyczne działanie/ praca zespołowa | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Definiuje pojęcie pedagogiki zabawy, jej podstawy, założenia i metody pracy | Kryteria weryfikacji pozyskiwanie i przetwarzanie informacji użytkowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje w swoich działaniach edukacyjnych metody pedagogiki zabawy oraz dokonuje ich właściwego wyboru i organizacji | Kryteria weryfikacji działanie praktyczne/ praca zespołowa | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Wykorzystuje umiejętności z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej | Kryteria weryfikacji działanie praktyczne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program usługi:
Tematy zajęć edukacyjnych |
Opis treści – kluczowe punkty szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych |
Wychowanie przedszkolne w świetle przepisów prawa |
Podstawa prawna, dokumentacja obowiązująca w przedszkolu, organizacja i cele wychowania przedszkolnego |
Wybrane koncepcje psychologiczne dotyczące procesów: rozwoju, wychowania, nauczania-uczenia się. |
Środowiska wychowawcze – charakterystyka, ich rola i znaczenie w życiu dzieci. Problemy w różnych środowiskach edukacyjnych stymulujących i zagrażających rozwojowi. |
Rozwój prawidłowy i zaburzenia rozwojowe w różnych okresach życia.
|
Rozwój a różnice indywidualne. Uwarunkowania rozwoju psychicznego (zewnętrzne i wewnętrzne) jako czynniki potencjalnie stymulujące i zakłócające rozwój jednostki. Dostosowywanie oddziaływań wychowawczych, metod pracy do potencjału rozwojowego dzieci. |
Specyfika okresów rozwojowych od prenatalnego do późnego dzieciństwa |
Poznawanie potencjału i rozpoznawanie ryzyka. Skuteczne wspomaganie rozwoju (oddziaływania wychowawcze, komunikacja interpersonalna, metody pracy) u dzieci o typowym i atypowym rozwoju. |
Pedagogika zabawy w obszarze współczesnych nurtów pedagogicznych |
Zapoznanie z metodami pedagogiki zabawy stosowanymi w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym |
Założenia i zasady pedagogiki zabawy, organizacja i planowanie zajęć |
Przekazanie wiedzy nt. teoretycznych założeń i zasad pedagogiki zabawy. Uświadomienie znaczenia właściwej organizacji przez nauczyciela aktywności dziecięcej w przedszkolu i w szkole |
Pedagogika zabawy w pracy z tekstem literackim-animacja tekstów literackich, bajkoterapia, storyline Techniki twórczego myślenia wyzwalającego różne formy ekspresji. Pobudzanie aktywności twórczej u małych dzieci |
Wykorzystanie nabytej wiedzy w zakresie pracy metodami pedagogiki zabawy w konkretnych sytuacjach zadaniowych. Konstruowanie samodzielne i wspólnie z zespołem scenariuszy zabaw dla dzieci z zastosowaniem metod pedagogiki zabawy. |
Terapeutyczne walory pedagogiki zabawy i ich wykorzystanie w pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania |
Organizowanie aktywności dziecka mającego zaburzenia w zachowaniu, z wykorzystaniem zasad pedagogiki zabawy. |
Pierwsza pomoc przedmedyczna |
Nabywanie wiedzy i umiejętności z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, procedury obowiązujące w przedszkolu. |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 950,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto24,58 PLN
- Koszt osobogodziny netto24,58 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestniczy otrzymują:
- materiały szkoleniowe dla uczestników w formie papierowej i elektronicznej
- zaświadczenie ukończenia kursu
Informacje dodatkowe
Warunkiem otrzymania dofinansowania na opisane szkolenie jest spełnienie warunków przedstawionych przez Operatora, który jest dysponentem funduszy publicznych. Informacje o Operatorach dostępne sa na stronie Bazy Usług Rozwojowych https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/component/site/site/dofinansowania-bur/#programy-krajowe
Podana cena obejmuje szkolenie objęte dofinansowaniem w wysokości przynajmniej 70% ze środkow publicznych (zgodnie z zapisami prawodawstwa szkolenia zawodowe finansowane w min. 70% ze środków publicznych podlegają zwolnieniu z VAT na podstawie §3 ust.1 pkt 14 Rozp.Ministra Finansów z dn. 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. 2013 poz. 1722 § 3 ust. 1 pkt 14). W przypadku pozyskania mniejszego dofinansowania do podanej ceny należy doliczyć 23% VAT.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami