Studia podyplomowe Pedagogika specjalna w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika) dla nauczycieli przedmiotu
Studia podyplomowe Pedagogika specjalna w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika) dla nauczycieli przedmiotu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Kandydaci
Adresatami studiów są absolwenci studiów wyższych posiadający kwalifikacje nauczycielskie do nauczania przedmiotu lub edukacji wczesnoszkolnej, wychowania przedszkolnego. - Minimalna liczba uczestników25
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi660
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest zapoznanie uczestników z podstawowymi zagadnieniami teoretycznymi i praktycznymi dotyczącymi edukacji i rehabilitacji uczniów z niepełnosprawnościami intelektualnymi, a zwłaszcza wyposażenie w wiedzę o niepełnosprawności intelektualnej, rozwoju i funkcjonowania osób niepełnosprawnych oraz ich specyficznych potrzebach edukacyjnych, emocjonalnych i społecznych. Istotnym celem studiów jest również kształtowanie umiejętności interpersonalnych pedagoga, a przede wszystkim zapoznaniEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się zna i rozumie podstawy filozofii wychowania i aksjologii pedagogicznej, specyfikę głównych środowisk wychowawczych i procesów w nich zachodzących | Kryteria weryfikacji egzamin/ kolokwium/ praca pisemna | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się zna i rozumie klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia, socjalizacji oraz różnorodne uwarunkowania tych procesów | Kryteria weryfikacji egzamin, kolokwium, praca pisemna | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się zna i rozumie źródła i miejsce pedagogiki specjalnej w nauce oraz jej przedmiotowe i metodologiczne powiązania z dziedzinami nauk społecznych, humanistycznych oraz medycznych i nauk o zdrowiu | Kryteria weryfikacji egzamin, kolokwium, praca pisemna | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin naukowych w celu analizy problemów rehabilitacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych i resocjalizacyjnych | Kryteria weryfikacji egzamin, kolokwium, praca pisemna, projekt | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się potrafi rozpoznawać i interpretować zjawiska społeczne, ukazując ich powiązania z różnymi zakresami pedagogiki specjalnej, dziedzinami nauk społecznych, humanistycznych oraz medycznych i nauk o zdrowiu | Kryteria weryfikacji egzamin/ kolokwium/ praca pisemna, projekt | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się potrafi wykorzystywać aktualne koncepcje pedagogiczne i psychologiczne w planowaniu, realizacji, monitorowaniu i ewaluacji procesu wychowania i nauczania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi | Kryteria weryfikacji egzamin, kolokwium, praca pisemna, projekt | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się zna i rozumie koncepcje rehabilitacji, edukacji, resocjalizacji i terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz różnorodne uwarunkowania tych procesów | Kryteria weryfikacji egzamin, kolokwium, praca pisemna | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się potrafi pracować w zespole, pełniąc w nim różne role, podejmować i wyznaczać zadania, współpracować z nauczycielami, specjalistami, rodzicami i opiekunami uczniów | Kryteria weryfikacji egzamin, kolokwium, praca pisemna, projekt | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się potrafi projektować i prowadzić zajęcia oraz dokonywać ich ewaluacji - zgodnie z wybranym zakresem pedagogiki specjalnej | Kryteria weryfikacji egzamin, kolokwium, praca pisemna, projekt | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się jest gotów do budowania relacji opartej na wzajemnym zaufaniu między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia, w tym rodzicami lub opiekunami uczniów oraz włączania ich w działania sprzyjające efektywności edukacyjnej | Kryteria weryfikacji praca pisemna, projekt | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się jest gotów do porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji w klasie szkolnej i poza nią | Kryteria weryfikacji praca pisemna, projekt | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się jest gotów do działania na rzecz poprawy jakości działania przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty | Kryteria weryfikacji praca pisemna, projekt | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się jest gotów do pracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami uczniów i innymi członkami społeczności lokalnej i szkolnej | Kryteria weryfikacji praca pisemna, projekt | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się jest gotów do doceniania tradycji i dorobku badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej oraz ich kontynuacji i poszerzania o nowe obszary i procedury badawcze | Kryteria weryfikacji praca pisemna, projekt | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęnd.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegond.
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Czas trwania:
Semestry: 3
Liczba godzin: 660 godzin (łącznie z praktykami)
Organizacja zajęć:
Zajęcia odbywają się w piątek (od godz. 15.00), sobotę i niedzielę – średnio dwa zjazdy w miesiącu. Nieliczna część zajęć praktycznych odbywa się w piątek od godz. 9.00.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto8 700,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto8 700,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto13,18 PLN
- Koszt osobogodziny netto13,18 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
prof. dr hab. Zenon Gajdzica
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne zostaną zapewnione w zależności od potrzeb.
Informacje dodatkowe
Absolwent posiada kwalifikacje do pracy w charakterze nauczyciela uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w szkołach specjalnych, integracyjnych, ogólnodostępnych.
Absolwent posiada usystematyzowaną i rozszerzoną wiedzę w zakresie pedagogiki specjalnej i jej współczesnych koncepcji, w szczególności pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną; teorii kształcenia specjalnego; społecznego i zawodowego funkcjonowania osób z niepełnosprawnością w różnych fazach życia, oraz ich podstaw ekonomicznych i prawnych; organizacji systemu oświaty i wychowania oraz instrumentów polityki społecznej dla osób z niepełnosprawnością intelektualną; rozwoju człowieka w ujęciu psychologicznym i neuropsychologicznym; wczesnego wspomagania rozwoju dziecka; ma usystematyzowaną wiedzę na temat metod pracy stosowanych w odniesieniu do niepełnosprawności intelektualną oraz możliwości ich efektywnego stosowania, ma pogłębioną wiedzę z zakresu metodyki pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Sale dydaktyczne dostosowane są do potrzeb prowadzenia zajęć.