Neurodydaktyka (studia online)
Neurodydaktyka (studia online)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Studia adresowane są przede wszystkim do nauczycieli, pedagogów, wychowawców, jak i szkoleniowców, trenerów, terapeutów, którzy chcą wzbogacić swój warsztat pracy o najnowsze zdobycze neurodydaktyki, wdrażając je do procesu nauczania i wychowania oraz poszerzać swoje kompetencje o umiejętności wykraczające poza dotychczasowy kanon. Adresowane są także osób niezwiązanych obecnie z edukacją, a zainteresowanych rozwojem osobistym.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji15-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi178
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia powstały z myślą o nauczycielach i wychowawcach, którzy chcieliby podnieść swoje umiejętności zawodowe i efektywniej wspierać dzieci, młodzież i dorosłych w procesie edukacji. Współczesność wymaga coraz nowocześniejszych kompetencji, uwzględniających aktualne zdobycze neuronauki. Kierunek stanowi odpowiedź na dynamicznie zmieniającą się rzeczywistość, w której cały czas rośnie potrzeba poszukiwania nowych rozwiązań metodycznych.Efekty uczenia się oraz kry
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Będziesz mieć dostęp do wszechstronnej, interdyscyplinarnej wiedzy dotyczącej procesów związanych z nauczaniem i uczeniem się.Będziesz znać współczesne ustalenia neurobiologów, neuropsychologów, psychologów kognitywnych, pedagogów i dydaktyków aby lepiej organizować proces dydaktyczny. Będziesz wiedział jakie jest zastosowanie wniosków płynących z neuronauk w codziennej praktyce edukacyjnej. Spojrzysz na proces edukacji z perspektywy neuronauki aby podążać w kierunku koniecznych zmian jakie wytyczane są w dzisiejszym systemie edukacji. | Kryteria weryfikacji Dwa testy semestralne oraz egzamin końcowy polegający na obronie projektu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Absolwent uzyskuje zaświadczenie potwierdzające zdobyte efekty kształcenia.
Studia kończą się zaliczeniem na ocenę określonym w karcie kierunku.
Program
Program
NEUROPSYCHOLOGIA
(44 godz.)
- Podstawy neuropsychologii (8 godz.)
- Neurobiologiczne podstawy funkcjonowania mózgu (12 godz.)
- Mózg a zachowanie (12 godz.)
- Biologiczne aspekty uczenia się i pamięci (6 godz.)
- Zaburzenia neuropsychologiczne (6 godz.)
NEURODYDAKTYKA I PSYCHOLOGIA W EDUKACJI
(58 godz.)
- Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi (10 godz.)
- Jak wykorzystywać potencjał ucznia (10 godz.)
- Ocenianie przyjazne mózgowi (4 godz.)
- Uczenie się poprzez nauczanie (8 godz.)
- Podstawy psychologii poznawczej (8 godz.)
- Psychologia wywierania wpływu (6 godz.)
- Wprowadzenie do psychologii motywacji (4 godz.)
- Wprowadzenie do psychologii klinicznej dzieci i młodzieży (4 godz.)
- Wybrane problemy psychopedagogiczne (6 godz.)
COACHING I TUTORING
(16 godz.)
- Coaching w pracy nauczyciela (6 godz.)
- Podstawy tutoringu i proces tutorski w edukacji (6 godz.)
- Szkoła jako środowisko wspierające rozwój zawodowy ucznia (4 godz.)
WARSZTATY METODYCZNE
(52 godz.)
- Warsztat pracy tutora (4 godz.)
- Pozytywna dyscyplina w klasie (8 godz.)
- Nauczanie i uczenie się z wykorzystywaniem teorii inteligencji wielorakich (6 godz.)
- Trening interpersonalny (8 godz.)
- Psychologia komunikacji (4 godz.)
- Specjalne i specyficzne trudności w uczeniu się; dostosowanie wymagań edukacyjnych w kształceniu specjalnym (10 godz.)
- Praca z uczniem powracającym z emigracji (8 godz.)
- Mnemotechniki (4 godz.)
PROJEKT
(8 godz.)
- Seminarium projektowe (8 godz.)
FORMA ZALICZENIA
- Dwa testy semestralne oraz egzamin końcowy polegający na obronie projektu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto5 300,00 PLN
- Koszt usługi netto5 300,00 PLN
- Koszt godziny brutto29,78 PLN
- Koszt godziny netto29,78 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Aleksandra Jędryszek-Geisler
i członek Instytutu Nauk Społecznych w Polish Academy of Social Sciences and Humanities w Londynie.
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w pracy jako nauczyciel. Kierownik Katedry Psychologii w Instytucie Pedagogiki i Psychologii Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie. Członek Polish Psychologist’s Association in London. Uczestniczka i organizatorka konferencji naukowych oraz sympozjów w Anglii, Szkocji, Hiszpanii i Stanach Zjednoczonych. Od kilkunastu lat zajmuje się kształceniem nauczycieli w Polsce, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych Ameryki, Islandii, Hiszpanii. W obszarze jej zainteresowań naukowych leży między innymi wypalenie zawodowe, agresja czy praca z uczniem sprawiającym trudności. Posiada kilkunastoletni staż pracy z młodzieżą niedostosowaną społecznie, osadzonymi w zakładach karnych oraz z osobami potrzebującymi wsparcia psychologicznego.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestncy studiów podyplomowych otrzymują dodtakowe materiały na zajęciach oraz po, które są zamieszczane na platofrmie MS Teams.
Podczas zjazdu każdy uczestnik programu otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych na platformie MS Teams. Materiały te przygotowują wykładowcy, dostosowując je do specyfiki prowadzonego tematu.
Uczestnicy studiów pracują na platformie MS Teams, to platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- materiałów dydaktycznych,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności.
Warunki uczestnictwa
Uczestnikiem studiów podyplomowych na Uniwersytecie WSB Merito w Łodzi może zostać każda osoba w wykształceniem wyższym (licencjackim, inżynierskim lub magisterskim). O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Aby skorzystać z dofinansowania studiów podyplomowych:
1. Podpisać umowę wsparcia z regionalnym partnerem projektu
2. Przesłać formularz zgłoszeniowy za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych. Proszę pamiętać o wpisaniu ID wsparcia (nadanego podczas podpisywania umowy) w przeciwnym razie zapis na studia zostanie odrzucony;
3. Następnie samodzielnie dokonać zapisu na studia podyplomowe na uczelni poprzez formularz online: www.merito.pl/lodz-rekrutacja1
Informacje dodatkowe
- Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie w postaci realizowanych przedmiotów w danym dniu i osób prowadzących. Zmianie nie ulegają godziny usługi.
- Harmonogram zjazdów zostanie upubliczniony na stronach Uczeln
- Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych.
- Kadra naukowo-dydaktyczna obejmuje więcej osób prowadzących zajęcia niż jest zamieszczonych w karcie usługi
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Nową wiedzę i umiejętności zdobywasz, dzięki zajęciom realizowanym na platformie MS Teams. Z wykładowcami i uczestnikami studiów kontaktujesz się przez internet, w czasie rzeczywistym (synchronicznie). W zajęciach uczestniczysz w weekendy, zgodnie z ustalonym harmonogramem zjazdów.
Techniczne wymagania do zajęć:
- komputer (z wbudowanymi lub podłączonymi głośnikami i mikrofonem),
- dostęp do Internetu,
- słuchawki (opcjonalnie),
- jeśli chcesz aby Cię widziano, możesz użyć kamery umieszczonej w laptopie/komputerze