Akademia innowatora edukacji.
Akademia innowatora edukacji.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Dla kogo?
- Dla nauczycieli z większym lub mniejszym doświadczeniem zawodowym bądź rozpoczynających pracę, potrzebujących wsparcia w sytuacji rosnących wymagań wobec oświaty, otwartych na osobistą zmianę i gotowych do podjęcia wyzwań, jakie niesie edukacja nowych pokoleń.
- Dla nauczycieli pracujących na szkolnym etacie, przygotowujących się do zawodowej zmiany.
- Dla doradców metodycznych, szkolnych doradców zawodowych, konsultantów i trenerów, związanych z obszarem edukacji, którzy chcą wzbogacić swoje doświadczenie o nowatorskie rozwiązania na miarę XXI wieku.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji15-10-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi170
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Akademia innowatora edukacji, to odpowiedź na wyzwania edukacyjne XXI wieku, oparta na autorskiej metodologii. Program studiów został stworzony tak, aby słuchacze doświadczyli procesu rozwoju osobistego przy użyciu narzędzi coachingowych, mentoringowych i superwizyjnych, zwiększając swoją efektywność osobistą i zawodową, po czym wykorzystywali poznane nowatorskie metody i technologie w swojej pracy. Dzięki nim oraz uzyskanej podczas studiów wiedzy zwiększą efektywność procesu dydaktycznego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA i UMIEJĘTNOŚCI:Lepiej poznasz siebie, ważne dla Ciebie wartości i określisz priorytety życiowe, świadomie planując ścieżkę kariery opartą na zasobach i mocnych stronach. Zadbasz o swój dobrostan, poznasz skuteczne sposoby radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym. Wzmocnisz poczucie własnej wartości oraz pewność siebie w roli innowatora, doskonaląc umiejętności autoprezentacji, budowania marki osobistej oraz efektywnej komunikacji. Pożegnasz ograniczające cię przekonania, dzięki czemu z większą otwartością i odwagą zainspirujesz uczniów do czerpania siły z motywacji wewnętrznej. Wykorzystasz wiedzę na temat pokoleń w edukacji (X, Y, Z, Alfa) do wzmacniania więzi i budowania satysfakcjonujących relacji w środowisku lokalnym. Zwiększysz efektywność procesu edukacyjnego dzięki umiejętności zastosowania innowacyjnych metod i narzędzi coachingowych, będących unikatowym połączeniem wiedzy, umiejętności i kompetencji miękkich. Zaprzyjaźnisz się z nowymi technologiami, w tym sztuczną inteligencją, które bezpiecznie wesprą cię w realizacji zadań administracyjnych i pomogą zaktywizować uczniów. Staniesz się częścią środowiska proaktywnych innowatorów, co zaowocuje stworzeniem kreatywnych rozwiązań i da poczucie spełnienia osobistego i zawodowego. | Kryteria weryfikacji Test końcowy z wybranych zagadnień.Prezentacja - przygotowanie fragmentu scenariusza zajęć | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Absolwent uzyskuje zaświadczenie potwierdzające zdobyte efekty kształcenia.
Studia kończą się zaliczeniem na ocenę określonym w karcie kierunku.
Program
Program
ZWIĘKSZENIE EFEKTYWNOŚCI OSOBISTEJ INNOWATORA EDUKACJI (78 godz.)
1. Rozwój osobisty z elementami coachingu (28 godz.)
- Doskonalenie efektywnej komunikacji z samym sobą, swoimi wartościami i emocjami
- Doskonalenie inteligencji emocjonalnej i asertywności. Mediacje
- Kształtowanie poczucia sprawstwa, postawy proaktywnej i gotowości do zmiany ograniczających przekonań
- Zabezpieczenie efektywności procesu zmian. Zmiany punktów widzenia z Points of You
- Wyzwania edukatora, zapobieganie wypaleniu zawodowemu
- Określenie priorytetów życiowych i zawodowych
- Kim jest innowator edukacji? Etat i jego alternatywy
2. Ścieżka kariery innowatora edukacji (16 godz.)
- Wyznaczanie celów za pomocą narzędzi coachingowych - marzenia a cele
- Wprowadzanie pozytywnych zmian w życiu – mentoring i superwizja
- Doskonalenie zarządzania sobą w czasie
- Coaching życiowy i coaching kariery a planowanie rozwoju zawodowego innowatora
3. Efektywna komunikacja ze sobą i światem z elementami coachingu i mediacji (16 godz.)
- Zasady efektywnej komunikacji, budowanie relacji, elementy mediacji
- Budowanie autorytetu na podstawie mocnych stron – narzędzia coachingowe
- Zwiększenie poczucia własnej wartości oraz pewności siebie w roli innowatora
- Doskonalenie umiejętności autoprezentacji i wystąpień publicznych
- Zarządzanie sobą w obliczu presji, sposoby radzenia sobie ze stresem
4. Budowanie marki osobistej. Public Relations. Komunikacja NVC. Negocjacje (18 godz.)
- Świadome budowanie marki osobistej, w tym w mediach społecznościowych
- Media społecznościowe jako narzędzie komunikacji i osiągania celów
- Komunikacja - szanse i zagrożenia. Negocjacje
- Public relations w służbie budowania pozycji eksperta
- Komunikacja z wykorzystaniem modelu NVC. Mapa empatii
- Budowanie relacji ze środowiskiem lokalnym oraz sieci interesariuszy
ZWIĘKSZENIE EFEKTYWNOŚCI PROCESU EDUKACYJNEGO: (92 godz.)
1. Efektywna realizacja celów edukacyjnych. Coaching i psychologia w edukacji (34 godz.)
- Modelowanie procesu edukacyjnego dzięki wykorzystaniu narzędzi coachingowych oraz podstawowej wiedzy z zakresu psychologii w celu rozpoznania problemów uczniów i współpracy z odpowiednimi instytucjami (współczesne uzależnienia, regulacja emocji w profilaktyce i psychoterapii dzieci i młodzieży, zaburzenia zachowania, patologia osobowości w adolescencji, trauma w kontekście pandemii itd.)
- Potrzeby edukacyjne różnych grup wiekowych a indywidualne style uczenia się i kompetencje kluczowe. Prawa nauczyciela i ucznia
- Budowanie mostów zamiast murów z gronem pedagogicznym, uczniami i rodzicami dzięki wiedzy o różnicy pokoleń w edukacji. Pokolenia X, Y, Z i Alfa
- Efektywne ocenianie i ewaluacja w kontekście neurodydaktyki i nowych perspektyw
2. Nowoczesne trendy w edukacji (34 godz.)
- Kreatywność, innowacyjność, eksperymentowanie a proces edukacyjny
- Storytelling, eduScrum, Design Thinking, grywalizacja i inne metody budujące autonomię i odpowiedzialność uczniów
- Elastyczne reagowanie na zmiany w systemie edukacji - praktyczne rozwiązania
3. Nowoczesne technologie w pracy nauczyciela (16 godz.)
- Rola nowoczesnych technologii w pracy nauczyciela: analiza wymagań i oczekiwań względem kompetencji cyfrowych w odniesieniu do ram kompetencji cyfrowych nauczycieli wypracowane przez UE, autorefleksja i wstęp do wytyczenia ścieżki kariery
- Nowoczesne technologie jako wsparcie nauczyciela w zadaniach administracyjnych: praca z chmurą Microsoft 365 w kontekście zadań administracyjnych, praktyczne warsztaty na temat wykorzystania OneDrive, Forms, Sway itd.
- Narzędzia online do aktywizacji uczniów podczas zajęć: narzędzia webowe możliwe do wykorzystywania w dydaktyce, tj. Quizizz, Canva, Mentimeter itd.
- Wprowadzenie do narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję: sztuczna inteligencja (AI) i jej wpływ na prace nauczyciela, podstawowe koncepcje i narzędzia, tworzenie materiałów z wykorzystaniem narzędzi AI
- Bezpieczeństwo w sieci z perspektywy nauczyciela i ucznia: strategie i sposoby bezpiecznej pracy w sieci
4. Praktyczne wykorzystanie wiedzy o zarządzaniu zmianą w procesie edukacyjnym (8 godz.)
- Praktyczne wykorzystanie poznanych metod i narzędzi w edukacji – egzamin
FORMA ZALICZENIA
- Test z wybranych zagadnień programowych
- Egzamin praktyczny – przygotowanie scenariusza i poprowadzenie fragmentu zajęć
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 100,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto30,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto30,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestncy studiów podyplomowych otrzymują dodtakowe materiały na zajęciach oraz po, które są zamieszczane na platofrmie MS Teams.
Podczas zjazdu każdy uczestnik programu otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych na platformie MS Teams. Materiały te przygotowują wykładowcy, dostosowując je do specyfiki prowadzonego tematu.
Uczestnicy studiów pracują na platformie MS Teams, to platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- materiałów dydaktycznych,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności.
UWAGA! Studia realizujemy także w Toruniu - jeśli interesuje Cię ta lokalizacja - skontakutj się z nami
Warunki uczestnictwa
Uczestnikiem studiów podyplomowych na Uniwersytecie WSB Merito w Toruniu filia w Bydgoszczy, może zostać każda osoba w wykształceniem wyższym (licencjackim, inżynierskim lub magisterskim). O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Aby skorzystać z dofinansowania studiów podyplomowych:
1. Podpisać umowę wsparcia z regionalnym partnerem projektu
2. Przesłać formularz zgłoszeniowy za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych. Proszę pamiętać o wpisaniu ID wsparcia (nadanego podczas podpisywania umowy) w przeciwnym razie zapis na studia zostanie odrzucony;
3. Następnie samodzielnie dokonać zapisu na studia podyplomowe na uczelni poprzez formularz online dostępny na www: www.merito.pl/bydgoszcztorun-rekrutacja
4. Po zapisie online proszę o kontakt z Zofią Ciepłuch w celu zweryfikowania poprawności wygenerowanych dokumentów. Kontaktując się proszę o podanie hasła: BUR
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
- Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie w postaci realizowanych przedmiotów w danym dniu i osób prowadzących. Zmianie nie ulegają godziny usługi.
- Harmonogram zjazdów zostanie upubliczniony na stronach Uczeln
- Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Techniczne wymagania do zajęć:
- komputer (z wbudowanymi lub podłączonymi głośnikami i mikrofonem),
- dostęp do Internetu,
- słuchawki (opcjonalnie),
- jeśli chcesz aby Cię widziano, możesz użyć kamery umieszczonej w laptopie/komputerze.
Adres
Adres
Techniczne wymagania do zajęć:
-komputer (z wbudowanymi lub podłączonymi głośnikami i mikrofonem),
-dostęp do Internetu,
-słuchawki (opcjonalnie),
-jeśli chcesz aby Cię widziano, możesz użyć kamery umieszczonej w laptopie/komputerze.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami