MS 55039 Tworzenie skryptów i narzędzi w Windows PowerShell
MS 55039 Tworzenie skryptów i narzędzi w Windows PowerShell
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Administracja IT i systemy komputerowe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących w sektorze IT, spełniających poniższe wymagania:
- znajomość języka angielskiego na poziomie B2 (materiały w języku angielskim, szkolenie w języku polskim)
- doświadczenie w podstawowej administracji Windows,
- doświadczenie w korzystaniu z Windows PowerShell w zakresie wyszukiwania i modyfikowania informacji o systemie,
- doświadczenie w korzystaniu z Windows PowerShell w zakresie poleceń i ich użycia,
- doświadczenie w korzystaniu z WMI i / lub CIM w zakresie wyszukiwania informacji o systemie.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji16-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest dostarczenie kompetencji z zakresu MS 55039 Tworzenia skryptów i narzędzi w Windows PowerShell, dzięki którym uczestnik będzie samodzielnie posługiwał się podstawowymi funkcjami i modułami administracji Windows oraz modyfikował informacje o systemie. Uczestnik po ukończonym szkoleniu nabędzie kompetencje społeczne takie jak samokształcenie, rozwiązywanie problemów, kreatywność w działaniu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik wie, jak Projektować narzędzia, Budować podstawowe funkcje i moduły, Dodawać Cmdlet Binding i parametryzacji | Kryteria weryfikacji samodzielna praca i wykonywanie zadań w środowisku wirtualnym podczas szkolenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik nabędzie umiejętności: Używania Verbose, ostrzeżeń i informacji wyjściowych; korzystania z platyPS; korzystania z Update-TypeData | Kryteria weryfikacji samodzielna praca i wykonywanie zadań w środowisku wirtualnym podczas szkolenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik nabędzie kompetencje społeczne, takie jak samokształcenie, rozwiązywanie problemów, kreatywność w działaniu. | Kryteria weryfikacji samodzielna praca i wykonywanie zadań w środowisku wirtualnym podczas szkolenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Projektowanie narzędzia - zajęcia teoretyczne (wykład)
- narzędzia do wykonywania jednej czynności
- narzędzia uniwersalne
- narzędzia wbudowane
Moduł 2 Zaczynamy od poleceń - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- dlaczego zaczynać od poleceń
- odkrywanie i eksperymentowanie
Budowa podstawowych funkcji i modułów
- początek z podstawowymi funkcjami
- tworzenie modułu
- sprawdzanie wymagań
- uruchamianie nowych komend
Moduł 3: Dodawanie Cmdlet Binding i parametryzacji - zajęcia teoretyczne (wykład)
- omówienie Cmdlet Binding i Common Parametes
- akceptowanie parametrów w potoku
- parametry obowiązkowe
- walidacja parametrów
- aliasy parametrów
Obiekt jako wynik
- składanie informacji
- konstruowanie i wysyłanie danych wyjściowych
- szybkie testy
Moduł 4: Zmiana podejścia do skryptowania - zajęcia teoretyczne (wykład)
- omawianie skryptów
- aktualizacja skryptu
Moduł 5: Używanie Verbose, ostrzeżeń i informacji wyjściowych - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- poznanie sześciu kanałów
- dodanie danych szczegółowych i ostrzeżeń
- wszystko o Verbose
- dane informacyjne
Pomoc jako komentarz
- gdzie umieścić swoją pomoc
- pierwsze kroki
- dalszy rozwój dzięki pomocy opartej na komentarzach
- zepsuta pomoc
Moduł 6: Obsługa błędów - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- zrozumienie błędów i wyjątków
- obsługa wyjątków w naszym narzędziu
- przechwytywanie wyjątku
- obsługa wyjątków
Podstawy debugowania
- dwa rodzaje błędów
- ostateczny cel debugowania
- Write-Debug
- Set-PSBreakpoint
- PowerShell ISE
Moduł 7: Więcej o parametrach - zajęcia teoretyczne (wykład)
- pozycje parametrów
- walidacja
- zestaw parametrów
- wartości od pozostałych parametrów
- wiadomości pomocy
- aliasy
- Cmdlet Binding
Moduł 8: Pisanie pełnej pomocy - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- zewnętrzna pomoc
- korzystanie z platyPS
- pomoc online
- tematy pomocy About
- tworzenie pomocy do uaktualniania
Testowanie kodu
- wzorce do testowania
- tworzenie czegoś do przetestowania
- rozszerzanie testów
- korzystanie z Pester
Moduł 9: Typy wyjściowe - zajęcia teoretyczne (wykład)
- zrozumienie typów
- rozszerzanie obiektu
- korzystanie z Update-TypeData
Moduł 10: Analiza skryptu - zajęcia teoretyczne (wykład)
- wykonywanie podstawowej analizy
- analizowanie analizy
Moduł 11: Publikowanie narzędzia - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- tworzenie Manifestu
- publikowanie w galerii PowerShell
- publikowanie do prywatnych repozytoriów
Podstawy sterowania skryptem: tworzenie menu
- tworzenie menu
- korzystanie z UIChoice
Moduł 12: Funkcje proxy - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- przykłady proxy
- tworzenie proxy
- modyfikowanie proxy
- dodawanie lub usuwanie parametrów
Moduł 13: Praca z formatem XML - zajęcia teoretyczne (wykład)
- CLIXML
- import formatu XML
- ConvertTo-XML
- tworzenie natywnego XML od zera
Moduł 14: Praca z danymi JSON - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- konwersja na JSON
- konwersja z JSON
Praca z SQL Server
- terminologia SQL Server
- łączenie z serwerem i bazą
- pisanie zapytań
- uruchamianie zapytań
- Invoke-SqlCmd
Moduł 15: Finalne narzędzie - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- omawianie problemu
- likwidacja problemu
- wykonanie projektu
- przetestowanie poleceń
- pisanie narzędzia
Godzinowy harmonogram usługi ma charakter orientacyjny - trener, w zależności od potrzeb uczestników, może zmienić długość poszczególnych modułów (przy zachowaniu łącznego wymiaru 40 godz. lekcyjnych). Podczas szkolenia, w zależności od potrzeb uczestników, będą robione krótkie przerwy. Trener ustali z uczestnikami konkretne godziny przerw.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 784,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 890,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto119,62 PLN
- Koszt osobogodziny netto97,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma:
- materiały dydaktyczne w formie elektronicznej (e-podręcznik na platformie Skillpipe, do którego dostęp zostanie udostępniony na adres e-mail uczestnika)
- dostęp do środowiska wirtualnego (GoDeploy), wysyłany na adres e-mail uczestnika
Warunki uczestnictwa
Prosimy o zapisanie się na szkolenie przez naszą stronę internetową www.acsdagma.com.pl w celu rezerwacji miejsca.
Informacje dodatkowe
Informacje organizacyjne:
- Jedna godzina lekcyjna to 45 minut
- W cenę szkolenia nie wchodzą koszta związane z dojazdem, wyżywieniem oraz noclegiem.
- Szkolenie nie zawiera egzaminu.
- Uczestnik otrzyma zaświadczenie ACS o ukończeniu szkolenia
- Uczestnik ma możliwość złożenia reklamacji po zrealizowanej usłudze, sporządzając ją w formie pisemnej (na wniosku reklamacyjnym) i odsyłając na adres szkolenia@dagma.pl. Reklamacja zostaje rozpatrzona do 30 dni od dnia otrzymania dokumentu przez Autoryzowane Centrum Szkoleniowe DAGMA.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
WARUNKITECHNICZNE:
a) platforma/rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa:
- ZOOM
- w przypadku kilku uczestników przebywających w jednym pomieszczeniu, istnieją dwie możliwości udziału w szkoleniu:
1) każda osoba bierze udział w szkoleniu osobno (korzystając z oddzielnych komputerów), wówczas należy wyciszyć dźwięki z otoczenia by uniknąć sprzężeń;
2) otrzymujecie jedno zaproszenie, wówczas kilka osób uczestniczy w szkoleniu za pośrednictwem jednego komputera
- Można łatwo udostępniać sobie ekran, oglądać pliki, bazę handlową, XLS itd.
b) minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji:
- Uczestnik potrzebuje komputer z aktualnym systemem operacyjnym Microsoft Windows lub macOS; aktualna wersja przeglądarki internetowej, zgodnej z HTML5 (Google Chrome, Mozilla Firefox, Edge); mikrofon. Opcjonalnie: minimalna rozdzielczość ekranu 1920 x 1080, kamera, drugi monitor lub inne urządzenie, na którym będziesz mógł przeglądać materiały
c) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik:
- łącze internetowe o przepustowości minimum 10Mbit,
d) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów:
- uczestnik na tydzień przed szkoleniem otrzyma maila organizacyjnego, ze szczegółową instrukcją pobrania darmowej platformy ZOOM.
e) okres ważności linku:
- link będzie aktywny od pierwszego dnia rozpoczęcia się szkolenia do ostatniego dnia trwania usługi (czyt. od 12 czerwca do 16 czerwca)
Szczegóły, związane z prowadzonymi przez nas szkoleniami online, znajdziesz na naszej stronie: https://www.acsdagma.com/pl/szkolenia-online