Szkolenie Podstawy projektowania User Experience: Adobe XD [Kierunek-Rozwój, Małopolski pociąg do kariery, Bony Rozwojowe]
Szkolenie Podstawy projektowania User Experience: Adobe XD [Kierunek-Rozwój, Małopolski pociąg do kariery, Bony Rozwojowe]
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- Projektantów graficznych (początkujący)
- Projektantów stron interetowych
- Projektanci UI / UX
- Product Designers
- Marketerzy
- Specjaliści Social Media
- Uczestnicy projektu Kierunek-Rozwój
- Uczestników projektu Bony rozwojowe
- Usługa również jest adresowana do uczestników Projektu MP oraz dla uczestników projektu NSE
- Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" i/lub dla Uczestników Projektu "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji09-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest przygotowanie uczestnika do Rozwoju j kompetencji zawodowych o umiejętności projektowania produktów cyfrowych – w tym doświadczeń użytkownika (UX) ze szczególnym naciskiem na wygląd (UI - User Interface).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się buduje projekt UX od początku do końca: strona internetowa, aplikacja mobilna, ekran interfejsu itd., zarówno w wersji mobilnej,rozumie problem responsywności projektów internetowych świadomie pracuje z czcionkami i kolorami: łączy w zestawy, tworzy harmonie kolorów, wpływa na rzeczywisty odbiór użytkownika, używa profesjonalnych sztuczek i skrótów związanych z przepływem pracy (workflow). | Kryteria weryfikacji tworzy realistyczne prototyp wraz z mikrointerakcjami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji eksportuje aktywne gotowe projekty do produkcji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji tworzy szybkie szkielety (wireframes) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji buduje prototyp aplikacji mobilnej, która reaguje na polecenia głosowe | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji testuje swoje projekty na rzeczywistych telefonach komórkowych, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Komunikuje się z innymi specjalistami. | Kryteria weryfikacji Komunikuje się i rozmawia z innymi specjalistami od projektowania UX, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji przygotowuje i wysyła gotową pracę do innych projektantów UX w odpowiednich formatach, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa zdalna w czasie rzeczywistym, realizowana jest w godzinach dydaktycznych 45 min
Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi
Metody pracy: wykłady, dyskusje z uczestnikami i case study uczestników, ćwiczenia indywidualne, videorozmowa, współdzielenie ekranu, interaktywny chat za pomocą, którego będą przesyłane linki do podstron i omawianych tematów.
Aby realizacja usługi pozwoliła osiągnąć cel główny, warunkiem jest zaangażowanie uczestnika w różnorodne formy pracy podczas szkolenia.
Aby wziąć udział w szkoleniu nie jest wymagana żadna wiedza z zakresu omawianych pojęć.
Trener: Krzysztof Bernardyn
DZIEŃ I
Przeprowadzenie testu wiedzy (pre-test w ramach walidacji)
BLOK I Wprowadzenie do Adobe XD- (teoria)-rozmowa na żywo
- Rozpoczęcie pracy z projektem w programie Adobe XD.
- Do czego służy Adobe XD – czy tylko projekt czy też kod?
- Jaka jest różnica między UI a UX w programie Adobe XD?
- Czego się nauczymy na tym kursie Adobe XD?
- Czym jest persona & task flow w projektowaniu UX?
- Projekt roboczy, etap 01 – tworzymy swój własny brief projektowy
BLOK II Makiety projektu / Wireframing Lo-Fi-teoria(videorozmowa)
- Czym jest Lo Fi Wireframe oraz High Fidelity w Adobe XD
- Obszary robocze i jak szeroka powinna być moja witryna lub aplikacja w Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 02 – obszary robocze
BLOK III Czcionki, kolory i ikonki oraz wstęp do prototypowania-ćwiczenia(współdzielenie ekranu)
- Praca z tekstem w makietach Adobe XD
- Prostokąty, koła, przyciski i zaokrąglone rogi w programie Adobe XD
- Jak używać kolorów w Adobe XD
- Obrysy, kopiowanie i wklejanie w programie Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 02 – makieta
- Darmowe ikony do projektów – skąd je wziąć?
- Jak znaleźć i używać istniejących zestawów interfejsu użytkownika w programie Adobe XD
- Grupy i problemy z edytowaniem ikon w programie Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 04 – ikonki
- Jak dodać interakcję do swojego prototypu w Adobe XD?
- Prototypowa animacja i wygładzanie w Adobe XD
- Jak zobaczyć swój projekt w aplikacji XD na iPhone’a i Androida
- Projekt roboczy, etap 05 – testowanie na telefonie
BLOK IV Animacje- ćwiczenia(współdzielenie ekranu)
- Pierwsze kroki z automatycznymi animacjami w programie Adobe XD
- Więcej informacji na temat animacji w programie Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 06 – pierwsza animacja
- Publikowanie makiet i wysyłanie ich do zaopiniowania
DZIEŃ II
BLOK I Moodboard – Projekt UI wysokiej jakości (Hi-Fi UI Design)-(praktyka)-ćwiczenia
- Moodboardy i inne zasoby używane w projektowaniu Hi Fidelity UI
- Jak stworzyć własny moodboard w Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 07 – tworzenie własnego moodboardu
BLOK II Kolumny, siatki i kolory- praktyka(współdzielenie ekranu)
- Jak pracować z kolumnami i siatkami w programie Adobe XD
- Viewport (pole widzenia), czyli linie przerywane na obszarach roboczych
- Jak dodawać i usuwać linie pomocnicze
- Gdzie i jak szukać inspiracji kolorystycznych; narzędzie próbnik
- Jak stworzyć paletę kolorów?
- Jak interpretować gradienty?
- Jak zapisać i ponownie używać zapisanych kolorów
- Projekt roboczy, etap 07 – kolory i motywy (palety)
BLOK III Tekst i czcionki – opcje zaawansowane-(praktyka)-ćwiczenia
- Jak Jakich czcionek mogę używać w projektach stron internetowych lub aplikacji w programie Adobe XD?
- Jak sprawdzić, jakich czcionek użyto w innych, publicznie dostępnych projektach
- Jaka powinna być wielkość czcionek w projektowaniu stron internetowych?
- Jak tworzyć style (presety) znaków w Adobe XD
- Wtyczka – dodanie naszej pierwszej wtyczki Lorem Ipsum do Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 09 – zaawansowana praca z tekstem
BLOK IV Rysowanie- praktyka(współdzielenie ekranu)
- Rysowanie i edytowanie kształtów w programie Adobe XD
- Co możemy zrobić z kształtami w XD?
- Nauka rysowania za pomocą narzędzia Pióro w programie Adobe XD
- Praca z pociągnięciami i liniami
- Czy potrzebuję zewnętrznych programów – Adobe Illustrator, Inkscape itd.?
- Projekt roboczy, etap 10 – Ikonki i przyciski
DZIEŃ III
BLOK I Zdjęcia i grafiki rastrowe w Adobe XD, praca z programem Photoshop- (praktyka)-ćwiczenia
- Maskowanie i przycinanie obrazów w programie Adobe XD
- Darmowe obrazy do wykorzystania w makietach XD – Unsplash, Pexels, Freeimage, Freepik
- Przyciemnianie obrazów tła z przezroczystością w XD
- Rozmycie tła i obiektów w programie Adobe XD
- Czy muszę znać Adobe Photoshop, aby tworzyć profesjonalny projekt w Adobe XD?
- Bar z przekąskami Banery Toast z zamaskowanym obrazem w programie Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 11 – Dodawanie obrazów
BLOK II Komponenty, instancje oraz siatka modułowa- powtarzalność elementów-teoria (videorozmowa)
- Jak tworzyć i używać komponentów w Adobe XD
- Różnica między komponentami głównymi i instancyjnymi w programie Adobe XD
- Jak tworzyć stany najechania (hover) komponentu w Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 12 – przyciski interaktywne
- Jak korzystać z siatki powtórzeń w programie Adobe XD
- Aktualizacja i problemy z powtarzającymi się siatkami krawędzi
- Projekt roboczy, etap 13 – powtarzająca się siatka
BLOK III Stosy (stacks) w Adobe XD, Mikrointerakcje i animacje-praktyka(współdzielenie ekranu)
- Czym są i jak używać stosów w Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 14 – tworzymy formularz kontaktowy
- Różnice między animacją a mikrointerakcjami
- Projekt roboczy, etap 15 – druga animacja
- Przełącznik mikrointerakcji w programie Adobe XD
- Mikroanimacja menu typu hamburger – zamiana w krzyżyk
- Projekt roboczy, etap 16 – mikrointerakcja
BLOK IV Nawigacja wewnątrz obszarów roboczych i eksportowanie prac- praktyka(współdzielenie ekranu)
- Jak przypiąć nawigację do góry obszaru roboczego w Adobe XD
- Jak dodać wyskakujące okienko (pop-up) w Adobe XD
- Jak stworzyć wysuwaną nakładkę w menu nawigacji mobilnej?
- Czym są przepływy (Flows) w programie Adobe XD?
- Projekt roboczy, etap 17 – wyskakujące okienka i nawigacja
- Jak udostępnić dokument klientom, interesariuszom i testerom użytkowników
- Jak rozmawiać z programistą na wczesnym etapie procesu projektowania
- Eksportowanie do odpowiednich formatów plików graficznych z Adobe XD
- Eksportowanie obrazów wsadowo za pomocą opcji „Oznacz do eksportu” (Mark for export) w programie XD
- Jak wyeksportować kod w programie XD dla osób korzystających ze specyfikacji projektu
- Co to jest przewodnik po stylach w programie Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 18 – finalna wersja projektu
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Przeprowadzenie testu wiedzy (pre-test w ramach walidacji) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 BLOK I Wprowadzenie do Adobe XD- (teoria)-rozmowa na żywo | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 11-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 11-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 BLOK II Makiety projektu / Wireframing Lo-Fi-teoria(videorozmowa) | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 11-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 11-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 BLOK III Czcionki, kolory i ikonki oraz wstęp do prototypowania-ćwiczenia(współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 11-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 BLOK IV Animacje- ćwiczenia(współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 11-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 BLOK I Moodboard – Projekt UI wysokiej jakości (Hi-Fi UI Design)-(praktyka)-ćwiczenia | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 BLOK II Kolumny, siatki i kolory- praktyka(współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 BLOK III Tekst i czcionki – opcje zaawansowane-(praktyka)-ćwiczenia | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 BLOK IV Rysowanie- praktyka(współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 BLOK I Zdjęcia i grafiki rastrowe w Adobe XD, praca z programem Photoshop- (praktyka)-ćwiczenia | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 13-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 13-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 BLOK II Komponenty, instancje oraz siatka modułowa- powtarzalność elementów-teoria (videorozmowa) | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 13-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 13-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 BLOK III Stosy (stacks) w Adobe XD, Mikrointerakcje i animacje-praktyka(współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 13-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 BLOK IV Nawigacja wewnątrz obszarów roboczych i eksportowanie prac- praktyka(współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 13-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Przeprowadzenie testu wiedzy (post-test w ramach walidacji). | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto2 160,00 PLN
- Koszt usługi netto2 160,00 PLN
- Koszt godziny brutto90,00 PLN
- Koszt godziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Bernardyn
Najważniejszą wartością szkoleń jest próba indywidualnego / szerokiego spojrzenia i znalezienia najbardziej optymalnego rozwiązania, pomagającego rozwijać konkretne cele biznesowe. Każde szkolenie poprzedzone jest wcześniejszym wywiadem i, w miarę możliwości, szczegółowym audytem oraz analizą konkurencji.
Studiował chemię na Uniwersytecie Gdańskim, którą ukończył w 2007 roku. Od 2007 roku, stale związany z branżą reklamową i kreatywną, gdzie poprzez pracę w agencjach i wydawnictwach zdobywał doświadczenie pracując dla polskich i zagranicznych firm (w tym dla Media Markt Polska). W latach 2015-2023 współwłaściciel agencji reklamowej Snowball Media.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują skrypt z materiałami do samodzielnego utrwalenia materiału, prezentację ze szkolenia, a także certyfikat szkolenia.
Warunki uczestnictwa
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie ćwiczeń.
- Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie/nagrywanie swojego wizerunku na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów uczenia się.
- W szkoleniu mogą uczestniczyć także osoby z programu bony rozwojowe oraz Małopolski Pociąg do Kariery
Informacje dodatkowe
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój
- Szkolenie prowadzone jest w godzinach dydaktycznych (24 godziny dydaktyczne = 18 godzin zegarowych)
Szkolenie podzielone jest na blok teoretyczno-warsztatowy według ustalonego harmonogramu. Użytkownicy, w ramach ćwiczeń praktycznych, będą proszeni o zbudowanie własnych segmentacji i grup klientów, person, oszacowanie punktów styku z klientem, opracowanie lejków sprzedażowych a także zaplanowanie podstawowej kampanii reklamowej. Wymagane będzie posiadanie konta mailowego Google -@gmail.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczno-sprzętowe:
Każdy uczestnik szkolenia powinien mieć możliwość korzystania z komputera z dostępem do Internetu. Konieczne jest posiadanie dostępu do Adobe Creative Cloud z aktywnym programem Adobe XD w wersji 2022 lub nowszej. Zalecane jest posiadanie aktywnego dostępu do programów Adobe Photoshop oraz Adobe Illustrator.
Wymagania techniczne w przypadku webinarów / szkoleń online:
Dla aktywnego uczestnictwa w warsztatach, każdy jego uczestnik powinien posiadać komputer z dostępem do Internetu oraz z zainstalowanym programem Acrobat Reader.
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy)
- 4 GB pamięci RAM (zalecane 8 GB lub więcej)
- System operacyjny Windows 10/11, Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja)
Ponieważ szkolenie prowadzone będzie na platformie clickmeeting lub google meets- przed szkoleniem uczestnicy dostaną link, opartej na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z ich najaktualniejszych oficjalnych wersji, takich jak Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
Będzie to webinar realizowany w trybie dyskusji – umożliwia on uczestnikom rozmowę wideo w czasie rzeczywistym zarówno z prowadzącym, jak też z innymi uczestnikami. Dzięki temu uczestnicy mają wrażenie osobistego udziału w szkoleniu z prowadzącym i innymi uczestnikami.