Stres - Wróg czy Przyjaciel?
Stres - Wróg czy Przyjaciel?
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracownikówwsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Klienci indywidualni, przedsiębiorcy, osoby otwierające biznes, zmieniające pracę, osoby doświadczające wypalenia zawodowego
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji17-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie jest skierowane do przedsiębiorców, osób indywidualnych, menedżerów oraz osób wypalonych zawodowo. Celem jest nie tylko edukacja na temat stresu, ale także wyposażenie uczestników w praktyczne narzędzia do radzenia sobie ze stresem i poprawy jakości życia.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zdobędzie wiedzę na temat definicji stresu oraz różnic między eustresem a dystresem. Pozna typologię stresu oraz różne źródła stresu zarowno wewnętrzne, jak i wewnętrzne. Znajomość przyczyn i objawów stresów. | Kryteria weryfikacji Wypełnienie kwestionariusza Pre testu i Post testu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik będzie potrafił zidentyfikować przyczyny chronicznego stresu. Nauczy się rozpoznawać fizjologiczne i psychologiczne objawy stresu oraz ich wpływ na ciało i umysł. Mechanizmy reakcji stresowej. | Kryteria weryfikacji Wypełnienie kwestionariusza Pre testu i Post testu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia zrozumie neurofizjologiczne mechanizmy reakcji stresowej. Pozna fazy stresu oraz następstwa chronicznego stresu. Umiejętności - techniki relaksacyjne i zarządzanie stresem. | Kryteria weryfikacji Wypełnienie kwestionariusza Pre testu i Post testu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik nauczy się praktycznych technik relaksacyjnych , takich jak ćwiczenia oddechowe, progresywna relaksacja mięśni i wizualizacja. Pozna techniki redukcji dużego stresu, w tym mindfulness i medytację. Autodiagnoza i samokontrola. | Kryteria weryfikacji Wypełnienie kwestionariusza Pre testu i Post testu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik będzie umiał przeprowadzić autodiagnozę swoich reakcji na stres, identyfikować trudne sytuacje oraz schematy i nawyki działania. Rozwinie umiejętność kontrolowania emocji w sytuacjach trudnych. | Kryteria weryfikacji Wypełnienie kwestionariusza Pre testu i Post testu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik nauczy się efektywnym zarządzaniem czasem i priorytetami, co pomoże mu lepiej radzić sobie ze stresem zawodowym. | Kryteria weryfikacji Wypełnienie kwestionariusza Pre testu i Post testu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czym jest stres i jakie są jego źródła. Uświadomienie uczestnikom wewnetrznych i zewnętrznych czynników stresowych. Uwarunkowanie odczuwania stresu typem osobowości – wewnętrzne czynniki stresowe, osobowość typu A (agresywna) i D (depresyjna).Czym jest stres; rodzaje stresu (eustres, dystres).
Czy każdy stres jest zły? Fizjologiczne i psychologiczne przejawy sytuacji stresogennej. Uruchomienie doświadczeń w zakresie odczuwania stresu i jego wpływu na funkcjonowanie ciała i mózgu.
Przyczyny chronicznego stresu. Objawy stresu (objawy dostrzegalne w zachowaniu).
Neurofizjologia reakcji stresowej – co się dzieje w mózgu, kiedy się denerwujemy? Fizjologiczne przejawy reakcji stresowej (objawy dostrzegalne w funkcjonowaniu ciała).
Psychologiczne przejawy reakcji stresowej (objawy dostrzegalne w zachowaniu). Fazy stresu – od „uciekać czy bić się” do „udawać martwego”.
Następstwa chronicznego stresu (frustracja, problemy z zapamiętywaniem i koncentracją, choroby stresowe, kłopoty ze snem, chroniczne zmęczenie, depresja, syndrom wypalenia, bezpłodność).Jak stres wpływa na mnie?” – Autodiagnoza. Pogłębienie samoświadomości uczestnika na temat własnych sposobów reagowania na stres i radzenia sobie z nim.
Jakie sytuacje są dla mnie trudne? – typologia indywidualna.Jak reaguję na sytuacje trudne? – schematy, nawyki działania.
Ćwiczenia autodiagnozy: testy, analiza przypadków, dyskusje grupowe. Sesja warsztatowa: Techniki relaksacyjne. Praktyczne ćwiczenia obniżające poziom stresu.
Ćwiczenia oddechowe. Techniki relaksacyjne: progresywna relaksacja mięśni, wizualizacja.W poszukiwaniu równowagi życia – Kształtowanie antystresowej osobowości na co dzień. Pogłębienie samoświadomości uczestnika na temat stylu życia i jego wpływu na poziom i częstotliwość przeżywanego stresu.
Znaczenie równowagi między pracą a życiem osobistym.Wprowadzenie zdrowych nawyków życiowych (sen, dieta, aktywność fizyczna). Trening kontroli emocji w sytuacjach trudnych.
Techniki redukcji dużego stresu (mindfulness, medytacja). Sesja warsztatowa: Techniki radzenia sobie ze stresem w pracy. Wyposażenie uczestników w praktyczne narzędzia do radzenia sobie ze stresem w środowisku zawodowym.
Zarządzanie czasem i priorytetami.Komunikacja asertywna.
Techniki negocjacji i rozwiązywania konfliktów.Case study: Analiza przypadków i rozwiązywanie problemów. Praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy i umiejętności.
Analiza rzeczywistych przypadków stresowych. Prezentacja wyników i dyskusja.
Liczba godzin szkolenia - 20
Po przeprowadzonym szkoleniu będzie walidacja.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Rejestracja i powitanie uczestników | Prowadzący Kinga Bogdańska | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Czym jest stres, jakie są jego źródła? | Prowadzący Kinga Bogdańska | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Przerwa kawowa | Prowadzący Kinga Bogdańska | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Fizjologiczne i psychologiczne przejawy sytuacji stresogennej | Prowadzący Kinga Bogdańska | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Przerwa obiadowa | Prowadzący Kinga Bogdańska | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Jak stres wpływa na mnie?” – Autodiagnoza | Prowadzący Kinga Bogdańska | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Przerwa kawowa | Prowadzący Kinga Bogdańska | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Sesja warsztatowa: Techniki relaksacyjne | Prowadzący Kinga Bogdańska | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Podsumowanie dnia pierwszego | Prowadzący Kinga Bogdańska | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 W poszukiwaniu równowagi życia – Kształtowanie antystresowej osobowości na co dzień | Prowadzący Kinga Bogdańska | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Przerwa kawowa | Prowadzący Kinga Bogdańska | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Sesja warsztatowa: Techniki radzenia sobie ze stresem w pracy | Prowadzący Kinga Bogdańska | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Przerwa obiadowa | Prowadzący Kinga Bogdańska | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Case study: Analiza przypadków i rozwiązywanie problemów | Prowadzący Kinga Bogdańska | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Przerwa kawowa | Prowadzący Kinga Bogdańska | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Podsumowanie i zakończenie szkolenia | Prowadzący Kinga Bogdańska | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Walidacja | Prowadzący Kinga Bogdańska | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto90,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Kinga Bogdańska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacje i materiały szkoleniowe.
Arkusze autodiagnozy.
Listy kontrolne i przewodniki praktycznych technik radzenia sobie ze stresem.
Informacje dodatkowe
Po szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie. Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczeniezajęć w formie testu i ćwiczeń. 1 godzina rozliczeniowa = 45 minut. Szkolenie trwa 20 godzin dydaktycznych Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie/nagrywanie swojego wizerunku na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów uczenia się. Cena usługi rozwojowej nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności koszty środków trwałych przekazywanych przedsiębiorcom lub ich pracownikom, koszty dojazdu i zakwaterowania. Karta niniejszej usługi rozwojowej została przygotowana zgodnie z obowiązującym Regulaminem Bazy Usług Rozwojowych, w tym m in. w zakresie powierzania usług. |
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne Forma zdalna usługi. Szkolenie odbywa się za pomocą platformy ZOOM.US. 1. W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia, Uczestnik powinien dysponować: urządzeniem mającym dostęp do sieci Internet (komputer, smartfon, tablet), zdolnym do odbioru i przekazu dźwięku (głośniki, słuchawki, mikrofon), przeglądarką Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+, Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+. 2. Minimalna wymagana szybkość połączenia internetowego w celu korzystania z webinariów wynosi 2 Mb/s (zalecane połączenie szerokopasmowe). 3. Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika przed szkoleniem oraz wpisanie imienia i nazwiska oraz adresu email w oknie logowania. Ważność linku - do zakończenia szkolenia wg. harmonogramu szkolenia. Ważność linku - od rozpoczęcia szkolenia do jego zakończenia zgodnie z harmonogramem w karcie. |