Autoprezentacja i wystąpienia publiczne - szkolenie w ramach projektu "Graj po zielone".
Autoprezentacja i wystąpienia publiczne - szkolenie w ramach projektu "Graj po zielone".
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Osoby dorosłe, mieszkańcy województwa śląskiego, zainteresowane zmianą kwalifikacji, podnoszeniem kompetencji osobistych, w tym przekwalifikowaniem się, które:
1. Z własnej inicjatywy chcą się szkolić, nabywać nowe kompetencje lub kwalifikacje,
2.Mieszkają lub pracują lub uczą się na terenie województwa śląskiego.
Wsparcie obejmuje osoby dorosłe, również osoby w niekorzystnej sytuacji w szczególności: osoby w kryzysie bezdomności, lub dotknięte wykluczeniem z dostępu do mieszkań, osoby należące do mniejszości, w tym społeczności marginalizowanych, osoby z niepełnosprawnością, osoby z wyksztalceniem co najwyżej ponadgimnazjalnym, osoby bezrobotne, osoby w wieku co najmniej 55 lat, osoby pracujących w górnictwie lub branży okołogórniczej (w tym osoby, które opuściły którąś z tych branż nie wcześniej niż 1 stycznia 2021 r.).
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji23-08-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik zostanie przygotowany do radzenia sobie w sytuacjach wymagających autoprezentacji i wystąpień publicznych, zarówno w obszarze zawodowym, jak i osobistym. Nauczy się przedstawiać argumenty, swoje mocne strony, wypowiadać własne opinie, panowania nad stresem, zasad budowania struktury wypowiedzi. Będzie umiejętnie korzystał z narzędzi do prowadzenia prezentacji, m.in. pomocy wizualnych.Posiądzie umiejętność zarządzania audytorium oraz utrzymywania uwagi. Potrafi budować wizerunek.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik w ramach wiedzy uczy się autoprezentacji, argumentacji, określania swoich mocnych stron, kreowania autowizerunku. | Kryteria weryfikacji Test kompetencyjny na bazie metodologii Sytuacyjnego TestuDecyzyjnego (Situational Decision Test). Minimum pięć pytań sytuacyjnych odnoszących się do opisanych w kompetencji efektów uczenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik w ramach umiejętności charakteryzuje zasady budowania autowizerunku, buduje strukturę wypowiedzi, nabywa umiejętności pracy z mikrofonem i kamerą w celu korygowania swojej prezentacji, umie określić swoje mocne i słabe strony (SWOT osobisty) | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie / studium przypadku oparte o budowanie wizerunku i przygotowanie wystąpień publicznych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik w ramach kompetencji społecznych prezentuje postawę otwartości na zmianę, utrzymywania uwagi słuchaczy i zarządzania audytorium. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenia oraz test wiedzy na temat charakterystyki postaw i oczekiwań | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
-
Przygotowanie do autoprezentacji (Przygotowanie autoprezentacji oraz wystąpień publicznych); Wstęp do autoprezentacji. (Kształtowanie takich umiejętności jak pokazanie siebie z najlepszej strony, zaprezentowanie swoich mocnych stron, umiejętność zapanowania nad stresem
-
Kreowanie wizerunku.; Pewność siebie w roli występującego/prezentera.; Stosowna komunikacja niewerbalna (mowa ciała).; Elementy savoir-vivre
-
. Zasady budowania struktury wypowiedzi (przygotowanie, cele, korzyści, PW Z/P, EPU, wstęp, temat centralny, argumentacja do trzech czynników, dyskusja, podsumowanie, parafraza, wnioski, plan działania).; Zasady budowania jasnych komunikatów.
-
Korzystanie z narzędzi do prowadzenia prezentacji, m.in. pomocy wizualnych.
-
Trudne sytuacje - najczęstsze błędy podczas prezentacji/autoprezentacji – jak im przeciwdziałać?; Rozwiązywanie trudnych sytuacji dla mówiącego i dla słuchaczy.; Radzenie sobie ze stresem podczas autoprezentacji/wystąpień/wystąpień publicznych (zarządzanie tremą, stresem i emocjami.
-
Praca z mikrofonem/kamerą oraz prezentacje i wstępna analiza dokonanych nagrań (emisja głosu/mowa ciała i jej aspekty)
-
Sporządzenie osobistej check-listy – indywidulany Dekalog autoprezentacji i kreowania wizerunku (baza indywidualnych aspektów do przećwiczenia, opartych o feedback otrzymany podczas ćwiczenia praktycznego); Podsumowanie wiadomości, opracowanie planów działania i zdefiniowanie obszarów do rozwoju zidentyfikowanych podczas ćwiczeń indywidualnych.
- Zarządzanie audytorium (utrzymanie uwagi, kontakt wzrokowy itp.;Techniki podtrzymania uwagi słuchaczy i dyskusji z grupą.; Ćwiczenia przed audytorium (pozostali uczestnicy szkolenia).
-
Techniki rozładowania napięcia - ćwiczenia: techniki oddechowe przydatne podczas autoprezentacji/wystąpień pozwalające opanować bezdech; Techniki ruchowe; Techniki uspokajające przyśpieszone tętno; Techniki pobudzające do koncentracji na celu; Techniki pozwalające opanować drżenie rąk, strun głosowych, mokre dłonie, galwanizacje skóry (czerwienienie).
-
Wystąpienia uczestników w oparciu o przygotowane wcześniej teksty.
Ćwiczenia Praktyczne: Co mamy do powiedzenia czyli jak poprawnie konstruować wypowiedz (w zależności od zapotrzebowania)
- exposé szefa
- storytelling
- inne rodzaje wystąpień;
Spójny wizerunek mówcy; to, co mówimy musi być spójne z tym, jak mówimy; Pokaż swój styl (wypowiedzi): zwięzłość wypowiedzi/prosty język/dźwięki namysłu/paramowa/słowa wypełniacze itp.
-
Podsumowanie wystąpienia – samoocena .Omówienie wystąpień – pozytywny feedback od innych uczestników oraz prowadzącego szkolenie
-
Post test i podsumowanie szkolenia, rozdanie certyfikatów ukończenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Pre test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Przygotowanie i wstęp do autoprezentacji | Prowadzący Jolanta Reisch- Klose | Data realizacji zajęć 24-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Kreowanie wizerunku | Prowadzący Jolanta Reisch- Klose | Data realizacji zajęć 24-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Zasady budowania struktury wypowiedzi | Prowadzący Jolanta Reisch- Klose | Data realizacji zajęć 24-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Korzystanie z narzędzi do prowadzenia prezentacji, m.in. pomocy wizualnych. | Prowadzący Jolanta Reisch- Klose | Data realizacji zajęć 24-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Trudne sytuacje - najczęstsze błędy podczas prezentacji/autoprezentacji – jak im przeciwdziałać? | Prowadzący Jolanta Reisch- Klose | Data realizacji zajęć 24-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Sporządzenie osobistej check-listy | Prowadzący Jolanta Reisch- Klose | Data realizacji zajęć 24-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Praca z mikrofonem/kamerą oraz prezentacje i wstępna analiza dokonanych nagrań (emisja głosu/mowa ciała i jej aspekty) | Prowadzący Jolanta Reisch- Klose | Data realizacji zajęć 26-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Zarządzanie audytorium | Prowadzący Jolanta Reisch- Klose | Data realizacji zajęć 26-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Techniki rozładowania napięcia | Prowadzący Jolanta Reisch- Klose | Data realizacji zajęć 26-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Wystąpienia uczestników w oparciu o przygotowane wcześniej teksty. | Prowadzący Jolanta Reisch- Klose | Data realizacji zajęć 26-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Podsumowanie wystąpienia – samoocena .Omówienie wystąpień – pozytywny feedback od innych uczestników oraz prowadzącego szkolenie | Prowadzący Jolanta Reisch- Klose | Data realizacji zajęć 26-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Post test i podsumowanie szkolenia, rozdanie certyfikatów ukończenia. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto241,67 PLN
- Koszt osobogodziny netto241,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jolanta Reisch- Klose
dla osób dorosłych w minionych 24 miesiącach. Wykształcenie wyższe podypl. trener psychologii
biznesu, certyfikowany coach i trener organizacji VCC, (biznes/life coach),
certyfikowany konsultant testu odporności psychicznej MTQ48 (Mental Toughness Questionnaire,
by AQR International, UK). Współpracuje (jako trener i ko-trener) z firmami doradczymi, trenerskimi i
coachingowymi na
Śląsku. Autorka wielu projektów rozwojowych. Od ośmiu lat prowadzi zainicjowane przez siebie w
Bielsku-Białej Bielskie Śniadania Biznesowe, podczas których wspiera lokalnych przedsiębiorców
w rozwoju ich biznesów na takich płaszczyznach jak: networking, szkolenia rozwojowe,
doradztwo/coaching biznesowy. Prowadzi coaching oraz indywidualne konsultacje dla kadry
zarządzającej różnego szczebla. Specjalistka w dziedzinie komunikacji oraz budowania
długofalowych relacji opartych na zaufaniu. Dziennikarka, redaktorka, tłumaczka z języka
angielskiego (w tym języka biznesowego), mentorka. Łączy umiejętności tai chi/qui gong oraz jogi
śmiechu (śmiechoterapii) w tworzeniu autorskiej metody zarządzania stresem i relaksacji.
Zwolenniczka strategii "błękitnego oceanu" oraz pracy na relacjach i wartościach. Inicjatorka wielu
działań (szkoleń, konferencji, kursów) w zakresie równouprawnienia kobiet, głównie w przestrzeni
zawodowej i biznesowej oraz powrotu na rynek pracy kobiet wykluczonych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja multimedialna w formacie PDF, zeszyt ćwiczeń autoprezentacji,
książka dotycząca wystąpień publicznych i budowania autowizerunku (w wersji PDF i audiobook); Nagranie z autoprezentacji w formie pliku.
Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
Warunki uczestnictwa
Uczestnik musi być obecny na co najmniej 80% czasu zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć, np. w formie testu wiedzy, testu
kompetencyjnego, zadań praktycznych do wykonania lub innych form zaliczenia zajęć.
Informacje dodatkowe
Szkolenie trwa 12 godzin zegarowych. Szkolenie odbywa się w formie stacjonarnej, uczestnicy podpisują listę obecności.
W każdym dniu przewidziano jedną przerwę 15-minutową.
Część szkolenia w formie zdalnej odbędzie się za pośrednictwem platformy zoom.
Link do szkolenia zostanie przekazany uczestnikom najpóźniej w przeddzień rozpoczęcia szkolenia. Dane dostępowe do usługi zostaną przekazane Operatorowi nie później niż dzień przed rozpoczęciem szkolenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Minimalne wymagania sprzętowe: ekran/monitor, głośniki – wbudowane lub podłączane na USB lub bezprzewodowe bluetooth, klawiatura lub mikrofon Minimalne wymagania dot. parametrów łącza sieciowego: połączenie internetowe – szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE, 5G), Niezbędne oprogarmowanie: przeglądarka (Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+; Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+; Linux: Firefox 27+, Chrome 30+) Ważność linku: od 24.08.2024 (godz. 8:00) do 24.08.2024 (godz. 14.15)