Gospodarka opakowaniami i odpadami opakowaniowymi - sprawozdawczość opakowaniowa i produktowa w BDO (opakowania, oleje, opony, baterie i akumulatory, ZSEE) - Szkolenie hybrydowe
Gospodarka opakowaniami i odpadami opakowaniowymi - sprawozdawczość opakowaniowa i produktowa w BDO (opakowania, oleje, opony, baterie i akumulatory, ZSEE) - Szkolenie hybrydowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Ochrona środowiska
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracownikówwsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
To praktyczne szkolenie adresowane jest głównie do przedsiębiorców wprowadzających na rynek produkty w opakowaniach oraz importerów takich produktów, m.in. producentów towarów oraz gastronomii i sklepów detalicznych.
Opakowania to np. palety, folia stretch, klamry metalowe i inne niebędące produktem elementy spinające towary np. na czas transportu. Mogą nimi być również używane powszechnie „reklamówki” z tworzyw sztucznych, ale też różnego rodzaju torby, foldery itp. w szczególności zawierające logo firmy. Jeśli używasz wymienionych powyżej opakowań - dotyczą Cię obowiązki, za których nieprzestrzeganie lub nieprawidłową realizację możesz otrzymać nawet pół miliona złotych kary.
Szkoleniem tym powinny zainteresować się również te przedsiębiorstwa, których w znacznym stopniu dotyczą najnowsze zmiany prawne, tj. importerzy towarów, w których występuje bateria lub akumulator oraz importerzy pojazdów i komisy samochodowe.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji28-11-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zgodnie z Programem szkolenia oraz Efektami uczenia sięEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Po tym szkoleniu będziesz wiedzieć m.in.: Jakie zamiany i obowiązki wiążą się z uruchomieniem bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) Jakie obowiązki nakładają na przedsiębiorców przepisy prawne w zakresie opakowań i innych produktów podlegających wpisowi do BDO Która działalność nie podlega wpisowi | Kryteria weryfikacji ZALICZENIE TESTU | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Po tym szkoleniu będziesz umieć m.in.:Wypełnić wniosek, zaktualizować wpis do rejestru BDO Sporządzać sprawozdawczość dot. opakowań oraz produktów (oleje, opony i olejów smarowych, baterie i akumulatory) | Kryteria weryfikacji ZALICZENIE TESTU | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I. Produkty i towary objęte wpisem do BDO
1. Gospodarka opakowaniami i odpadami opakowaniowymi
- Podstawowe definicje – opakowanie, odpady opakowaniowe, środki niebezpieczne.
- Zasadnicze wymagania dotyczące opakowań.
- Obowiązki wytwórców, importerów oraz dokonujących wewnątrzwspólnotowego nabycia produktów w opakowaniach oraz przedsiębiorców prowadzących jednostki handlowe.
- Zwolnienia przedsiębiorców z ustawowych obowiązków – pomoc de minimis.
- Porozumienia dobrowolne w zakresie opakowań wielomateriałowych oraz środków niebezpiecznych w opakowaniach.
- Publiczne kampanie edukacyjne – obowiązki przedsiębiorcy i organizacji odzysku.
- Omówienie projektu zmiany ustawy o opakowaniach w zakresie kaucji, ROP I SUP
2. Baterie i akumulatory, w tym m.in.:
- Podstawowe definicje w zakresie baterii i akumulatorów.
- Zasadnicze wymagania dotyczące baterii i akumulatorów.
- Zwolnienia przedsiębiorców z ustawowych obowiązków – pomoc de minimis.
3. Pojazdy wycofane z eksploatacji:
- Podstawowe definicje w zakresie pojazdów.
- Zasadnicze wymagania dotyczące wprowadzania pojazdów.
4. Sprzęt elektryczny i elektroniczny
- Podstawowe definicje w zakresie sprzętu.
- Zasadnicze wymagania dotyczące wprowadzania sprzętu.
5. Wytwórca odpadów
- Podstawowe definicje w zakresie odpadów.
II. Sprawozdawczość w BDO
- Opakowania i produkty w opakowaniach
- Produkty (oleje, opony, smary)
- Baterie i akumulatory
- Sprzęt elektryczny i elektroniczny
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Pierwsza część szkolenia | Prowadzący Artur Sobiesiek | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Druga część szkolenia | Prowadzący Artur Sobiesiek | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto848,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto690,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto141,45 PLN
- Koszt osobogodziny netto115,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Artur Sobiesiek
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja w formie elektronicznej (PDF)
Informacje dodatkowe
Cena zawiera:
- materiały szkoleniowe,
- serwis kawowy (dotyczy tylko udziału stacjonarnego)
- lunch (dotyczy tylko udziału stacjonarnego)
- imienne zaświadczenie o udziale w szkoleniu,
- możliwość indywidualnych konsultacji z Prelegentem w czasie 2 godzin po zakończeniu szkolenia,
- możliwość konsultacji e-mailowych z Prelegentem przez kolejnych 14 dni po zakończeniu szkolenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału zdalnego w usłudze:
1. Szkolenie odbędzie się na platformie ClickMeeting.
2. Minimalne wymagania sprzętowe:
- Procesor 2-rdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany 4-rdzeniowy)
- 2GB RAM (zalecane 4GB lub więcej)
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS w. 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS
3. Zalecane połączenie z Internetem o min. parametrach: pobieranie 5 mb/s, i wysyłanie minimum 1 mb/s. Zalecamy skorzystanie z połączenia próbnego, o którym zostaniesz poinformowany e-mailem.
4. Uczestnicy nie muszą instalować u siebie aplikacji, link do pokoju webinaryjnego, który otworzy się w przeglądarce, zostanie przesłany e-mailem po rejestracji. Wymagane jest korzystanie z najaktualniejszych oficjalnych wersji przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Edge (Chromium), Safari, Yandex lub Opera.
5. Link do pokoju będzie aktywny do zakończenia szkolenia.
Adres
Adres
lub
Park Technologiczny Ekoenergia Woda Bezpieczeństwo, ul. Żeliwna 38a, Katowice