Przygotowanie pedagogiczne dla psychologów
Przygotowanie pedagogiczne dla psychologów
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia skierowane są do osób, które ukończyły studia wyższe magisterskie na kierunku psychologia.
W procesie rekrutacji kandydaci składają dokumenty potwierdzające posiadanie wykształcenia wyższego magisterskiego na kierunku psychologia.
- Minimalna liczba uczestników24
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi240
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Pedagogiczne kwalifikacyjne studia podyplomowe umożliwiają psychologom nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu pedagogiki i metod pracy w szkołach, przedszkolach i placówkach oświatowych, a także w poradniach psychologiczno-pedagogicznych.Program studiów jest zgodny z przepisami prawa, w szczególności uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza z:1. Zakresu metod pracy nauczyciela psychologa. 2. Podstaw dydaktyki. 3. Emisji głosu. 4. Pedagogiki. | Kryteria weryfikacji Udzielenie poprawnych odpowiedzi w 50% podczas testu wielokrotnego wyboru. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:1. Tworzenie planów dydaktycznych dobranych do potrzeb uczniów. 2. Dostosowanie metod zajęć/pracy do potrzeb odbiorców na różnych etapach kształcenia. 3. Przygotowanie, zorganizowanie i zrealizowanie działań prewencyjnych. 4. Wykorzystanie metod i technik komunikacji z dziećmi. 5. Dobieranie materiałów dydaktycznych w zależności od celów wsparcia. 6. Ocenianie postępów uczniów stosując różne sposoby ewaluacji. 7. Wykorzystywanie nowoczesnych technologii w procesie wsparcia dzieciom i rodzinom, w tym platformy e-learningowe. | Kryteria weryfikacji 1. Udzielenie poprawnych odpowiedzi w 50% podczas testu wielokrotnego wyboru.2. Opracowanie i przygotowanie scenariusza spotkania z uczniem, rodzicemi na podstawie poznanych metod i narzędzi. 3. Przedstawienie koncepcji pracy z uczniami i ich rodzinami według poznanych zasad i narzędzi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:1. Gotowość do ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego. 2. Wrażliwość na problemy podopiecznych, rodzin i współpracowników. 3. Inspirowanie i organizowanie procesu wsparcia innych osób. 4. Wykorzystywanie technik komunikacji w celu uzyskania jak najlepszego kontaktu z uczniem. 5. Umiejętność integrowania grupy. | Kryteria weryfikacji 1. Współdziała w grupie, przyjmując w niej różne role.2. Uzupełnia i doskonali nabytą wiedzę i umiejętności. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Absolwent uzyskuje zaświadczenie potwierdzające zdobyte efekty kształcenia.
Studia kończą się zaliczeniem na ocenę określonym w karcie kierunku.
Program
Program
PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE DO WYKONYWANIA ZAWODU NAUCZYCIELA PSYCHOLOGA (240 godz.)
-
ZAJĘCIA Z PEDAGOGIKI (60 godz.)
- Podstawy pedagogiki ogólnej 20 godz.
- Podstawy andragogiki 10 godz.
- Elementy ortodydaktyki 10 godz.
- Organizacja i funkcjonowanie systemu oświaty 10 godz.
- Rola nauczyciela i koncepcje pracy nauczyciela 10 godz.
-
PODSTAWY DYDAKTYKI I EMISJA GŁOSU (60 godz.)
- Podstawy dydaktyki 20 godz.
- Studium przypadku 10 godz.
- Emisja głosu 30 godz.
-
METODYKA PRACY NAUCZYCIELA PSYCHOLOGA W PRZEDSZKOLACH, SZKOŁACH I PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH (120 godz.)
- Problemy pracy wychowawczej i opiekuńczej w przedszkolu, szkole i placówce (10 godz.)
- Aktywne metody pracy z uczniem (10 godz.)
- Diagnoza psychologiczna w pracy psychologa szkolnego (10 godz.)
- Psychoedukacja i poradnictwo (20 godz.)
- Organizacja środowiska uczenia się a specjalne potrzeby edukacyjne (20 godz.)
- Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w przedszkolu, szkole i placówce (10 godz.)
- Doradztwo zawodowe w przedszkolu i szkole (10 godz.)
- Technologia informacyjna i media w edukacji (10 godz.)
- Współpraca szkoły ze środowiskiem (5 godz.)
- Projektowanie, planowanie, realizacja i ewaluacja pracy dydaktyczno-wychowawczej (15 godz.)
PRAKTYKI ZAWODOWE (150 godz.)
Uzyskanie zaliczenia z praktyk zawodowych jest jednym z warunków ukończenia studiów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 550,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 550,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto18,96 PLN
- Koszt osobogodziny netto18,96 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Motycka
Twórca i realizator kreatywnych pomysłów. Od 2012 roku pracuje jako nauczyciel akademicki na kierunku Pedagogika (WSB, UAM). Absolwentka studiów magisterskich z edukacji medialnej i technologii informacyjnych, edukacji elementarnej i terapii pedagogicznej, a także studiów podyplomowych związanych z zarządzaniem oświatą, coachingiem i tutoringiem w edukacji, oligofrenopedagogiką, wspomaganiem dzieci ze spektrum autyzmu oraz Zespołem Aspergera.
Interesuje się innowacyjnymi strategiami nauczania-uczenia się, rozwiązywaniem sytuacji problemowych oraz relacjami międzyludzkimi. Na co dzień wychowawca, terapeuta i informatyk w Szkole Podstawowej nr 25 z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi (www.zs2poznan.com), a także współwłaściciel firmy szkoleniowej M&A Group PL Sp. z o.o. (www.magroup.pl). Prelegent i autor publikacji ogólnopolskich i międzynarodowych z zakresu edukacji. W 2010 uhonorowana tytułem Wolontariusza Roku w Polsce przyznawanym przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności. Laureatka projektu „Własność=Jasność”, dzięki któremu odbyła staż na Wydziale Projektów Edukacyjnych w Warszawie. Wielokrotnie otrzymywała nagrody m.in. Nagrodę Prezydenta, Nagrodę Dyrektora oraz liczne Dyplomy Uznania np. „Wizjoner edukacji”, 'Mistrze Mediów”, „Nauczyciel Roku”, „Nauczyciel Akademicki Roku”. Posiada bogate rekomendacje ze współprac (m.in. ZHP, Centrum Rozwoju Pasji „Inspirator"”, TKOPD w Poznaniu).
Andrzej Bartosik
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas zjazdu każdy uczestnik programu otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych na platformie MS Teams. Materiały te przygotowują wykładowcy, dostosowując je do specyfiki prowadzonego tematu.
Uczestnicy studiów pracują na platformie MS Teams, to platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- materiałów dydaktycznych,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności.
Warunki uczestnictwa
Zgodnie z regulaminem zapisów na studia podyplomowe na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu należy zapisać się również poprzez formularz online znajdujący się na stronie: www.wsb.pl/rekrutacja/krok1 oraz dostarczyć komplet dokumentów do Biura Rekrutacji WSB Merito w Poznaniu.
Zapisu można dokonać na stronach Uniwersytetu WSB Merito w wybranych filiach w:
- Chorzowie,
- Poznaniu,
- Szczecinie,
- Warszawie.
poprzez formularz online znajdujący się na stronie: www.wsb.pl/rekrutacja/krok1 oraz dostarczyć komplet dokumentów do Biura Rekrutacji do wybranej filii.
Kryteria uczestnictwa w Programie
- ukończone studia wyższe magisterskie na kierunku psychologia
- spełnienie warunków rekrutacyjnych
Warunki zaliczenia
- Test po każdym semestrze
- Praktyki
- Zadanie polegające na prezentacji działąń praktycznych wynikających z roli nauczyciela
Zjazdy odbywają się średnio raz lub dwa razy w miesiącu:
- w soboty od 9:00 do 16:00,
- w niedziele od godz. 9:00 do 16:00.
Informacje dodatkowe
Dodatkowe szkolenia
Uczestnicy naszych programów mogą brać udział w ciekawych szkoleniach, które prowadzą doświadczeni trenerzy. Udział w spotkaniach jest bezpłatny. Dzięki szkoleniom można uzupełnić wiedzę i potwierdzić ją certyfikatem.
- Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie w postaci realizowanych przedmiotów w danym dniu i osób prowadzących. Zmianie nie ulegają terminy zjazdów na studiach podyplomowych oraz ilość godzin usługi.
- Harmonogram zjazdów zostanie upubliczniony na stronach Uczelni lub w BUR na 2 tygodnie przed zajęciami
- Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych. 240 godzin dydaktycznych = 180 godzin zegarowych
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz końcowej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Nową wiedzę i umiejętności zdobywasz, dzięki zajęciom realizowanym na platformie MS Teams. Z wykładowcami i uczestnikami studiów kontaktujesz się przez internet, w czasie rzeczywistym (synchronicznie). W zajęciach uczestniczysz w weekendy, zgodnie z ustalonym harmonogramem zjazdów.
Techniczne wymagania do zajęć:
- komputer (z wbudowanymi lub podłączonymi głośnikami i mikrofonem),
- dostęp do Internetu,
- słuchawki (opcjonalnie),
- jeśli chcesz aby Cię widziano, możesz użyć kamery umieszczonej w laptopie/komputerze.