Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy
Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby odpowiedzialne w organizacji za obszar polityki personalnej (HR) oraz procesami związanymi z zarządzaniem kapitałem ludzkim w organizacji. Szkolenie skierowane jest do osób, które pełnią w firmie rolę właścicieli, prezesa, członka zarządu, dyrektora, menedżera, specjalistę - odpowiedzialną za obszar HR bądź inne jeśli w zakresie rzeczywistych obowiązków znajduję się zarządzanie kapitałem ludzkim i sprawy HR w organizacji. Usługa adresowana jest do osób, dla których przedmiotowe szkolenie zostało zaplanowane w kwestionariuszu autodiagno
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników3
- Data zakończenia rekrutacji22-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do wprowadzania nowych modeli organizacji pracy związanych z pracą zwinną agile. Usługa przygotowuje uczestnika do pracy w zróżnicowanych zespołach. Usługa przygotowuje uczestnika do pracy z wykorzystaniem elastycznych/partnerskich form świadczenia pracy w rozwoju firmy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje mechanizmy i tendencje rynkowe kształtujące potrzebę wprowadzania nowych modeli organizacji pracy i wykorzystania elastycznych / partnerskich form świadczenia pracy.Opisuje podstawowe założenia stojące za wprowadzeniem nowych modeli organizacji pracy związanych z pracą zwinną (zob.: agile), w zróżnicowanych wewnętrznie zespołach (wiekowo, kulturowo, etc.). | Kryteria weryfikacji Uczestnik jest w stanie opisać różnorodne potrzeby organizacji. Uczestnik potrafi opisać podstawowe założenia metodologii Agile oraz innych modeli organizacji pracy związanych z pracą zwinną.Potrafi wyjaśnić, jakie są główne cechy pracy zwinnej, takie jak iteracyjny rozwój, adaptacyjność, współpraca i ciągła poprawa. Uczestnik potrafi opisać, jak nowe modele organizacji pracy, takie jak Scrum, Kanban czy Lean, mogą być dostosowane do różnych typów zespołów. Potrafi wskazać konkretne techniki, narzędzia i praktyki, które mogą być stosowane w zróżnicowanych wewnętrznie zespołach, aby zapewnić ich efektywność. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje korzyści i zagrożenia związane z wykorzystaniem w firmie elastycznych, partnerskich form świadczenia pracy.Wymienia regulacje prawne regulujące właściwe prowadzenie elastycznych, partnerskich form świadczenia pracy. Identyfikuje potrzeby kadry menedżerskiej i pracowników, wynikające z wprowadzania nowych modeli organizacji pracy i wykorzystania elastycznych / partnerskich form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Potrafi również rozpoznać potrzeby pracowników, np. zapewnienie równowagi między życiem prywatnym a zawodowym, możliwość rozwoju i awansu czy uczestnictwo w procesach decyzyjnych dotyczących ich pracy. Uczestnik potrafi zaproponować konkretne rozwiązania mające na celu maksymalizację korzyści i minimalizację zagrożeń związanych z wykorzystaniem elastycznych, partnerskich form świadczenia pracy. Uczestnik jest w stanie wymienić istotne regulacje prawne dotyczące elastycznych, partnerskich form świadczenia pracy, takie jak przepisy dotyczące elastycznego czasu pracy, umów o dzieło, umów zlecenia czy umów o pracę tymczasow | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Skutecznie udziela wsparcia przedstawicielom kadry menedżerskiej we wprowadzaniu nowych dla nich modeli organizacji pracy związanych na przykład z pracą zwinną (agile).Wspiera menedżerów w budowaniu sprawnych zespołów opartych o zróżnicowane modele i formy świadczenia pracy. Dopasowuje procesy rekrutacyjne (wraz z kwestiami formalno – prawnymi) do (współ)pracowników preferujących partnerskie formy świadczenia pracy (kontrakty, praca z freelancerami itp.). | Kryteria weryfikacji Uczestnik skutecznie udziela wsparcia menedżerom w zrozumieniu i wdrożeniu nowych dla nich modeli organizacji pracy, takich jak metodyka Agile.Potrafi przekazać menedżerom niezbędną wiedzę na temat założeń, korzyści i wyzwań związanych z nowymi modelami pracy. Uczestnik jest w stanie dostosować procesy rekrutacyjne (łącznie z kwestiami formalno-prawnymi) do specyfiki pracowników preferujących partnerskie formy świadczenia pracy, takie jak umowy kontraktowe czy współpraca z freelancerami. Potrafi współpracować z różnymi działami organizacji (np. HR, działem prawno-kadrowym) w celu zapewnienia spójności działań i procedur. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dostosowuje formy i rozwiązania prawne do partnerskich modeli i form świadczenia pracy.Wdraża systemy umożliwiające monitoring efektywności pracy osób wykorzystujących nowe formy świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje klarowne umowy i dokumenty prawne, które precyzyjnie określają prawa i obowiązki wszystkich stron oraz warunki współpracy.Potrafi uwzględnić klauzule dotyczące ochrony poufności, własności intelektualnej oraz warunki rozwiązania umowy w razie potrzeby. Uczestnik opracowuje systemy monitoringu efektywności pracy, które umożliwiają śledzenie postępów i wyników pracy osób korzystających z partnerskich modeli i form świadczenia pracy. Potrafi przygotować raporty i analizy, które pozwalają ocenić wydajność i osiągnięcia pracowników oraz dokonywać ewentualnych korekt i usprawnień. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wdraża systemy motywacyjne dostosowane do nowych modeli i form świadczenia pracy.Dopasowuje i wdraża rozwiązania komunikacyjne dostosowane do nowych modeli i form świadczenia pracy. Informuje pracowników w firmie o zasadach pracy zorientowanych na kooperację, współodpowiedzialność i wspólne osiąganie rezultatów – bez względu na model pracy zespołowej i formę świadczenia pracy. Wspiera u pracowników postawy ukierunkowane na stałe samodoskonalenie się i naukę przez całe życie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik skutecznie informuje pracowników o zasadach pracy opartych na kooperacji, współodpowiedzialności i wspólnym osiąganiu rezultatów, niezależnie od modelu pracy zespołowej i formy świadczenia pracy.Potrafi klarownie przekazywać oczekiwania dotyczące współpracy, podkreślając znaczenie wzajemnego wsparcia, komunikacji i dzielenia się wiedzą. Potrafi zachęcać do udziału w szkoleniach, kursach, warsztatach i innych formach rozwoju zawodowego, oraz tworzyć warunki do uczenia się poprzez praktykę i doświadczenie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przygotowuje uczestnika do wprowadzania nowych modeli organizacji pracy związanych z pracą zwinną agile. Usługa przygotowuje uczestnika do pracy w zróżnicowanych zespołach. Usługa przygotowuje uczestnika do pracy z wykorzystaniem elastycznych/partnerskich form świadczenia pracy w rozwoju firmy.
Szkolenie skierowane do maksymalnie 2 (dwóch uczestników). 1 h szkoleniowa = 60 min.
W ramach wszystkich tematów zaplanowanych na szkoleniu wykorzystywane będą techniki: ćwiczenia, dyskusje, testy, scenki.
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metodyumożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Organizator usługi zapewnia uczestnikom:
• zestaw ćwiczeń praktycznych, pozwalających nabyć i utrwalić zakładane efekty uczenia się, a także na bieżąco weryfikować nabywaneumiejętności,
• wyposażenie pozwalające na krótką prezentację efektów ćwiczeń przez uczestników usługi rozwojowej, zależne od sposobuprowadzenia usługi (stacjonarny/online),
• dostęp do książek, podręczników, publikacji polsko- i obcojęzycznych, dotyczących prezentowanych zagadnień
Ramowy program usługi
1. Wprowadzenie do nowoczesnych modeli i form organizacji pracy:
- Omówienie różnych modeli, takich jak praca zdalna, elastyczne godziny pracy, metodyka Agile, etc.
- Identyfikacja korzyści i wyzwań związanych z każdym modelem.
2. Planowanie i projektowanie nowych modeli pracy:
- Analiza potrzeb organizacji i pracowników.
- Projektowanie elastycznych i skalowalnych struktur pracy.
3. Wdrażanie nowych modeli pracy:
- Tworzenie planu wdrożenia i harmonogramu działań.
- Zarządzanie zmianą i komunikacja z zespołem.
4. Rozwój umiejętności współpracy i komunikacji:
- Budowanie efektywnych zespołów w nowych modelach pracy.
- Rozwijanie umiejętności komunikacji wirtualnej i zdalnej
- 5. Wprowadzenie do metodyk Agile:
-
- Filozofia Agile.
- Podstawowe zasady Scrum, Kanban, oraz innych metodyk Agile.
- Porównanie z tradycyjnymi metodologiami zarządzania i organizacji pracy
6. Monitorowanie i ocena efektywności nowych modeli pracy:
- Określenie wskaźników sukcesu i sposobów pomiaru efektywności.
- Dokonywanie korekt i dostosowań wdrażanych rozwiązań.
- 7. Planowanie i realizacja projektów Agile:
- Planowanie sprintów (Scrum) lub cyklów pracy (Kanban).
- Techniki estymacji i priorytetyzacji zadań.
- 8. Narzędzia zwinnych organizacji pracy:
- JIRA
- Trello
- Asana
- Monday.com
- inne narzędzia wybrane przez uczestników lub zespół szkoleniowy
9. WALIDACJA EFEKTÓW UCZENIA
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Justyna Szewioła
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiału autorskie firmy EduEasy Justyna Szewioła. Materiały szkoleniowe zostaną przekazane uczestnikom usługi przed rozpoczęciem procesu szkoleniowego w formie wydruków/pdf.
Warunki uczestnictwa
Zapis na usługę z wykorzystaniem odpowiedniego ID wsparcia.
Informacje dodatkowe
Warunki niezbędne do osiągnięcia celu głównego są jednocześnie warunkami do otrzymania przez Uczestnika zaświadczenia o ukończeniu udziału w usłudze rozwojowej. Warunkiem uzyskania zaświadczenia/ certyfikatu jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej.
Zaplanowano przerwy, które nie są wliczone w czas trwania szkolenia.
Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej i spełnieniu założonych wymogów (szkoleniu), uczestnik
otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/ certyfikat o jej ukończeniu oraz zobowiązuję się do wypełnienia ankiety oceny szkolenia w BUR
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1.
usługa zostanie przeprowadzona z apośrednictwemplatformy/komunikatoraumożlwiającego realizacjęoraz monitoring usługi wczasie rzeczywistym ClickMeeting, umożlwiającej osiągniecie założonych celów i efektów usługi;
uczestnik dysponuje urządzeniem spełniającym następujące wymagania sprzętowe: komputer wyposażony w kameręi głośnik zaktualnym systemem operacyjnym (Windows, macOS lub Linux) i co najmniej 2 GB pamięci RAM;
uczestnik dysponuje łączem sieciowym spełniającym następujące parametry: szybkościąpobierania i wysyłania co najmniej 5Mb/s;
uczestnik dysponuje niezbędnym oprogramowaniem umożliwiającym dostęp do prezentowanych treści i materiałów;
dostawca usługi udostępni link umożliwiający uczestnictwo w usłudze zdalnej przez cały okres trwania usługi (włącznie z przerwami);
2. 3. 4. 5.
Usługa będzie realizowana w formie zdalnej. Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:a) szkolenie będzie realizowane zapośrednictwem platformy ZOOMb) Wymagania systemowe, które muszą zostać spełnione: Połączenie internetowe - szerokopasmoweprzewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G / LTE)Głośniki i mikrofon - wbudowane, wtyk USB lub bezprzewodowy Bluetoothc)Obsługiwane systemy operacyjne: macOS X z systemem macOS 10.9 lub nowszym, Windows 10 * Uwaga : urządzenia z systememWindows 10 musządziałaćw systemieWindows 10, Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany, Windows 8 lub 8.1, SystemWindows 7, Ubuntu 12.04 lub nowszy, Mint 17.1lub nowszy, Red Hat Enterprise Linux 6.4 lub nowszy, Oracle Linux 6.4 lub nowszy, CentOS6.4 lub nowszy, Fedora 21 lub nowsza, OpenSUSE 13.2lub nowszy, ArchLinux (tylko 64-bitowy)d) Uczestnik nie musi zakładać konta naZOOM, ani ściągać oprogramowania na komputer, choć jest to zalecane e) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo wspotkaniu on-line - do czasu zakończenia telekonferencji. f) Obsługiwane przeglądarki: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox27+, Chrome 30+, macOS: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+g) Wymagania dotyczące procesora ipamięci RAM: minimum: Jednordzeniowy 1 GHz lub wyższyzalecane: Dwurdzeniowy 2 GHz lub lepszy (Intel i3 / i5 / i7 lub odpowiednikAMD)h) Obsługiwane tablety i urządzenia mobilne: Surface PRO 2 lub nowszy z systemem Windows 8.1 lub nowszym, Uwaga : tablety zsystememWindows 10 musząmiećsystem Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany, Urządzenia z systemem iOSi Android,Urządzenia Blackberry
Ważność linku: Przez cały okres trwania szkolenia.