Trudny pacjent? - Czyli techniki i strategie postępowania podczas trudnych sytuacji występujących w obsłudze pacjentów.
Trudny pacjent? - Czyli techniki i strategie postępowania podczas trudnych sytuacji występujących w obsłudze pacjentów.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Grupa docelowa usługi
- Osoby pracujące w rejestracji medycznej
- Rejestratorki/rejestratorzy medyczni
- Sekretarki medyczne
- Koordynatorzy medyczni.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji16-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje pracowników rejestracji medycznej do odpowiedniego reagowania na niekorzystne sytuacje zdarzające się w obsłudze pacjentów.Dodatkowo, szkolenie pozwala na zdobycie umiejętności tworzenia dobrych relacji na linii personel - pacjent.
Ponadto, szkolenie prowadzi do wzmocnienia świadomości pojawiających się emocji w tak zwanych "trudnych sytuacjach" oraz uczy jak sobie z nimi radzić.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnicy podczas szkolenia nabywają umiejętności jak radzić sobie w trudnościach podczas wykonywania swojej pracy. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenia warsztatowe | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Trudne rozmowy: rozwiązania do postępowania z różnymi typami pacjentów/trudnych rozmówców:
-
Trudny pacjent czy trudna sytuacja? Jaki sposób spojrzenia myślenia o trudnej rozmowie pomaga, by rozwiązać problem, a jaki utrudnia znalezienie rozwiązania?
-
Jak budować pozytywną pewność siebie w trudnych rozmowach z pacjentem? - asertywność jako sposób na unikanie nieporozumień w kontakcie z pacjentem.
-
Techniki radzenia sobie w trudnych rozmowach, np. zdarta płyta, taktyczna przerwa.
-
Jak radzić sobie z tzw. pacjentem gadułą?
-
Uprzejmość i stanowczość – czyli jak wyznacza granice w rozmowie z pacjentem
2. Typy temperamentów pacjentów
-
Typologia pacjentów (praca w oparciu o kwestionariusz “Typy osobowości”)
-
Jak prowadzić efektywne rozmowy z różnymi typami pacjentów?
3. Metody odmowy pacjentowi pozwalające na pozostanie z nim w dobrych relacjach - przepis na konstruktywne „NIE”
-
Wyrażanie zrozumienia dla sytuacji pacjenta
-
Użycie języka pozytywnego: skupianie się na tym co można zrobić dla pacjenta zamiast na tym co jest niemożliwe
-
Jak nie zostawić pacjenta? – czy jakieś alternatywne rozwiązanie jest możliwe?
-
Używanie formy bezosobowej, gdy nic nie można zrobić dla pacjenta
4. Reakcja na niezadowolenie/zażalenie pacjenta
-
Typy reakcji w zależności od tego, czy wina leży po stronie podmiotu medycznego czy też nie. Jak dostosować wypowiedź do tego jaka jest uciążliwość dla pacjenta?
-
Pacjent nie ma racji – jak reagować w takich sytuacjach? Praktyczny schemat postępowania
-
Pacjent chce złożyć skargę – co pomaga w spokojnej reakcji, a co ją utrudnia?
5. Sztuka opanowania emocji swoich i pacjenta
-
Dynamika negatywnych emocji: jak adekwatnie rozpoznawać emocje pacjenta? – np. odróżnić złość od strachu/lęku; kolejność postępowania ze zdenerwowanym, niezadowolonym pacjentem (model: emocje - problem - rozwiązanie); jak wyrażać empatię w rozmowie z pacjentem?
-
Kontrola własnych emocji: jak rozpoznawać swoje emocje?; jak zmiana sposobu myślenia o pacjencie może pomóc w prowadzeniu rozmowy? - model: sytuacja – myśli – emocje – działanie: jak kontrolować swoje emocje w kontaktach z pacjentami?; jak radzić sobie z własną złością? - model świateł drogowych
6. Czy empatia pomaga czy utrudnia rozmowę z pacjentem?
-
Empatia emocjonalna „wejście w skórę drugiej osoby” a empatia poznawcza „wejście w buty drugiej osoby”
-
Zagrożenia wynikające z empatii emocjonalnej
-
Empatia poznawcza: jak jednocześnie współczuć pacjentowi oraz być rzeczowym i stanowczym: wyznaczanie granic trudnym osobom w empatii
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Techniki i strategie postępowania podczas trudnych sytuacji występujących w obsłudze pacjentów | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto950,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto118,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto118,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma skrypt szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami