Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników– zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy.
Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników– zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- menadżerowie/kandydaci na menadżerów
- pracownicy zespołów HR i inni pracownicy odpowiedzialni za politykępersonalną lub zarządzanie zasobami ludzkimi z MMŚP (w tym PES oile prowadzą działalność gospodarczą)
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji21-07-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi23
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników– zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy" przygotowuje do aktywnego pozyskiwania oraz wykorzystania zróżnicowanego potencjału, talentów i doświadczeń pracowników oraz dostosowania kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych w tym gotowości do zmiany zakresu wykorzystywanych kompetencji. Przygotowuje również do kształtowania otwartości na wyzwania rozwojowe.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje wpływ zmian na rynku pracy na możliwości i ewentualnetrudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w fi rmie pracowników o odpowiednim potencjale. | Kryteria weryfikacji wskazuje wpływy zmian na rynku pracyna możliwości i trudności w zakresie pozyskiwania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje wpływ zmian na rynku pracy na możliwości i ewentualne trudności w zakresie utrzymania w fi rmie pracowników o odpowiednim potencjalne | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Identyfi kuje metody oceny potencjału zawodowego kandydatów dopracy oraz pracowników i potrafi wskazać odpowiedni zakres ich wykorzystania we własnej firmie. | Kryteria weryfikacji stwierdza odpowiedni zakreswykorzystania metod oceny potencjału we własnej firmie | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji omawia metody oceny potencjału zawodowego kandydatów dopracy oraz pracowników | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje obecne i przyszłe potrzeby firmy dotyczące potencjałupracowników (w zakresie kwalifi kacji, kompetencji, doświadczeń i talentów). | Kryteria weryfikacji omawia obecne potrzeby firmy dotyczące potencjałupracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów) | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji wskazuje przyszłe potrzeby firmy dotyczące potencjałupracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów) | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje możliwości i potencjalne korzyści dla firmy wynikającez kształtowania wewnętrznego zróżnicowania (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów itp.) i potencjału pracowników. | Kryteria weryfikacji opisuje możliwości dla firmy wynikające z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania i potencjału pracowników | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje potencjalne korzyści dla firmy wynikające z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania i potencjału pracowników | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Buduje oraz wdraża programy rekrutacji, selekcji i wdrażania nowychpracowników (onboarding), pozwalające pozyskiwać zróżnicowany potencjał w zakresie kompetencji, talentów i doświadczeń pracowników. | Kryteria weryfikacji Sporządza programy rekrutacji, selekcji i wdrażania nowychpracowników (onboarding). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Tworzy plan wdrożenia programów rekrutacji, selekcji i wdrażania nowychpracowników (onboarding). | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Wdraża narzędzia i procesy HR, pozwalające na stały monitoringi podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników i ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji. | Kryteria weryfikacji Tworzy plan wdrożenia procesów HR pozwalających na stały monitoringi podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników i ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji sporządza listę i plan wdrożenia narzędzi HR, pozwalających na stały monitoringi podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników i ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Przygotowuje rozwiązania i narzędzia HR ukierunkowane na stałedostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych. | Kryteria weryfikacji omawia rozwiązania HR ukierunkowane na stałe dostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje narzędzia HR ukierunkowane na stałedostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Wdraża programy rozwoju i ścieżekkariery oparte o wykorzystaniezróżnicowanego potencjału pracowników. | Kryteria weryfikacji Omawia programy rozwoju wykorzystywane w budowaniu potencjału pracowników | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji sporządza programy rozwoju i ścieżek kariery oparte o wykorzystaniezróżnicowanego potencjału pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfi kuje i pozytywnie wykorzystuje potencjał wynikającyz wewnętrznego zróżnicowania pracowników (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifi kacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów etc.). | Kryteria weryfikacji tworzy plan wykorzystania potencjału danego pracownika w firmie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje kluczowe elementy wyróżniające pracownika | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji omawia definicję potencjału | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Inicjuje skuteczne programy wymiany wiedzy i doświadczeń międzypracownikami, pozwalające wykorzystywać tzw. wiedzę ukrytą oraz minimalizować ryzyko utraty cennych zasobów wiedzy i doświadczeń (np. po przejściu doświadczonych pracowników na emeryturę). | Kryteria weryfikacji Wprowadza skuteczne programy wymiany wiedzy i doświadczeń międzypracownikami, pozwalające wykorzystywać tzw. wiedzę ukrytą oraz minimalizować ryzyko utraty cennych zasobów wiedzy i doświadczeń (np. po przejściu doświadczonych pracowników na emeryturę). | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Buduje pozytywne nastawienie i gotowość pracowników do stałegorozwoju i nabywania nowych kompetencji (reskilling). | Kryteria weryfikacji Nakreśla pozytywne nastawienie i gotowość pracowników do stałegorozwoju i nabywania nowych kompetencji (reskilling) | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Aktywnie kształtuje wartości i kulturę pracy sprzyjającą otwartości nanowe wyzwania rozwojowe (kultura Learning Agility). | Kryteria weryfikacji Aktywnie kreuje wartości i kulturę pracy sprzyjającą otwartości nanowe wyzwania rozwojowe (kultura Learning Agility) | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Trudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w fi rmie pracowników o odpowiednim potencjale - wpływ zmian na rynku pracy.
2. Metody oceny potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników.
3. Zakres pracy dla pracownika i odpowiednie wykorzystanie potencjału w fi rmie.
4. Kształtowanie wewnetrznego zróżnicowania i potencjału pracowników.
5. Rekrutacja, selekcja i wdrażanie nowych pracowników.
6. Monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników.
7. Nowe wyzwania organizacyjne i społeczne - dostosowywanie kompetencji pracowników.
8. Programy rozwoju i ścieżek karieru - zróżnicowanie potencjału pracowników.
9. Wykorzystanie potencjału - wewnetrzne zróżnicowanie pracowników.
10. Programy wymiany wiedzy i doświadczeń między pracownikami.
11. Reskilling.
12. Kultura Learning Agility.
13. Test Teoretyczny.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Trudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale - wpływ zmian na rynku pracy. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Metody oceny potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Przerwa | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Zakres pracy dla pracownika i odpowiednie wykorzystanie potencjału w firmie. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Kształtowanie wewnetrznego zróżnicowania i potencjału pracowników. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Rekrutacja, selekcja i wdrażanie nowych pracowników. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Przerwa | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Nowe wyzwania organizacyjne i społeczne - dostosowywanie kompetencji pracowników. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Programy rozwoju i ścieżek karieru - zróżnicowanie potencjału pracowników. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Wykorzystanie potencjału - wewnetrzne zróżnicowanie pracowników. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 24-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Programy wymiany wiedzy i doświadczeń między pracownikami. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 24-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Przerwa | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 24-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Reskilling. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 24-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Kultura Learning Agility. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 24-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Test teoretyczny (walidacja) - w formie wielokrotnego wyboru. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 186,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 186,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto182,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto182,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ireneusz Kozera
Doświadczenia zawodowe w zakresie ekonomii społecznej, zdobywał między innymi prowadząc konsultacje, szkolenia, doradztwo i mentoring dla licznych Podmiotów Ekonomii Społecznej oraz Organizacji Pozarządowych. Stawia nacisk na ekonomizację NGO i PES, przez co uniezależnienie ich od finasowania grantowego.
Zainteresowania naukowe, koncentrują się wokół komunikacji marketingowej, nowoczesnych form marketingu, w tym marketingu cyfrowego oraz kreowania organizacji wirtualnych.
Audytor wiodący w zakresie systemów zarządzania ISO 9001, 14001, 13485, 50001, 45001; Wieloletni trener i konsultant w zakresie wdrażania systemów zarządzania jakością, środowiskowego, BHP, jakością wyrobów medycznych, efektywności energetycznej. Konsultant i trener z zakresu Zakładowej Kontroli Produkcji ZKP oraz procesów certyfikaji i wprowadzania na rynek wyrobów m.in. w oparciu o dyrektywy nowego podejścia. Trener i konsultant w obszarach dyrektyw środowiskowych WEEE oraz RoHS II
Trener w zakresie kontroli jakości oraz rozwiązywania problemów jakościowych, zarządzania zespołami, w tym zespołami produkcyjnymi.
Posiada co najmniej 120-godzinne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce szkolenia dla osób dorosłych w ostatnich czterech latach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma materiały na każdy z modułów. Będą one składać się z części merytorycznej jak i praktycznej czyli ćwiczeń, zadań domowych, testów. Uczestnik będzie otrzymywał materiały szkoleniowe według potrzeb i wprost proporcjonalnie do przerobionego materiału nauczania.
Po zakończonym szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie ukończenia szkolenia po potwierdzeniu co najmniej 80% obecności oraz możliwość indywidualnej konsultacji z trenerem po zakończeniu szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w usłudze z dofinansowaniem jest posiadanie ID wsparcia nadanego przez operatora oraz aktywnego konta w Bazie Usług Rozwojowych.
Informacje dodatkowe
Usługa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1983).
Informujemy, że w trakcie szkolenia możliwa jest wizytacja z udziałem PARP, Operatora lub innej jednostki wyznaczonej w celu sprawdzenia poprawności realizacji szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi