Przygotowanie deserów restauracyjnych
Przygotowanie deserów restauracyjnych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Gastronomia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią m.in.:
- studenci wyższych uczelni o profilu gastronomicznym;
- osoby posiadające kompetencje a nie posiadające kwalifikacji z zakresu cukiernictwa, ciastkarstwa;
- absolwenci szkół branży spożywczej (cukiernik, technik technologii żywności, technolog technologii żywności);
- osoby posiadające podstawowe doświadczenie w przygotowywaniu deserów;
- właściciele/pracownicy firm o profilu gastronomicznym, cukierniczym, hotelarskim itp.,
- Inne grupy, które mogą być zainteresowane uzyskaniem kwalifikacji.
- Minimalna liczba uczestników9
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji02-08-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Osoba posiadająca kwalifikację "Przygotowanie deserów restauracyjnych" samodzielnie wykonuje desery zimne i gorące, określa zapotrzebowanie na surowce. Wykazuje się wiedzą dotyczącą zasad magazynowania surowców, półproduktów. Osoba posiadająca kwalifikację jest przygotowana do tworzenia zestawów deserów na wydarzenia organizowane w restauracjach, kawiarniach lub w formie cateringu. Przewiduje i określa zagrożenia związane z występowaniem szkodliwych czynników w środowisku pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Organizuje stanowisko pracy zgodnie z obowiązującymi wymaganiami bezpieczeństwa i higienypracy (BHP) oraz HACCP. | Kryteria weryfikacji 1. rozróżnia maszyny, urządzenia i narzędzia stosowane w produkcji deserów restauracyjnych2. omawia przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP) na stanowisku 3. omawia przepisy ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska 4. wskazuje krytyczne punkty kontroli w procesach produkcji deserów oraz podejmuje działania korygujące zgodnie z HACCP | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Omawia i magazynuje (przechowuje) surowce, półprodukty i produkty cukiernicze. | Kryteria weryfikacji 1. rozpoznaje surowce cukiernicze2. ocenia organoleptycznie półprodukty i produkty cukiernicze 3. omawia warunki magazynowania (przechowywania) surowców, półproduktów i produktów cukierniczych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Przygotowuje proces produkcji deserów restauracyjnych. | Kryteria weryfikacji 1. planuje proces technologiczny produkcji deserów2. stosuje receptury deserów 3. dobiera podstawowe surowce i dodatki do produkcji deserów 4. charakteryzuje i dobiera urządzenia i drobny sprzęt cukierniczy do produkcji deserów 5. używa określeń zawodowych odpowiednich dla branży cukierniczej, np. "kupażowanie", "macerowanie", "ganasz", "temperowanie czekolady" | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Wytwarza desery restauracyjne. | Kryteria weryfikacji 1. sporządza wykaz surowców i alergenów występujących w deserze2. dobiera i przygotowuje półprodukty do produkcji deserów 3. sporządza desery (w tym z uwzględnieniem preferencji zdrowotnych klienta) 4. stosuje przepisy HACCP przy produkcji deserów 5. przeprowadza ocenę organoleptyczną deserów w poszczególnych fazach produkcji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Wykonuje elementy dekoracyjne deserów restauracyjnych. | Kryteria weryfikacji 1. dobiera zastawę stołową2. dobiera dodatki do deseru 3. porcjuje i dekoruje deser 4. stosuje przepisy HACCP przy wydawaniu deserów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Omawia wizerunek deseranta. | Kryteria weryfikacji 1. charakteryzuje zadania, za które odpowiada deserant2. przedstawia podstawowe zasady etyki i tajemnicy zawodowej Dba o własny rozwój zawodowy 3. podaje przykładowe możliwości rozwoju zawodowego 4. wymienia techniki radzenia sobie ze stresem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kwalifikacje zarejestrowane w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji
- KwalifikacjePrzygotowanie deserów restauracyjnych
- Kod kwalifikacji w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęAgencja Promocji Pracy i Reklamy Wschód Grzegorz Górnik
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoAgencja Promocji Pracy i Reklamy Wschód Grzegorz Górnik
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
1. Organizowanie pracy deserowni:
Organizowanie stanowiska pracy zgodnie z obowiązującymi wymaganiami bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP) oraz HACCP;
a) rozróżnia maszyny, urządzenia i narzędzia stosowane w produkcji deserów restauracyjnych,
b) omawia przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP) na stanowisku,
c) omawia przepisy ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska,
d) wskazuje krytyczne punkty kontroli w procesach produkcji deserów oraz podejmuje działania korygujące zgodnie z HACCP.
Magazynowanie surowców, półproduktów i produktów cukierniczych;
a)rozpoznaje surowce cukiernicze,
b) ocenia organoleptycznie półprodukty i produkty cukiernicze,
c) omawia warunki magazynowania (przechowywania) surowców, półproduktów i produktów cukierniczych.
2. Wytwarzanie i dekorowanie deserów restauracyjnych:
Przygotowanie procesu produkcji deserów restauracyjnych:
a) planuje proces technologiczny produkcji deserów,
b) stosuje receptury deserów,
c) dobiera podstawowe surowce i dodatki do produkcji deserów,
d) charakteryzuje i dobiera urządzenia i drobny sprzęt cukierniczy do produkcji deserów (np. miesiarki, ubijarki, piece cukiernicze, urządzenia do produkcji lodów, pacojet, radełka, syfony do bitej śmietanki i ciepłych sosów),
e) używa określeń zawodowych odpowiednich dla branży cukierniczej, np. "kupażowanie", "macerowanie", "ganasz", "temperowanie czekolady".
Wytwarzanie deserów restauracyjnych:
a) sporządza wykaz surowców i alergenów występujących w deserze,
b) dobiera i przygotowuje półprodukty do produkcji deserów,
c) sporządza desery (w tym z uwzględnieniem preferencji zdrowotnych klienta), np. mono-desery, lody na bazie surowców naturalnych (np. na wodzie mineralnej, śmietanie, maśle), na bazie różnych rodzajów ciast, praliny z różnymi ganaszami,
d) stosuje przepisy HACCP przy produkcji deserów,
e) przeprowadza ocenę organoleptyczną deserów w poszczególnych fazach produkcji.
Wykonywanie elementów dekoracyjnych deserów restauracyjnych:
a) dobiera surowce i półprodukty do dekoracji deserów,
b) dobiera urządzenia, sprzęt i narzędzia do wykonania dekoracji deserów,
c) wykonuje dekoracje do deserów (np. elementy karmelowe, czekoladowe, z kremu maślanego, z ciasta cygaretkowego, ptysiowego, waflowego, mirror glace - polewę lustrzaną).
Wydawanie deserów restauracyjnych:
a)dobiera zastawę stołową,
b) dobiera dodatki do deseru,
c) porcjuje i dekoruje deser,
d) stosuje przepisy HACCP przy wydawaniu deserów.
3. Doskonalenie umiejętności zawodowych:
Omówienie wizerunku deseranta:
a) charakteryzuje zadania, za które odpowiada deserant,
b) przedstawia podstawowe zasady etyki i tajemnicy zawodowej.
Dba o własny rozwój zawodowy:
a) podaje przykładowe możliwości rozwoju zawodowego,
b) wymienia techniki radzenia sobie ze stresem.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Organizowanie stanowiska pracy zgodnie z obowiązującymi wymaganiami bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP) oraz HACCP. | Prowadzący Mateusz Płodzień | Data realizacji zajęć 03-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Magazynowanie surowców, półproduktów i produktów cukierniczych. Wytwarzanie i dekorowanie deserów restauracyjnych. Przygotowanie procesu produkcji deserów restauracyjnych. | Prowadzący Mateusz Płodzień | Data realizacji zajęć 06-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Wydawanie deserów restauracyjnych. Dobieranie surowców, półproduktów do dekoracji deserów, dobieranie urządzeń, sprzętu i narzędzi. | Prowadzący Mateusz Płodzień | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Doskonalenie umiejętności zawodowych, dbałość o rozwój zawodowy. Omówienie wizerunku deseranta. | Prowadzący Mateusz Płodzień | Data realizacji zajęć 09-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Egzamin | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto5 800,00 PLN
- Koszt usługi netto5 800,00 PLN
- Koszt godziny brutto145,00 PLN
- Koszt godziny netto145,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto450,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto450,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mateusz Płodzień
Prowadziłem szkolenia jak freelander dla firmy Hendi z obsługi pieców konwekcyjno- parowych. W firmie Hendi przeszedłem kilka szkoleń sprzedażowych. Obecnie jestem Ambasadorem firmy La Lorraine Polska.
Dodatkowo prowadzę firmę szkoleniowo-doradczą. Szkolenia prowadzę w szkołach gastronomicznych i lokalach gastronomicznych. Każde z prowadzonych szkoleń przynosi mi wielką satysfakcję. Lubię dzielić się widzą, którą posiadam.
Tematyka szkoleń, które prowadzę;
- kuchnia azjatycka, śródziemnomorska
- kuchnia fusion i molekularna
- nowoczesne cukiernictwo i monodesery
- steki i burgery
Cały czas podnoszę również swoje kwalifikacje, aby iść z duchem czasu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają notes, długopis, teczkę.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem rozpoczęcia kursu jest zebranie minimalnej liczby uczestników.
EGZAMIN WYMAGANY - każdy uczestnik po ukończeniu kursu musi przystąpić do egzaminu.
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane jest w godzinach dydaktycznych 1 godzina szkoleniowa = 1 godzina dydaktyczna (45 min).